Właściwie równo za miesiąc, bo 24 października szykuje nam się potencjalnie małe trzęsienie ziemi jeśli chodzi o WordPressa i Facebooka. A przynajmniej jeśli chodzi o mechanizm oEmbed, który pozwala w prosty sposób – bo za pomocą tylko linku do odpowiedniego seriwsu – osadzić zewnętrzne treści m.in. na stronach i we wpisach tworzonych w WordPressie. Treści te mogą pochodzić w wielu serwisów, takich jak YouTube, DailyMotion, Flickr, Giphy, Imgur, Issuu, SoundCloud, Spotify, TED, Tumblr, Twitter, VideoPress, Vimeo, Vine, katalog wtyczek WordPress.org, Facebook i Instagram. I właśnie tych dwóch ostatnich źródeł (Facebook i Instagram) nadchodząca zmiana ma dotyczyć…
Spis treści w artykule
Wyłącznie wsparcia dla oEmbed Facebooka i Instagrama (nie tylko w WordPressie)
I tak od 24 października (2020) w związku ze zmianami w mechanizmie oEmbed w API Facebooka umieszczanie linków z tego serwisu (i Instagrama) na stronach za pomocą mechanizmy oEmbed bez uwierzytelnienia (Facebook Apps) nie będzie możliwe. Dotyczy to tylko mechanizmu oEmbed, (a nie zwykłych linków, które będą działały normalnie), który pozwala za pomocą zwykłego linku na coś takiego:
Oczywiście jest to przykład statyczny (zrzut ekranu), bo w kontekście opisywanej zmiany przykład interaktywny byłby więcej niż bezcelowy… ;-)
oEmbed Facebooka (i Instagrama) w WordPressie
Nieprzypadkowo zmiana ta została zauważona przez społeczność WordPressa, bo można chyba śmiało zaryzykować, że większość osadzonych (oEmbed) treści tego typu z tych dwóch serwisów jest właśnie na stronach działających na WordPressie.
W związku z tym w WordPressie w najbliższym czasie zostanie wyłączone wsparcie oEmbed dla tych serwisów. Skalę potencjalnego „problemu” chyba najlepiej zobrazuje to, że obecnie toczy się dyskusja, czy powiadomienie o tym fakcie wyświetlić w panelu zarządzania WordPressa (WP-Admin).
I choć sam z tego mechanizmu w odniesieniu do tych dwóch serwisów nie korzystałem, to rozumiem skale problemu, i tym samym nie mam nic przeciwko temu, by takie powiadomienie w panelu się pojawiło. Oczywiście o ile da się permanentnie zamknąć (wyłączyć), najlepiej za pomocą jednego kliknięcia… ;-)
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01
Nie jestem biegły w WP, ale bloga dałem radę postawić.
Jak w takim przypadku inaczej osadzić treści z FB lub Insta, aby nie był to zwykły link?
Dzięki za pomoc
W Twoim przypadku zapewne najłatwiej będzie skorzystać z jakiejś wtyczki, która „rozwiąże ten problem”. Wtyczek tego typu pewnie za chwilę – jeśli nie już – będzie wysyp, ale dośc często – np. w wątku podlinkowanym w artykule – przewija się wtyczka oEmbed Plus (Ayesh Karunaratne), z tym że wymaga ona App ID i App Secret do prawidłowego działania (ze względu na decyzję Facebooka, o której mowa w artykule), więc to nie jest tak, że zainstalujesz i działa – trzeba też stworzyć „aplikację” na Facebooku (na szczęście nie jest to nic skomplikowanego :-)).