Wpis raczej z cyklu „ku pamięci”, a więc „krótko i na temat” – jak szybko ponownie aktywować (zrestartować) Aero Peek w systemie Windows, gdy z jakiegoś powodu system straci „przezroczystości” (m.in. ;-)).

Restart Aero Peek w systemie Windows

Wprawdzie spotkałem się z takimi, co nie przepadają za Aero Peek w systemie Windows, sprowadzając całość do „spowalniającej działanie systemu przezroczystości okien” – no cóż, Aero Peek to nie tylko przezroczystości, ale i szybki podgląd otwartych kart/programów z pasku zadań, szybki podgląd pulpitu itp…

W każdym razie – czasem z jakichś przyczyn (np. błąd aplikacji do zarządzania sterownikiem karty graficznej) ekran nam mignie, i Aero Peek zniknie, o czym świadczy choćby brak… przezroczystości okien ;-)

Usługa Menedżer sesji Menedżera okien pulpitu / Desktop Window Manager Session Manager (UxSms)

W takiej sytuacji wystarczy zrestartować usługę UxSms, co można wykonać za pomocą poleceń:

net stop uxsms
net start uxsms

Pierwsze (net stop uxsms) zatrzyma usługę:

Usługa Menedżer sesji Menedżera okien pulpitu jest właśnie zatrzymywana.
Usługa Menedżer sesji Menedżera okien pulpitu została zatrzymywana pomyślnie.

Drugie polecenie (net start uxsms) ponownie uruchomi usługę, tym samym przywracając Aero Peek:

Usługa Menedżer sesji Menedżera okien pulpitu jest właśnie uruchamiana.
Pomyślnie uruchomiono usługę Menedżer sesji Menedżera okien pulpitu.

(!) Zgłoś błąd na stronie