Nie planowałem robić z tego wpisu, ale czas biegnie, a ja wiem tylko tyle, że „dział techniczny pracuje nad rozwiązaniem problemu”. Stąd ten wpis – może ktoś z Was ma również podobny problem, może znalazł rozwiązanie… A może sam szuka, czy to tylko u niego występuje taki problem…

Aftermarket.pl: wystąpił błąd w dostępie do danych domeny w rejestrze domen

23 września postanowiłem zarezerwować w Aftermarket do testów (na 14 dni) 2 domeny .pl – nic nadzwyczajnego, bez żadnych udziwnień w stylu IDN ;-)

Wpisuję nazwę pierwszej domeny, system sprawdza czy wolna i w tym momencie mogę potwierdzić rejestrację domeny do testów, co też robię. Ale zamiast potwierdzenia rejestracji pokazuje się komunikat o błędzie:

aftermarket-pl_rejestracja-testu_error201509

Wystąpił błąd w dostępie do danych domeny w rejestrze domen. Prosimy o kontakt z zespołem wsparcia technicznego

Próbuje jeszcze raz – to samo… Próbuje jeszcze raz na innej przeglądarce – to samo… Sprawdzam inną domenę – efekt ten sam, czyli błąd…

Sprawa przekazana do działu technicznego

Sprawdziłem szybki kiedy sotnio rejestrowałem jakiś test – równo 5 dni wcześniej i wtedy wszystko działało.

Nie pozostało nic innego, jak napisać do supportu, gdzie zapewne szybko znajdą rozwiązanie problemu, a ja będę mógł zarejestrować zaległe testy.

Pierwsza odpowiedź raczej klasyczna, czyli pchamy temat wyżej:

informuję, że przekazałem informacje do pracownika wyższego szczebla w celu analizy problemu.
Po uzyskaniu informacji o rozwiązaniu niezwłocznie prześlę powiadomienie w tej sprawie.

Mija kilka dni, problem dalej występuje, Google milczy… Przypominam się zw swoim problemem, i ponownie otrzymuję odpowiedź, że dział techniczny zajmuje się sprawą:

Uprzejmie informuję, że dział techniczny pracuje nad rozwiązaniem tego problemu, powiadomimy Pana po całkowitym rozwiązaniu.

Od tego czasu minęły kolejne dni, problem występuje nadal…

Nie przeszkadza mi sam problem, choć oczywiście wolałbym, by go nie było… Troszkę mniej zadowolony mogę być z czasu, jaki mija od przekazania sprawy do działu technicznego, oraz zdawkowych odpowiedzi, z których tak naprawdę nic nie wynika…

Jutro będę miał okazje sprawdzić, czy opisany problem dotyczy tylko rejestracji testów, czy również normalnej rejestracji domen.

Nie ma tego złego…

Oczywiście (na razie ;-)) to nie powód bym z ponad 80 domenami (jakieś 3/4 mojego portfolio) przenosił się z Aftermarket do innego rejestratora – przy większej ilości domen ich panel zarządzani jest raczej bezkonkurencyjny, i choćby z tego powodu jestem w stanie wybaczyć im drobne potknięcia… Byle nie za często, i nie za dużo tych potknięć było ;-)

Zmiany w NASK

Zastanawiam się, czy problem nie wynika z zapowiedzianych przez NASK zmian, które w większości wejdą w życie z dniem 1 grudnia 2015, a wśród których znajduje się m.in. zakończenie oferowania usługi testowania domen, czyli tzw. DNT:

  • Dłuższy okres wygasania domeny – zamiast 15 dni będzie 30
  • Koniec blokowania transferu domen tuż przed wygaśnięciem – teraz jest to 6 dni
  • Koniec usługi DNT, czyli testów domen

CDN

Jak macie jakieś informacje na ten temat – podzielcie się nimi w komentarzu, ew. – gdy nie chcecie robić tego publicznie – możecie skorzystać z formularza kontaktowego.

Ja za swojej strony będę aktualizował ten wpis, jak tylko pojawią się jakieś nowe informacje w tym temacie…

[Aktualizacja 2015.10.05]

Aftermarket: Wyłączenie usługi testowania domen

I chyba wszystko jest już jasne – zgodnie z moimi wcześniejszymi przypuszczeniami – w związku z wyłączeniem przez NASK usługi DNT (testowanie domen) usługa ta została wyłączona również w Aftermarket:

Drodzy użytkownicy,

Zgodnie z zapowiedzią NASK z lipca bieżącego roku, NASK wycofuje z rynku usługę testowania domen .pl. W związku z tym, usługa testowania domen w naszym serwisie została wyłączona.

Do dnia 30 marca 2015 na koncie każdego użytkownika widoczna będzie historia domen testowanych wraz z ich ruchem i uzyskanymi zarobkami z parkingu.

Z pozdrowieniami,
Michał Pleban
AfterMarket.pl

Tylko troszkę zawiodła tu komunikacja, bo taka informacja powinna zostać wysłana przed faktycznym wyłączeniem takiej funkcji w systemie.

Domyślam się też, że w treści wiadomości jest błąd, i nie chodzi o „30 marca 2015″ a 30 marca 2016”.

(!) Zgłoś błąd na stronie | Lub postaw nam kawę :-)
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Patryk