Dziś na WebInsider.pl wiedziony linkiem z Brand24 zawitał (zapewne) nowy czytelnik, by podzielić się w komentarzu swoimi uwagami do artykułu. Z jakiś przyczyn jednak komentarz zamiast pod komentowanym artykułem wylądował pod innym. Nie wiem, czy błąd popełniła osoba komentująca, czy tym razem system zawiódł… Uznałem, że dla porządku najlepiej będzie komentarz przenieść pod właściwy artykuł.

WordPress: Przesunięcie komentarza pod inny wpis

Wprawdzie jest to sytuacja dość nietypowa, bo zazwyczaj jednak komentarze trafiają pod artykuły których dotyczą, to dzięki temu, że w przypadku WordPressa właściwie wszystko działa na indywidualnych identyfikatorach (użytkownicy, wpisy, strony, użytkownicy, komentarze, media…) to taka korekta jest relatywnie prosta do przeprowadzenia.

Wystarczy dla wybranego komentarza zmodyfikować jeden element w bazie danych, co można na wybranej bazie danych (z której korzysta WordPress) za pomocą polecenia:

UPDATE `wp_comments` SET `comment_post_ID` = '23631' WHERE `wp_comments`.`comment_ID` = 50037;

Gdzie „50037” to ID komentarza, który chcemy „przesunąć”, a „23631” to ID posta pod którym komentarz ma trafić (identyfikator komentarza jak i posta znajdziecie choćby w linku umożliwiającym jego edycję).

Można taka operację wykonać również za pomocą kilku kliknięć w PhpMyAdmin. W tym celu przechodzimy do bazy danych, wybieramy tabelę „wp_comments”, i dla ułatwienia zadania sortujemy np. po identyfikatorze komentarzy:

Następnie przy wybranej pozycji klikamy odnośnik „edytuj”:

I mamy tu sytuację analogiczną do tej z przedstawionego wcześniej polecenia, czyli „50037” to ID komentarza, który chcemy „przesunąć”, a „23631” to ID posta pod którym komentarz ma trafić.

Komentarz przed modyfikacją:

Komentarz po modyfikacji:

Teoretycznie to tyle. Jeśli jednak korzystacie z jakiejś wtyczki, która odpowiada za powiadomienia autorów komentarzy no odpowiedziach na ich komentarze, to bardzo prawdopodobne, że również na liście subskrypcji takich powiadomień trzeba dokonać odpowiedniej zmiany (nie będę tego opisywał, bo to indywidualna kwestia dla danej wtyczki, ale zapewne w panelu zarządzania, na liście subskrybentów powiadomień znajduje się odpowiednia opcja/pozycja).

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Monika ćwiczy przed kongresem ko..., ale zapisała się do Newslettera WebInsider.pl, choć... i tak nic nie widzi
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Monika ćwiczy przed kongresem ko..., ale dzięki motywowa Divi od Elegant Themes chyba nawet ona da radę...