Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Ogólnie nie jestem jakimś szczególnym fanem tzw. mediów społecznościowych (social media).

  • Raz – szkoda mi czasu na przebijanie się przez kolejne wrzuty zdjęć i filmów z kotkami, czy zdjęć właśnie przygotowane go obiadu.
  • Dwa – ze znajomymi to wolę się jednak spotkać osobiście, a jak z kimś nie utrzymuje kontaktów „od podstawówki”, to najwidoczniej tak miało być…

Choć wiem – choćby patrząc po statystykach użytkowników tego typu portali – że jestem w swego rodzaju mniejszości, i stąd np. „jako WebInsider.pl” od niedawna mamy profil na Facebooku, Google+Twitterze (i korzystając z tej okazji serdecznie zapraszam na nasze profile :-)).

Pewien wyjątek zrobiłem dla Twittera, który dzięki odpowiednio dobranej grupie obserwowanych osób jest świetnym uzupełnieniem RSSów, i często najszybszym sposobem na dotarcie do najnowszych informacji.

Dziś będzie wpis o Twitterowej nowości, czyli właśnie wprowadzonych ankietach…

Twitter Polls, czyli głosowanie

Do niedawna użytkownicy Twittera chcąc przeprowadzić wśród obserwujących ankietę musieli albo umieszczać link do zewnętrznego serwisu, albo posiłkować się sztuczkami w stylu:

  • Podaj dalej jeśli…
  • Dodaj do ulubionych jeśli…

Teraz to się zmienia, bowiem Twitter udostępnił (cały czas udostępnia kolejnym użytkownikom) ankiety – nie jakieś rozbudowane molochy z 1000 pytań, ale z prostym prostym „tak” lub „nie” (choć nazwa przycisków może być inna).

W oknie tworzenia nowej wiadomości pojawił się nowy przycisk – głosowanie:

twitter_pools_ankiety01

Po wybraniu tej opcji pojawią się 2 dodatkowe pola – odpowiadające 2 przyciskom, które zarazem są odpowiedziami w naszej ankiecie (choć ze względu na uproszczoną formę, to raczej określenie „sonda” byłoby tu właściwsze):

twitter_pools_ankiety02

Po wysłaniu tak przygotowanej wiadomości oprócz treści zobaczymy również wyniki ankiety/sondy:

twitter_pools_ankiety03

Jak widać choćby na powyższym obrazku – ankieta ma ograniczony, z góry narzucony czas swojej aktywności.

Od strony użytkownika wygląda to w ten sposób:

twitter_pools_ankiety04

Zaznaczamy opcję i klikamy „zagłosuj”:

twitter_pools_ankiety05

Niby prosta funkcja, a już widzę, że została bardzo ciepło przyjęta przez społeczność.

Za jakiś czas zobaczymy ile z tego to była tylko „ciekawość” (w końcu nowa opcja, a jak dodać do tego, że jeszcze nie wszyscy mają i można „błysnąć” ;-))), a na ile faktyczne zapotrzebowanie…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Młody Szymon pomógł tacie zapisać się do Newslettera WebInsider.pl i... teraz idzie popływać
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Janusz i Janusz dzięki motywowi Divi od Elegant Themes koszą siano robiąc strony