Pod wpisem dotyczącym sposobu na masowe kasowanie komentarzy w WordPressie (np. SPAMu) pojawiło się pytanie, czy znam jakiś sposób na skuteczne zablokowanie/wyłączenie dodawania komentarzy – wydawało mi się, że już kiedyś o tym pisałem, ale wygląda na to, że tylko mi się tak wydawało, bo wyszukiwarka nic takiego nie znalazła (być może temat poruszałem jakoś niedawno na jednym ze szkoleń, i stąd moje mylne wrażenie w tym temacie).
Wyłączanie komentarzy w WordPressie
Na Webinsider.pl komentarze oczywiście są włączone (ale są też całkiem skutecznie filtrowane pod względem SPAMu, którego często jest ponad setkę dziennie), to są sytuacje – a właściwie to strony, jak np. strona firmowa bez bloga/aktualności, gdzie nie zależy nam na komentarzach – że można śmiało je wyłączyć.
W tym celu najprościej zacząć od standardowych ustawień WordPressa, dotyczących dyskusji:
- WP-Admin: Ustawienia -> Dyskusja: Zezwól na komentowanie nowych artykułów
Musicie mieć jednak świadomość tego, że jeśli wcześniej już jakieś strony lub wpisy utworzyliście, to musicie je przejrzeć i ręcznie wyłączyć komentarze dla nich (indywidualnie dla każdego wpisu, każdej strony), gdyż to ustawienie nie działa wstecz, zwłaszcza że nadal możecie dla poszczególnej strony (lub wpisu) włączyć bądź wyłączyć komentarze z poziomu edycji strony/wpisu:
Ew. by nikogo nie kusiło przez przypadek włączyć komentarzy pod jakąś stroną lub wpisem możecie za pomocą kilku linijek kodu wyłączyć opcje dyskusji dla nowych stron/wpisów:
function webinsider_wp_no_comment_support() {
remove_post_type_support( 'post', 'comments' );
remove_post_type_support( 'page', 'comments' );
}
add_action( 'init', 'webinsider_wp_no_comment_support' );
Z tym, że tak jak wyłączenie w ustawieniach, tak i ta metoda nie działa dla już opublikowanych stron/wpisów.
By to skorygować można by pewnie posłużyć się np. jakimś poleceniem w bazie danych, ale jest prostsza i szybsza metoda – gdy już wyłączycie komentarze dla nowych postów (w opcjach, bądź za pomocą podanego powyżej kodu) wystarczy w ustawieniach dyskusji zaznaczyć jedną opcję:
- WP-Admin: Ustawienia -> Dyskusja: Automatycznie wyłączaj możliwość komentowania artykułów starszych niż [1] dni
Lub gdy na naszej stronie nie ma otwartej rejestracji:
- WP-Admin: Ustawienia -> Dyskusja: Użytkownicy muszą być zarejestrowani i zalogowani, aby móc komentować
Warto przy tej okazji również przyjrzeć się opcją dotyczącym trackbacków i pingbacków, jak i XML-RPC, bo często też te elementy są wykorzystywane do SPAMowania – czasem nasz, czasem innych za pomocą naszej strony…
![(!) Zgłoś błąd na stronie](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2019/12/webinsider_zglos-blad-na-stronie_200x29_888888.png)
![Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2025/12/pomogle-postaw-mi-wirtualna-kawe-202308-6f4e37.png)
- Zakupy w sklepie Bambu Lab bez podatku VAT, czyli rejestracja jako B2B oraz specjalny link do specjalnego sklepu - 1970-01-01
- W Home Assistant 2024.7 w końcu można bezpośrednio z właściwości danego elementu zarządzać jego rozmiarem w cały jeszcze czas eksperymentalnym układzie „sekcje” - 1970-01-01
- Sprzedajesz drona DJI? Usuń go ze swojego konta. Kupujesz używanego drona DJI? Zadbaj, by dotychczasowy właściciel usunął go ze swojego konta! - 1970-01-01
Dzięki za temat. Jest aktualny! Ostatnio uzyskałem 10000+ spamowych komentarzy, musiałem robić automata aby ich skasować.
No to nieźle… Na Webinsider.pl dziennie ok 100-150 SPAM-komentarzy jest blokowanych – nawet już nie pamiętam kiedy jakiś przebił się przez zabezpieczenia, ale było to dość dawno temu, i był to komentarz pisany bezpośrednio przez człowieka, a nie przez SPAM-bota, co na szczęście nie zdarza się często… :-)
U mnie w WordpRess nie działa wyłączanie komentarzy po 14 dniach. A na drugiej stronie jaką mam, działa.