Rano, gdy spojrzałem na telefon, zauważyłem, że nie mam zasięgu – karta SIM nie może się zalogować. Szybki restart „układów radiowych” za pomocą funkcji „samolot” nie pomógł. Pełny restart telefonu również. Karta SIM dalej nie łączy się z nadajnikiem, a tym samym nie można dzwonić (i odbierać połączeń), wysyłać SMSów czy korzystać z internetu. Sprawdziłem 2 inne karty SIM, które mam w Virgin Mobile – identyczna sytuacja. Uf, to najprędzej „tylko” awaria operatora (wirtualnego, bo np. Play, z którego infrastruktury VM korzysta działa, przynajmniej jeśli chodzi o internet), i nikt nie wyrobił „na mnie” duplikatu karty SIM…
Duża awaria Virgin Mobile
Awaria musi być poważna, bo w interencie – głównie na profilu Virgin Mobile na Facebooku – kolejne osoby zgłaszają tego typu problemy, i to z różnych części kraju. Ekipa os mediów społecznościowych operatora wydała kilka minut temu oficjalny komunikat w tej sprawie:
Drodzy klienci, w nocy miała miejsce awaria systemów. W związku z tym niedostępne są nasze usługi oraz inforlinia. Jesteśmy w trakcie ich przywracania, co może potrwać dłuższą chwilę. Prosimy o cierpliwość.
Widać, że pisany w pośpiechu, bo puszczony z literówką, którą raczej podkreśla każda współczesna przeglądarka. I o ile mój stosunek do Facebooka jest, jaki jest, to niestety, to zaglądać tam muszę nie tylko, by puszczać reklamy w imieniu klientów, ale by dowiedzieć się, np. czemu od rana nie działa mój telefon. Na stronie WWW cisza w tej sprawie, na e-mail też nic nie przyszło… Niestety.
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01
Problemy zaczęły się już chyba pod wieczór (rwanie transmisji, niemożność wykonania połączenia), w nocy to był pad totalny, choć chwilami np podstawowe kody działały o ile po dłuższej chwili karta się zalogowała. Naprawili koło 15… ciekawe czy do przepraszam coś dorzucą.
Właśnie zastanawiałem się czy to tylko u mnie, ale faktycznie jak piszesz – już dzień wcześniej miałem dziwne problemy z telefonem, w tym zrywało mi połączenia. Ale to nie wszystko, bo od kilku dni miałem często komunikat, że brak transmisji danych. Mam nadzieję, że się z tym uporali, bo dziś na razie wszystko wydaje się być OK. Co do bonusa, to jest jego zapowiedź na ich blogu: