Dziś rano, gdy przygotowywałem kolejną reklamę na Facebooku przywitał mnie niebieski dymek, z informacją, że teraz w reklamach wideo mogę stosować również animowane GIFy – niby drobiazg, ale dość dobrze pokazuje to, że m.in. dzięki mediom społecznościowym animowane GIFy znowu wróciły do łask… ;-)
Animowany GIF jako reklama wideo
Oczywiście można by uznać, że GIF, nawet animowany to jednak bardziej obrazek niż film (format pliku), ale patrząc na to, jakie GIFy obecnie dominują w internecie można uznać, że pod względem treści faktycznie bliżej im do filmików. Zapewne nie bez znaczenia był też fakt, że można tu zastosować ten sam co w przypadku filmów mechanizm rozliczania.
Ekran dodawania nowej reklamy (Power Editor) wzbogacił się nie tyle w o nowy format, co o nowy typ obsługiwanych plików, w dostępnym już wcześniej formacie reklamy:
Teraz w reklamach wideo możesz stosować animowane pliki GIF.
Nie wiem jak teraz, ale rano kolega mi pisał, że u niego jeszcze nie ma takiej opcji, więc zakładam, że pojawia się ona stopniowo na kolejnych kontach…
- Mały dron, duże zamieszanie, czyli seria DJI Mini i zabawa w klasy (unijne klasy dla dronów) z EASA i użytkownikami - 1970-01-01
- Opcja “restore_from_flash”, czyli sposób na zapamiętywanie ustawień w ESPHome na układach ESP8266 - 1970-01-01
- Blokowe szablony powiadomień (block notice) w WooCommerce, nawet w klasycznych motywach - 1970-01-01