Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)

O zbliżającym się WordCampie, który odbędzie się w dniach 10-11 września 2016 (do tego 9 września Contributor Day) w Gdyni miałem napisać już kilkukrotnie, ale za każdym razem coś wypadało, i temat gdzieś był spychany na dalszy plan. Myślałem, że w momencie zakupu biletu (druga połowa lipca) uda mi się podejść do tematu, ale ponownie się przeliczyłem, i dopiero dziś nadrabiam…

WordCamp Gdynia 2016

WordCamp to ogólnie sieć konferencji poświęconych WordPressowi, które organizowane są w różnym czasie, w różnych miejscach – wystarczy chyba wspomnieć, że jeszcze przed WordCampem w Gdyni (a to już za miesiąc) odbędzie się 9 konferencji tego typu (USA, Brazylia, Rosja, Kanada, Niemcy, Chorwacja, Singapur, Południowa Afryka).

Program konferencji (agenda)

W każdym razie najbliższa konferencja tego typu, na którą się wybieram odbędzie się w Gdyni – 10-11 września, w Centrum Konferencyjnym Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia (Al. Zwycięstwa 96/98, 81-451 Gdynia, budynek III), co akurat niespecjalnie dziwi, bo tam odbył się m.in. ostatni WordUp Trójmiasto (ostatni chyba w czerwcu).

Może uda mi się też zahaczyć 9 września o Contributor Day, bo gdzieś od 10 będę już w Gdyni, ale to nic pewnego – pewnie wiele zależy od pogody… ;-)

Sobota, 10 września

Ścieżka OPEN
10:00 Dokąd zmierza WordPress? (Tomasz Dziuda)
10:40Współpraca z klientem korporacyjnym (Maciej Swoboda)
11:20Znowu grasz na tym komputerze?! – czyli jak pracować z domu i nie zwariować (Katarzyna Janoska)
11:40Jak zacząć pracować dla klientów zagranicznych (Tomasz Lach)
12:00PRZERWA KAWOWA
12:20WordPress REST API – czyli jak oddzielić CMS od frontendu (Michał Smereczyński)
13:00Daj się znaleźć – SEO dla WordPress (Daniel Wlaźlak)
13:40Najdłuższe wdrożenie świata (Arek Stęplowski)
14:00Porzucony koszyk, czyli szansa na lepszą sprzedaż (Michał Jaworski)
14:20PRZERWA OBIADOWA
Ścieżka DEVELOPERŚcieżka USER
15:20Prototypowanie wtyczek – fanaberia czy codzienność? (Jakub Milczarek)Projekt Blog – od pomysłu do realizacji. Jak zdobyć ponad 1000 czytelników w pierwsze 2 tygodnie (Katarzyna Iwanoska)
16:00CSS Grid Layout, wprowadzenie do projektowania stron przyszłości (Michał Strześniewski)Co to jest google tag manager i jak zintegrować go z WordPressem (Tomasz Trzósło)
16:40PRZERWA KAWOWA
17:00Błyskawiczne tworzenie meta boxes, ustawień, widgetów i front-endowych formularzy z wykorzystaniem frameworka Piklist (Szymon Kapturkiewicz)Bezpieczeństwo to podstawa (Bartosz Romanowski)
17:40Wielomilionowy ruch na WordPressie (Łukasz Wilczak)Jak stworzyć wielojęzyczną stronę na WordPressie? (Maciej Pilarski)

Niedziela, 11 września

Ścieżka DEVELOPER
10:00Jak Twoja strona internetowa wpływa na reputację WordPressa i co możesz z tym zrobić? (Aleksander Kuczek)
10:40Kreatywne czary z filtrami i akcjami (Krzysztof Dróżdż)
11:20PSD do WP: od projektu graficznego do działającego serwisu (Krzysztof Łęcki)
12:00PRZERWA KAWOWA
Ścieżka OPENŚcieżka DEVELOPER 2
12:20Czy aby przypadkiem nie cenisz się zbyt nisko? (Magdalena Paciorek)Synchronizacja treści między stronami na WordPressie z wykorzystaniem WP-API (Piotr Niewiadomski)
13:00Firma na kilku WordPressach – Case Study (Maciej Kuchnik)Unleash your creativity with CSS"4" right now (Łukasz Korowicki)
13:40PRZERWA OBIADOWA
Ścieżka OPEN 2Ścieżka DESIGN
14:40Jak wykorzystać facebooka do zbierania danych o klientach i lepszego docierania ze swoją ofertą jeszcze dalej (Marcin Zych)Projektowanie i rozwój struktury serwisu z perspektywy SEO i UX (Szymon Słowik)
15:20Zatrudnij mnie! – czyli jak szukać potencjalnych klientów? (Aleksandra Gościniak)Responsywność, a co dalej? Trendy w projektowaniu webowym (Błażej Piątek)
15:40Content projects (web-magazines/blogs): trends, what customers and their clients are looking for; where is the money? (Olexiy Fedorov)ThemeForest/CodeCanyon (Envato) – pierwsze kroki developera (Rafał Osiński)
16:20Is your product easy to use and why it isn't (Aleksandar Savkovic)Znaczenie koloru i budowanie palety barw dla strony internetowej (Dorota Krzos)
17:00 How being hacked turned out to be the best thing that happened to me (Valentin Vesa)

Jak widać zakres zaplanowanych tematów jest naprawdę spory – od tematów bardziej ogólnych, bo zdecydowanie bardziej techniczne, więc raczej każdy – niezależnie od stopnia zaawansowania – powinien znaleźć coś dla siebie.

Middle Party

Dodatkowo w sobotę, w restauracji On/Off o 21:00 startuje Middle Party, czyli będzie okazja by porozmawiać w mniej formalnej atmosferze (networking ;-)), przy jakimś orzeźwiającym napoju… :-)

Kolacja VIP, Before i After Party

Oprócz tego – przed Middle Party – odbędzie się kolacja VIP, na której spotkają się m.in. prelegenci, sponsorzy, w tym również Mikrosponsorzy (wystarczy kupić droższy bilet).

O Before i After Party informacja ma pojawić się w późniejszym terminie…

Contributor Day

Jak już wspomniałem – w piątek, czyli przed samą konferencją odbędzie się Contributor Day, na który wstęp będzie wolny, a zapisy mają ruszyć pod koniec sierpnia.

Na czym polega Contributor Day?

To wyjątkowe, bezpłatne spotkanie, podczas którego będziesz miał okazję dołączyć do grona współtwórców WordPressa – otwartego sytemu napędzającego ponad 25% wszystkich stron w internecie.

Niezależnie od tego czy jesteś programistą, projektantem, lubisz rozwiązywać problemy innych użytkowników, wspierać polską wersję WordPressa czy rozwijać lokalną społeczność – na pewno znajdziesz tu coś dla siebie.

Spotkanie startuje o 10, i potrwa do 18 (PPNT Gdynia, budynek III, sala F/H), ale można dołączyć lub odłączyć się właściwie w każdym momencie, choć do udziału niezbędny będzie laptop, konto na WordPress.org – z tego też powodu jest spora szansa, że jednak tego dnia wybiorę inne rozrywki, bo nie planuję w ogóle na ten wyjazd do Gdyni zabierać komputera (przynajmniej na obecną chwilę, a jak będzie to się okaże).

Bilety

Wprawdzie wszystko odbywa się pod patronatem Fundacji WordPress, a osoby zaangażowane w organizację WordCampa pełnią swoje funkcje na zasadach wolontariatu, to jednak są pewne wydatki (np. wynajem sali i sprzęt, catering), i na to idą pieniądze uzyskane m.in. ze sprzedaży biletów.

Czekają na Was 2 rodzaje biletów:

Standard za 160 zł

Bilet Standard obejmuje wstęp na teren konferencji WordCamp Polska 2016 dla jednej osoby, wejście na MiddleParty z kuponami na orzeźwiające napoje, lunch, przekąski i napoje w czasie trwania całej konferencji, koszulkę i inne gadżety konferencyjne.

Mikrosponsor za 350 zł

Pokaż swoje zaangażowanie w tworzenie społeczności WordPressowej i wesprzyj WordCamp Gdynia zostając Mikrosponsorem! Każdy Mikrosponsor otrzyma oficjalne podziękowanie w mediach społecznościowych oraz weźmie udział w kolacji dla VIPów. W przypadku firmy logo pojawi się także na stronie konferencji na podstronie sponsorów.

Nawet się przez chwile zastanawiałem nad wykupieniem biletu Mikrosponsora (umieściliby wtedy logo Webinsider.pl na stronie wydarzenia, a ja mógłbym Wam dumnie zakomunikować, że jestem „partnerem wydarzenia” ;-)), ale ostatecznie zrezygnowałem z tego pomysłu, gdyż kolega który ze mną jedzie nie odczuwał takiej potrzeby…

Faktura VAT

Za zakup biletów oczywiście możecie uzyskać fakturę VAT – wystarczy wysłać niezbędne do jej wystawienia dane na adres [email protected], choć od razu uprzedzam, że będzie to faktura/rachunek wystawiona przez podmiot zarejestrowany w USA:

WORDPRESS COMMUNITY SUPPORT, PBC
WordCamp Gdynia 2016
660 4th Street #119,
San Francisco
CA 94107
USA
VAT #: 81- 0896291

Na szczęście wiemy jak tego typu dokumenty rozliczać…

Do zobaczenia

Nie pozostaje mi chyba na koniec napisać nic innego jak do zobaczenia, bo mam nadzieję, że wśród Was znajdują się również osoby, które wybierają się na WordCamp Gdynia 2016 – choć od razu uprzedzam, że raczej koszuli z logo Webinsider.pl nie będę miał na sobie… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)
Patryk
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)