Usługi bankowe, telekomunikacyjne, zakupy, a nawet konsultacja lekarska – te, oraz dziesiątki innych spraw, można załatwić przez internet, co jest, bez wątpienia, wielkim udogodnieniem dla wszystkich, którzy cierpią na permanentny braku czasu. Dzięki temu, czas spędzony na czekaniu w kolejce można ograniczyć do minimum, zwłaszcza w przypadku kwestii związanych z opłacaniem faktur lub zmianą taryfy operatora sieci komórkowej. W tym artykule przypomnimy, w jaki sposób można zarządzać usługami telekomunikacyjnymi, bez wychodzenia z domu oraz jakie korzyści, poza oszczędnością czasu, płyną z tego typu rozwiązań.

Infolinia

Jest to jeden z najstarszych sposobów, szczególnie popularny w branży usług telekomunikacyjnych. Po nawiązaniu połączenia, wystarczy wybrać konkretną cyfrę, by połączenie zostało przekierowane do działu, który zajmuje się konkretnymi kwestiami. Zwykle można w ten sposób uzyskać rzetelne informacje lub pomoc, gdyż konsultanci są specjalnie w tym celu przeszkoleni i dysponują wiedzą, która pozwala odpowiedzieć na pytania użytkowników. Istnieje jednak pewne ograniczenie: mimo, że infolinie są czynne zwykle przez 12 lub 8 godzin dziennie (niektóre nawet 24h/na dobę), linia często jest zajęta i nie można się dodzwonić, a czas oczekiwania na połączenie bywa naprawdę długi. W związku z tym, można skorzystać z innych możliwości, opisanych poniżej.

Kontakt mailowy i nie tylko

Kolejnym sposobem, by efektywnie zarządzać swoimi usługami, a także szybką formą kontaktu z przedstawicielami ze strony operatora, jest wypełnienie formularza kontaktowego, dostępnego na stronie serwisu. Wystarczy pozostawić swój numer telefonu, a w ciągu kilku minut konsultant skontaktuje się z klientem. Jeżeli aktualnie nie możesz prowadzić rozmowy, wystarczy, że podasz preferowany dzień oraz godziny, w jakich można się z Tobą kontaktować.

Jeżeli preferujesz inne formy kontaktu, możesz skorzystać z komunikacji mailowej. Dodatkowo, drogą mailową można otrzymywać e-faktury, a wielu operatorów nawet nalicza rabat za wyrażenie zgody na jej otrzymywanie. Płynie z tego wiele obopólnych korzyści – jest to forma szybsza, a także tańsza niż wysyłanie dokumentów tradycyjną drogą pocztową. Na tym nie koniec zalet, płynących z potencjału komunikacji mailowej. Po zapisaniu się do newslettera, będziesz na bieżąco z różnymi zmianami w taryfach, nowymi ofertami i promocjami.

Nie można także nie wspomnieć o live chatach, których popularność w ostatnim czasie znacząco wzrosła. Umożliwiają one niemal natychmiastową reakcję na potrzeby klienta. Dodatkowo, jest to również wielkie udogodnienie dla osób, które cenią sobie anonimowość i nie chcą podawać swoich danych osobowych.

Konto użytkownika – więcej możliwości

Po założeniu konta i zalogowaniu się do panelu operatora (np. https://www.njumobile.pl/), klient ma zdecydowanie większą swobodę, a przede wszystkim pełną kontrolę nad zarządzaniem swoimi usługami telekomunikacyjnymi. Założenie konta trwa kilka minut (wystarczy podać numer telefonu i ustanowić hasło), a korzyści płynące z jego korzystania są naprawdę  duże. Można dzięki temu samodzielnie aktywować i dezaktywować wybrane usługi, zakładać i zdejmować blokady, a także mieć dostęp wszystkich faktur i listy połączeń. To pozwoli również monitorować swoje wydatki, a także na bieżąco sprawdzać, jakie kwoty zostały pobrane za poszczególne usługi. Dużym udogodnieniem jest także pobranie aplikacji, dzięki której w każdej chwili można mieć dostęp do swojego konta. Po zalogowaniu się, można także dyskutować na forach dla klientów, co daje możliwość wymiany opinii, a także zasięgnięcia wiedzy dotyczącej tego, jak poszczególne usługi funkcjonują w praktyce.

Warto dodać, że samodzielne zarządzanie usługami jest nie tylko proste i szybkie, ale także bezpieczne.  Aby dokonać zmian na koncie abonenckim, użytkownik otrzymuje SMSem kod, który musi wprowadzić, by dana usługa zaczęła działać. W ten sposób zyskuje się pewność, że żadne zmiany nie są dokonywane bez jego potwierdzenia. Nie jest to praktykowane przez wszystkich operatorów, ale z pewnością staje się to coraz bardziej popularne.

(!) Zgłoś błąd na stronie

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Gościnny artykuł sponsorowany

Z pozoru zwyczajny wpis, z tym, że został napisany przez podmiot zewnętrzy - często agencję reklamową, a co za tym idzie informacje w nim zawarte mogą mieć charakter reklamowy. Oczywiście nie opublikujemy czegoś, co jest sprzeczne z naszymi opiniami/wartościami.