Dziś na Webinsider.pl wiedziony linkiem z Brand24 zawitał (zapewne) nowy czytelnik, by podzielić się w komentarzu swoimi uwagami do artykułu. Z jakiś przyczyn jednak komentarz zamiast pod komentowanym artykułem wylądował pod innym. Nie wiem, czy błąd popełniła osoba komentująca, czy tym razem system zawiódł… Uznałem, że dla porządku najlepiej będzie komentarz przenieść pod właściwy artykuł.
WordPress: Przesunięcie komentarza pod inny wpis
Wprawdzie jest to sytuacja dość nietypowa, bo zazwyczaj jednak komentarze trafiają pod artykuły których dotyczą, to dzięki temu, że w przypadku WordPressa właściwie wszystko działa na indywidualnych identyfikatorach (użytkownicy, wpisy, strony, użytkownicy, komentarze, media…) to taka korekta jest relatywnie prosta do przeprowadzenia.
Wystarczy dla wybranego komentarza zmodyfikować jeden element w bazie danych, co można na wybranej bazie danych (z której korzysta WordPress) za pomocą polecenia:
UPDATE `wp_comments` SET `comment_post_ID` = '23631' WHERE `wp_comments`.`comment_ID` = 50037;
Gdzie „50037” to ID komentarza, który chcemy „przesunąć”, a „23631” to ID posta pod którym komentarz ma trafić (identyfikator komentarza jak i posta znajdziecie choćby w linku umożliwiającym jego edycję).
Można taka operację wykonać również za pomocą kilku kliknięć w phpMyAdmin. W tym celu przechodzimy do bazy danych, wybieramy tabelę „wp_comments”, i dla ułatwienia zadania sortujemy np. po identyfikatorze komentarzy:
Następnie przy wybranej pozycji klikamy odnośnik „edytuj”:
I mamy tu sytuację analogiczną do tej z przedstawionego wcześniej polecenia, czyli „50037” to ID komentarza, który chcemy „przesunąć”, a „23631” to ID posta pod którym komentarz ma trafić.
Komentarz przed modyfikacją:
Komentarz po modyfikacji:
Teoretycznie to tyle. Jeśli jednak korzystacie z jakiejś wtyczki, która odpowiada za powiadomienia autorów komentarzy no odpowiedziach na ich komentarze, to bardzo prawdopodobne, że również na liście subskrypcji takich powiadomień trzeba dokonać odpowiedniej zmiany (nie będę tego opisywał, bo to indywidualna kwestia dla danej wtyczki, ale zapewne w panelu zarządzania, na liście subskrybentów powiadomień znajduje się odpowiednia opcja/pozycja).
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01