Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)

Choć od wejścia w życie przepisów wprowadzających do krajowego porządku prawnego przepisów wprowadzających Dyrektywę Omnibus (w uproszczeniu tej nazwy będę używał) minęło już kilka miesięcy, to do tej pory regularnie trafiają do mnie zapytania o wdrożenie Omnibusa w sklepie internetowym. Nie jest to usługa specjalnie droga, ale też nie może być bardzo tania, bo jednak jak to w przypadku usług – płaci się nie tylko za moją wiedzę, ale również czas. I też nie ma co się dziwić, że od czasu do czasu trafi się ktoś, dla kogo w danym monecie kwota ta będzie za wysoka. Dlatego uznałem, że zamiast odprawiać takie osoby z kwitkiem (sorki, ale promocji na czas robić nie mogę, ze względu na jego nieodzyskiwalne zasoby), postanowiłem na bazie doświadczenia zebranego przy wdrażaniach Omnibusa w sklepach (m.in) na WooCommerce przygotować kurs internetowy, tak, by zmienić droższą usługę w tańszy produkt.

Wdrożenie Omnibusa w sklepie internetowym na WooCommerce

W naszym kursie “Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce” w sposób praktyczny, bez zbędnego lania wody, krok po kroku przeprowadzam przez kolejne kroki związane z wdrożeniem Omnibusa. Choć nie można było całkowicie uciec od aspektów prawnych, to w kursie główny nacisk położony jest na aspekty techniczne takie wdrożenia.

Kwestie czysto prawne, zwłaszcza związane z regulaminem sklepu internetowego itp., postanowiłem zostawić tym, co się w takich rzeczach specjalizują. Ja wziąłem się za to, co często jest pomijane, czyli jak to zrobić.

Omnibus to nie tylko najniższa cena z 30 dni przed obniżką

A wbrew temu, co myśli chyba większość choćby wysyłających do mnie zapytanie o wdrożenie Omnibusa w sklepie internetowym na WooCommerce, Omnibus to nie tylko najniższa cena z 30 dni przed obniżką.

Bo choć jest to oczywiście temat mocno eksploatowany przez media, jak i “prawników od eCommerce”, to jest to tylko jeden z elementów, jakie muszą pojawić się w sklepie internetowym po wejściu Omnibusa, również od strony technicznej.

Czy opinie są weryfikowane, jak to ustawić i jak informować

W naszym kursie “Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce” pokazujemy np. jak ustawić w WooCommerce możliwość dodawania opinii tylko przez “zweryfikowanych właścicieli”, czyli osoby, które dany produkt w naszym sklepie kupiły.

Ale to nie wszystko, bo oprócz tego trzeba dodać informację, czy opinie są weryfikowane, a jak są, to na czym ta weryfikacja polega. A tego nie da się “wyklikać w opcjach”. To również jest w naszym kursie “Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce”.

Informacji o rezygnacji kupującego z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość

W przypadku sprzedaży produktów cyfrowych (m.in. eBooki, kursy internetowe, nagrania wideo) nie można pominąć kwestii związanych z rezygnacją przez kupującego z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Oczywiście o ile takie prawo chcemy wyłączyć, bo czasem się go nie tylko nie wyłącza, ale nawet rozszerza, w ramach tzw. gwarancji satysfakcji.

W każdym razie, jeśli w sklepie chcemy taką rezygnację przyjąć, to należy wdrożyć odpowiednie elementy.

Obecnie nie tylko na ekranie zamówienia, ale również w wiadomości e-mail, jakąś otrzymuje klient po złożeniu zamówienia:

Ten temat również znajduje się w naszym kursie “Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce”.

To nie wszystkie tematy

Oczywiście to nie wszystkie tematy, jakie wiążą się z technicznym wdrożeniem Omnibusa w sklepie internetowym (na WooCommerce), i oczywiście nie wszystkie, jakie poruszamy w naszym kursie “Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce”. Ale po pełną listę zagadnień odsyłam na stronę kursu w naszym sklepie internetowym. Zwłaszcza że kurs jest świeży i cały czas pojawiają się w nim jeszcze jakieś modyfikacje, również na podstawie informacji zebranych od kursantów, czyli osób, które zdecydowały się go kupić. A okazja dobra, bo w promocji na start, można go kupić 30% taniej…

Nie tylko “dla technicznych”

W kursie “Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce” omawiamy wdrożenie Omnibusa od strony praktycznej, a więc i technicznej, więc nie można uciec od  instalacji wtyczek, czy choćby kwestii wdrożenia dodatkowe kodu, to przez ten proces przeprowadzamy krok po kroku, tak, że nawet osoby naprawdę “nietechniczne” powinny sobie z tym poradzić. A przynajmniej na to wskazują przeprowadzone testy, za które w tym miejscu chciałbym podziękować naszym “królikom doświadczalnym”.

Gotowe kody, a nawet wtyczki

Jednak zdecydowaliśmy się pójść jeszcze o krok dalej i właściwie do każdego zagadnienia przygotować nie tylko gotowe kody w różnych wariantach do skopiowania i zastosowanie (oczywiście z opisem jak do tego się bezpiecznie zabrać), nie tylko w treści lekcji, ale i plików do pobrania, ale również przygotowaliśmy gotowe do instalacji wtyczki:

I nawet jeśli w tym przypadku trzeba liczyć się z pewnego rodzaju szablonowym, uniwersalnym podejściem, to staraliśmy się – choćby bazując na doświadczeniu w przeprowadzanych wdrożeń Omnibusa w WooCommerce – przygotować je tak, by w wielu, jak nie większości przypadków można było z nich skorzystać bez konieczności dokonywania modyfikacji. Czy to w kodzie, czy w samych treściach komunikatów. Choć oczywiście i taka możliwość jest.

Kurs głównie w formie tekstowej

Tak dochodzimy do kolejnego zagadnienia związanego z naszym kursem internetowym “Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce”, czyli formatu, w jakim zostały przygotowane lekcje. A ten został wybrany nieprzypadkowo, nawet jeśli trochę wbrew obecnej “modzie”, że kurs internetowy to głównie wideo.

W przypadku naszego kursu główne treści w poszczególnych lekcjach zostały przygotowane w formie tekstowej, bo uznaliśmy, że będzie to najlepsza forma, by w sposób zrozumiały, bez lania wody, a zarazem jak najwygodniejszy “w konsumpcji” przedstawić poszczególne tematy.

Nie znaczy to, że w kursie nie będzie np. materiałów wideo. Bo mogą się zdarzyć, ale tylko przy niektórych lekcjach i tylko, gdy miało to uzasadnienie, czyli raczej jako uzupełnienie materiałów, niż główny element.

Nieprzypadkowa cena

W jednym z pierwszych akapitów napisałem o powodach, dla których powstał ten kurs. Jednym z nich była chęć zaoferowania produktu, zamiast usługi, by moc zaoferować niższą cenę dla wszystkich, którzy zdecydują się w ten sposób wdrożyć Omnibusa w swoim sklepie.

Na podstawie doświadczenia przy licznych wdrożeniach Omnibusa wiem, jaki może wiązać się z tym koszt, więc mogłem też dość łatwo skalkulować, jaki powinien być koszt kursu “Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce”, bym ja na nim zarobił, a jednocześnie jego cena była atrakcyjna dla kupującego.

30% taniej na start

Dodatkowo na start wyjściowa cena kursu “Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce” została obniżona o 30%, czyli całkiem sporo. Na jak długo nie wiem, bo tym razem promocja nie została określona w czasie, a ustaliłem pewną kwotę, po której osiągnięciu cena zostanie zmieniona na standardową, czyli promocja się zakończy.

Powiedzmy, że to też pewien ukłon w stronę pierwszych nabywców, z których udziałem, na podstawie ich uwag, jeszcze pojawiają się pewne modyfikacje w zawartości kursu. Czasem nawet niemałe… ;-)

Nadal udostępniamy wiedzę również

To, że w naszym sklepie internetowym pojawiają się kolejne “produkty wiedzowe”, nie znaczy, że nie będziemy wiedzą dzielić się za darmo, choćby na łamach serwisu Webinsider (Webinsider.pl). Wręcz przeciwnie, bo pozyskane w sklepie środki sprawiają, że możemy sobie pozwolić na to, by takich materiałów powstawało jeszcze więcej.

Nawet zagadnienia poruszane w kolejnych lekcjach choćby opisywanego tutaj kursu “Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce” w dużej mierze za darmo znaleźć można na tej stronie (na razie korzystając z wyszukiwarki, w przyszłości pewnie dołożę bezpośrednie linki do artykułów ;-)).

W kursie jest to po prostu bardziej usystematyzowane, jeszcze bardziej krok po kroku, z jeszcze większą ilością przykładowego kodu, oraz z dodatkowymi materiałami, jak np. specjalnie przygotowanymi wtyczkami, do pobrania i bezpośredniej instalacji w WordPressie.

(!) Zgłoś błąd na stronie | Lub postaw nam kawę :-)
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)
Patryk
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)