Ostatnio (przynajmniej gdy pisze ten wpis, bo pewnie publikacja będzie „za kilka dni”) trafiłem na historię pewnej firmy która na swoim koncie dewelopera w Google Play hostowała „setki aplikacji swoich klientów” (by nie kopać leżącego nie będę podawał szczegółów, zainteresowani na pewno znajdą) i pewnego dnia ich konto zostało zablokowane, a tym samym wszystkie aplikacje ich klientów.

Powodem blokady było „naruszenie zasad Google Play” przez jedną z aplikacji, i prawdopodobnie nie było to pierwsze naruszenie, bo z doświadczenia wiem, że pewnie wtedy blokada dotknęła by tylko tej jednej aplikacji a nie całego konta.

Firma swoje postępowanie (wszystkie aplikacje na jednym koncie) tłumaczy wygodą – i być może faktycznie taki był powód, choć nie można też zapomninać, że każde konto dewelopera to 25$ opłaty aktywacyjnej, co przy „setkach aplikacji” gdyby chcieć je trzymać na oddzielnych konta da łączną kwotę sporo wyższą.

Przy tej okazji dostałem kilka pytań dotyczących przenoszenia aplikacji z jednego konta dewelopera na inne, i o tym będzie ten wpis…

Transfer aplikacji w Google Play

Sama procedura przenoszenia aplikacji na inne konto dewelopera w Google Play jest dość szybka i nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami.

Warto zacząć od strony pomocy, w której na kolejnych etapach znajdziemy informacje dotyczące całej operacji.

Identyfikator transakcji Google Wallet (Portfel Google)

Do poprawnego przeniesienia aplikacji na inne konto oprócz adresu e-mail starego i nowego konta będziemy potrzebowali identyfikatory transakcji związane z opłatą aktywacyjną za każde z kont dewelopera.

W przypadku starszych kont (wtedy jeszcze „Portfel Google” nazywał się „Google Checkout”) identyfikator transakcji ma postać:

0.G.123456789012345

W przypadku nowszych kont (już opłacanych w ramach portfela) identyfikator transakcji ma postać:

01234567890123456789.token.0123456789012345

Application Transfer Request

Gdy już mamy niezbędne informacje możemy przystąpić do wypełniania formularza „Application Transfer Request”, w którym musimy podać następujące informacje:

  • Imię i nazwisko (niewymagane)
  • Nazwa dewelopera (stare konto)
  • Adres e-mail (stare konto)
  • Identyfikator transakcji opłaty aktywacyjnej Google Play z Portfela Google (stare konto)
  • Adres e-mail (nowe konto)
  • Identyfikator transakcji opłaty aktywacyjnej Google Play z Portfela Google (nowe konto)

Oprócz tego podajemy nazwy aplikacji (i nazwy pakietów) aplikacji które chcemy przenieść:

Nazwa aplikacji – nazwa.pakietu.aplikacji
Nazwa aplikacji 2 – nazwa.pakietu.aplikacji2

W sytuacji gdy migracja ma dotyczyć całego konta/wszystkich aplikacji wpisujemy „All”

Aplikacje przeniesione

Ostatni raz aplikacje między kontami przenosiłem kilka dni temu, i całą operacja – od wysłania zgłoszenia do pojawienia się aplikacji na nowym koncie – trwałą jakieś 3-4 godziny, a więc całkiem szybko…

Blokada aplikacji, blokada konta

Jak już wspomniałem we wstępie – blokada w przypadku tej firmy dotyczyła całego konta, co prawdopodobnie było efektem wcześniejszych blokad pojedynczych aplikacji.

Sam jakiś czas temu doświadczyłem blokady aplikacji (pierwszy raz, i mam nadzieję, że ostatni), i na szczęście po wymianie kilku wiadomości udało się aplikację odblokować, dzięki czemu nie musiałem publikować jej pod nową nazwą, tym samym zbierając użytkowników od początku.

Dywersyfikacja ryzyka

Zawsze też można dzielić aplikacje na paczki/grupy (np. „mniej ryzykowne” i „bardziej ryzykowne” ;-)) i każdą taką grupę trzymać na oddzielnym koncie – pozwoli to zaoszczędzić na opłatach aktywacyjnych, uprości zarządzanie (w porównaniu do sytuacji gdy każda aplikacja znajduje się na własnym koncie) a zarazem w przypadku ew. problemów skutki będą ograniczone do danej grupy.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01
Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.