O narzędziu Google PageSpeed Insights pewnie większość osób związanych z tworzeniem i zarządzaniem stronami słyszała, nawet jeśli niekoniecznie z niego korzystała (chyba, ze do analizy konkurencji ;-)). Za pomocą tego narzędzia można w prosty sposób sprawdzić orientacyjną (!) szybkość witryny, zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych.

Ale z racji tego, że urządzenia mobilne generują coraz więcej ruchu, Google przygotowało kolejny serwis tego typu, tym razem koncentrujący się tylko na urządzeniach mobilnych…

Spis treści w artykule

Test My Site (with Google)

Oprócz tego, że w serwisie Test My Site możemy przesterować naszą (dowolną ;-)) stronę pod kątem działania na urządzeniach mobilnych, to od razu dostaniemy porównanie do innych stron z branży.

Analiza jest prosta, przynajmniej dla użytkownika, i sprowadza się do podania adresu strony, którą chcemy sprawdzić:

Po (krótkiej) chwili pojawi się raport, w całkiem przyjemnej formie, bo jakżeby inaczej:

Magiczne 3 sekundy

Nie martwcie się, jeśli wynik Waszej strony będzie wyższy niż „magiczne 3 sekundy”, bo z doświadczenia wiem – także jako użytkownik internetu – że to nie jest tak, że jak komuś Wasza strona nie wyświetli się w tym czasie, to pójdzie gdzie indziej. Zwłaszcza, że mamy tu do czynienia z pewnego rodzaju narzędziem, i niekoniecznie musi ono oddawać realia.

Ale też nie ma co bagatelizować, gdyby Wasz wynik odbiegał znacznie od najszybszych. Warto wtedy przeprowadzić bardziej dokładną analizę…

(!) Zgłoś błąd na stronie