Envato Elements - pobieraj co chcesz, ile chcesz

Podczas próby migracji CyanogenMod 14.1 na CyanogenMod 13 (downgrade, z próbą zachowania danych/ustawień) zgodnie z przypuszczeniami system odmówił współpracy (boot loop), a do tego kopia zapasowa okazała się uszkodzona (partycja „data”, ale to historia ew. na inny wpis, a być może kilka, zważywszy, że w tym samym momencie odmówił mi posłuszeństwa główny komputer), więc oznaczało to walkę, i to zdecydowanie dłuższą niż godzina, czy dwie…

W związku z tym, by móc pozostać w kontakcie „ze światem” postanowiłem wyjąc z szuflady mój ulubiony telefon „minionej epoki”, czyli Nokia E51 (Symbian S60).

Symbian S60 (Nokia E51): reset do ustawień fabrycznych (twardy reset)

Od razu przywitała mnie niespodzianka – telefon zablokowany jakimś dodatkowym programem, fajnie – tylko, że czasu minęło tyle, że nie było raczej szans, bym sobie przypomniał jak odblokować telefon, więc został tylko reset… twardy reset (reset do ustawień fabrycznych), bo do menu oczywiście nie miałem dostępu.

Na szczęście z wraz z telefonem zachowałem kartkę z podstawowymi kodami, skrótami klawiszowymi, itp., a w środ nich najważniejsza informacja w tym kontekście, czyli procedura na wymuszenie resetu telefonu do ustawień fabrycznych:

  • Wyłączamy telefon (np. poprzez wyjęcie baterii)
  • Naciskamy i trzymamy 3 klawisze: * + 3 + zielona słuchawka
  • Trzymając wymienione powyżej klawisze uruchamiamy telefon

Oczywiście – jak na reset do ustawień fabrycznych przystało – w ten sposób stracimy wszystkie dane, dlatego warto dobrze się zastanowić, czy faktycznie/na pewno jest to rozwiązanie, o które nam chodzi, zwłaszcza że w przypadku tego systemu/telefonu nie ma tu żadnego pytania, czy na pewno chcemy to zrobić… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Na WebInsider.pl korzystamy z motywu Extra od Elegant Themes. Zobacz dlaczego...