Przeniesienie większości działań do Internetu sprawia, że zapominamy o tradycyjnych formach identyfikacji wizualnej firmy takich jak wizytówki, teczki, czy gadżety. W tym gronie zdecydowanie najważniejsze są wizytówki, które bez problemu możemy zamówić w drukarni internetowej, nie wychodząc nawet z domu.

Co powinno znaleźć się na wizytówce?

Z góry zakładamy, że po spotkaniu nasz kontrahent będzie pamiętał nazwę naszej firmy, nasze nazwisko i adres internetowy witryny. Niestety jest to założenie błędne. Dlatego wizytówka, którą obdarowujemy naszego rozmówcę, powinna zawierać wszystkie te elementy, począwszy od logo poprzez nasze nazwisko wraz z kontaktem bezpośrednio do nas, na adresie strony internetowej skończywszy. Ten drobny element przypomni o naszej firmie zawsze, kiedy ktoś będzie potrzebował naszych usług. Jest to dużo wygodniejsze niż gorączkowe przeszukiwanie internetu w celu odnalezienia kontaktu.

Jak powinna wyglądać wizytówka?

Przede wszystkim wizytówki powinny być czytelne, im mniej na niej elementów, tym lepiej. Zupełnie zbędne są elementy, które nie informują o niczym lub stanowią wyłącznie ozdobę. Wizytówki muszę być użyteczne i to jest ich podstawowa funkcja. Ich właściwe zaprojektowanie jest bardzo ważne, ponieważ na takiej małej przestrzeni musi znaleźć się sporo informacji. Ważne jest dobranie czcionki, która będzie dobrze widoczna w takim małym rozmiarze.

Jeśli firma ma swoją czcionkę, to warto ją wykorzystać, jednak może się okazać, że nie będzie wyglądać zbyt dobrze. Wtedy sensownym rozwiązaniem jest porzucenie jej na rzecz tego, co będzie uniwersalne i po prostu wygodne dla użytkownika. Możliwe jest także wielu możliwości personalizacji, a wszystkie znaleźć możecie w drukarni internetowej OpenPrint.

Pamiętaj o identyfikacji wizualnej

Projektując wizytówki, należy pamiętać o tym, że ważny jest dobór kolorów i dobór ten nie powinien być przypadkowy. Wszystkie elementy odwołujące się do działalności firmy powinny być powiązane wizualnie. Kolorystyka firmy, czyli jej logo, kolory użyte na stronie internetowej, powinny być przeniesiona na wizytówki. Jeśli kolorami przewodniki jest błękit i biel, o one właśnie powinny znaleźć się na wizytówce. Błędem popełnianym przez niektórych przedsiębiorców jest niekonsekwencja, przez co powstają zbieżności pomiędzy tym, co na wizytówce, a co na stronie internetowej.

Taki drobny element jest w stanie bardzo pozytywnie wpłynąć na wizerunek przedsiębiorstwa, ponieważ widać wtedy dbałość o szczegóły i zaangażowanie. Ponadto dużo łatwiej zdobyć klienta lub go utrzymać dając mu do siebie bezpośredni kontakt, zamiast odsyłać tylko na stronę internetową.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Gościnny artykuł sponsorowany

Z pozoru zwyczajny wpis, z tym, że został napisany przez podmiot zewnętrzy - często agencję reklamową, a co za tym idzie informacje w nim zawarte mogą mieć charakter reklamowy. Oczywiście nie opublikujemy czegoś, co jest sprzeczne z naszymi opiniami/wartościami.

Ostatnie artykuły: Gościnny artykuł sponsorowany (zobacz wszystkie)

Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01
Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.