Dziś rano, gdy przygotowywałem kolejną reklamę na Facebooku przywitał mnie niebieski dymek, z informacją, że teraz w reklamach wideo mogę stosować również animowane GIFy – niby drobiazg, ale dość dobrze pokazuje to, że m.in. dzięki mediom społecznościowym animowane GIFy znowu wróciły do łask… ;-)

Animowany GIF jako reklama wideo

Oczywiście można by uznać, że GIF, nawet animowany to jednak bardziej obrazek niż film (format pliku), ale patrząc na to, jakie GIFy obecnie dominują w internecie można uznać, że pod względem treści faktycznie bliżej im do filmików. Zapewne nie bez znaczenia był też fakt, że można tu zastosować ten sam co w przypadku filmów mechanizm rozliczania.

Ekran dodawania nowej reklamy (Power Editor) wzbogacił się nie tyle w o nowy format, co o nowy typ obsługiwanych plików, w dostępnym już wcześniej formacie reklamy:

Teraz w reklamach wideo możesz stosować animowane pliki GIF.

Nie wiem jak teraz, ale rano kolega mi pisał, że u niego jeszcze nie ma takiej opcji, więc zakładam, że pojawia się ona stopniowo na kolejnych kontach…

(!) Zgłoś błąd na stronie

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)