Przeniesienie większości działań do Internetu sprawia, że zapominamy o tradycyjnych formach identyfikacji wizualnej firmy takich jak wizytówki, teczki, czy gadżety. W tym gronie zdecydowanie najważniejsze są wizytówki, które bez problemu możemy zamówić w drukarni internetowej, nie wychodząc nawet z domu.

Co powinno znaleźć się na wizytówce?

Z góry zakładamy, że po spotkaniu nasz kontrahent będzie pamiętał nazwę naszej firmy, nasze nazwisko i adres internetowy witryny. Niestety jest to założenie błędne. Dlatego wizytówka, którą obdarowujemy naszego rozmówcę, powinna zawierać wszystkie te elementy, począwszy od logo poprzez nasze nazwisko wraz z kontaktem bezpośrednio do nas, na adresie strony internetowej skończywszy. Ten drobny element przypomni o naszej firmie zawsze, kiedy ktoś będzie potrzebował naszych usług. Jest to dużo wygodniejsze niż gorączkowe przeszukiwanie internetu w celu odnalezienia kontaktu.

Jak powinna wyglądać wizytówka?

Przede wszystkim wizytówki powinny być czytelne, im mniej na niej elementów, tym lepiej. Zupełnie zbędne są elementy, które nie informują o niczym lub stanowią wyłącznie ozdobę. Wizytówki muszę być użyteczne i to jest ich podstawowa funkcja. Ich właściwe zaprojektowanie jest bardzo ważne, ponieważ na takiej małej przestrzeni musi znaleźć się sporo informacji. Ważne jest dobranie czcionki, która będzie dobrze widoczna w takim małym rozmiarze.

Jeśli firma ma swoją czcionkę, to warto ją wykorzystać, jednak może się okazać, że nie będzie wyglądać zbyt dobrze. Wtedy sensownym rozwiązaniem jest porzucenie jej na rzecz tego, co będzie uniwersalne i po prostu wygodne dla użytkownika. Możliwe jest także wielu możliwości personalizacji, a wszystkie znaleźć możecie w drukarni internetowej OpenPrint.

Pamiętaj o identyfikacji wizualnej

Projektując wizytówki, należy pamiętać o tym, że ważny jest dobór kolorów i dobór ten nie powinien być przypadkowy. Wszystkie elementy odwołujące się do działalności firmy powinny być powiązane wizualnie. Kolorystyka firmy, czyli jej logo, kolory użyte na stronie internetowej, powinny być przeniesiona na wizytówki. Jeśli kolorami przewodniki jest błękit i biel, o one właśnie powinny znaleźć się na wizytówce. Błędem popełnianym przez niektórych przedsiębiorców jest niekonsekwencja, przez co powstają zbieżności pomiędzy tym, co na wizytówce, a co na stronie internetowej.

Taki drobny element jest w stanie bardzo pozytywnie wpłynąć na wizerunek przedsiębiorstwa, ponieważ widać wtedy dbałość o szczegóły i zaangażowanie. Ponadto dużo łatwiej zdobyć klienta lub go utrzymać dając mu do siebie bezpośredni kontakt, zamiast odsyłać tylko na stronę internetową.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Gościnny artykuł sponsorowany