Właśnie skończyłem konfigurację reCAPTCHA na stronie klienta. Kolejną, gdzie musiałem zaangażować w ten proces klienta bardziej, niż jeszcze do niedawna. Bo do niedawna, gdy strona była pod naszą opieką, często po prostu była podłączona pod moje konto Google, pod moją usługę reCAPTCHA, pod mój limit. A że ten limit, nawet w przypadku konta bezpłatnego, wynosi (cały czas jeszcze) milion (1 000 000) „ocen”, czy coś jest SPAMem, czy nie, to o ile nie był to duży projekt, to nie miało znaczenia. Jednak od 1 kwietnia 2024 nadciągają zmiany, i to poważne w limitach w ramach usługi reCAPTCHA, stąd od jakiegoś już czasu, do mojego reCAPTCHA dodawane są tylko moje (nasze) projekty.

Do 1 kwietnia 2024 w ramach bezpłatnego konta w usłudze reCAPTCHA – jak już wspomniałem – mamy do dyspozycji milion (1 000 000) „ocen”, czy coś jest, czy nie jest SPAMem. Od 1 kwietnia, wg informacji od Google, bezpłatne konto reCAPTCHA zmieni nazwę na reCAPTCHA Lite, a limit z miliona (1 000 000) zostanie zmniejszony do… 10 000, czyli 100-krotnie. I o ile dla wielu, jak nie większości stron, nadal to jest pewnie wystarczający limit, to w moim przypadku oznacza to albo wzrost kosztów, albo zmiany, jeśli chodzi o dostawcę usługi. Bo sam Webinsider.pl kilkukrotnie przekracza nowy miesięczny limit.

Tak więc, jeśli korzystasz z bezpłatnej wersji reCAPTCHA od Google, to warto sprawdzić, jaki „ruch” generujesz w ramach usługi, bo może się okazać, że i Ciebie czekają zmiany. Bo choć 10 000 to nadal sporo, to jednak nie jest to 1 000 000. A ja? No cóż – mam dodatkową motywację, by w najbliższym czasie – przynajmniej na niektórych stronach – przejść z usługi Google reCAPTCHA na Cloudflare Turnstile.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Patryk