Dziś „z pewnych powodów” troszkę przeskoczę kilka tematów zapisanych „na już”, i przedstawię Wam wtyczkę do WordPressa, która pozwoli Wam wyświetlić na stronie np. pasek informacyjny, taki jak jest widoczny na dole naszej strony, a który obecnie zachęca Was do zapisania się do naszego Newslettera (serio – zero SPAMu, same konkrety, tak więc serdecznie polecam :)).

Icegram – przykuj uwagę czytelnika

Wprawdzie podobnych rozwiązań jest masa, to ja chciałbym Waszą uwagę skierować ku wtyczce Icegram.

wordpress_icegram

Przetestowałem tego typu rozwiązań sporo, i to właśnie wtyczka Icegram od jakiegoś już czasu towarzyszy mi przy kolejnych projektach.

Do wybory do koloru

Wprawdzie sam korzystam zazwyczaj z paska wyświetlanego na dole lub na górze strony, to możliwości wtyczki są dużo większe, a do tego dostajecie do swojej dyspozycji pokaźny zestaw ustawień:

 

Kampania to zbiór wiadomości

Zabawę z wtyczką zaczynamy od utworzenia nowej wiadomości:

wordpress_icegram_wipl-newsletter_edit-message01

To tu wybieramy co i w jakiej formie chcemy przekazać. Do dyspozycji – w wersji bezpłatnej, bo w wersji komercyjnej mamy więcej możliwości – mamy takie elementy jak:

  • Actions Bars – pasek na dole lub górze strony
  • Messenger – wyskakujące okienko w dolnym lewym lub prawym rogu z zachęta do „pogadania”
  • PopUp – wyskakujące „okno”
  • Toast – wyskakujący komunikat (każdy z narożników, a do tego środek od góry do dołu)

Gdy mamy już przygotowaną wiadomość (lub kilka) możemy przygotować kampanię

Tu decydujemy jakie wiadomości kiedy i gdzie zostaną wyświetlone:

wordpress_icegram_wipl-newsletter_edit-campaign01

I choć na pierwszy rzut oka ekran kampanii niewiele różni się od ekranu edycji wiadomości:

wordpress_icegram_wipl-newsletter_edit-campaign_edit-message

To w ustawieniach kampanii mamy dodatkowe opcje, m.in. jakie wiadomości gzie i kiedy mają się wysiedlać:

wordpress_icegram_wipl-newsletter_edit-campaign02

Bo jedna kompania, może składać się wielu (typów) wiadomości, wyświetlanych w różnych odstępach czasu.

To również w ustawieniach kampanii decydujemy na jakich stronach nasza wiadomość będzie się wyświetlać, a na jakich nie… Ustawiamy przedział czasu – kiedy użytkownik zobaczy nasz komunikat, a kiedy nie… Wybieramy również tym urządzenia na którym kampania ma działać (telefon, tablet i/lub komputer), oraz powtarzalność, czyli jak często i w jakich odstępach czasu „nękamy naszych użytkowników” ;-)

Icegram Analytics

Gdy zdecydujecie się na korzystanie z wtyczki Icegram – niezależnie czy w wersji płatnej, czy bezpłatnej – warto przejrzeć katalog dodatków, gdzie znajdziecie wiele potencjalnie przydatnych rozszerzeń.

I jak to w takich przypadkach bywa – to tu głównie kryje się źródło zarobku autorów wtyczki, więc nie ma co się dziwić, że większość z nich jest płatna…

Ja mogę Wam polecić wtyczkę „Analytics”, która nie dość, że jest darmowa, to jeszcze dostarczy Wam dodatkowym informacji/statystyk dotyczących interakcji Waszych czytelników z wyświetlanymi im wiadomościami:

wordpress_icegram_ig-analytics

A, że wiedza to klucz do sukcesu… ;-)

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Janusz i Janusz zapisali się do Newslettera WebInsider.pl i... sobie chwalą
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Na WebInsider.pl korzystamy z motywu Extra od Elegant Themes. Zobacz dlaczego...