Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Zazwyczaj SPAMowi w formie komentarzy nie poświęcam miejsca na stronie – od tego jest przycisk „usuń cały SPAM”, ale tym razem postanowiłem zrobić wyjątek, bo nie dość, że trafiły się 2 tego typu komentarze po polsku (nie tam żadne łamańce językowe z translatora, a normalna polszczyzna), to jeszcze dosłownie dzień przed tłumaczyłem jednemu z nowych klientów, że oferta na „tanie i skuteczne pozycjonowanie strony internetowej” którą dostał niekoniecznie wyjdzie mu na dobre…

Komentarz od pryzopHaw z zaplecza

Zacznę od 2 komentarzy, które w odstępie kilku godzin zostały zablokowane przez system antySPAMowy, a które pojawiły się wczoraj w raportach w odstępie kilku godzin:

webinsider_spam_aceton-waw-pl_pryzophaw_201602_01

O 7:24 pojawił się pierwszy komentarz od „pryzopHaw z zaplecza”:

Bla, bla, bla… a mnie się wydaje, że część z Was jest tu tylko po to żeby pisać negatywne opinie. Proponuję czasem ubrać różowe okulary i spojrzeć na świat z trochę innej perspektywy.

SU1992 – Sprawdz naszą stronę: [link do forum A, jak fiat]

Ale widocznie chciał coś jeszcze dodać, bo niecałe 5 godzin później, pod tym samym wpisem pojawił się kolejny komentarz:

Czasami wydaje mi się, że niektórzy ludzie plotą na forach takie głupoty, tylko po to żeby coś gadać. Ludzie opanujcie się! Świat nie jest czarno-biały.

SU1992 – Warto to zaglądać: [link do forum B, jak obcasy]

Nie wiem czy SU1992 w tym SPAMie ma pomóc w analizie wyników, czy to tylko efekt zamiłowania do jakiejś rosyjskiej maszyny latającej lub pływającej, faktem jest, że w miejscach gdzie wskazują linki nie znajdziemy na ten temat żadnej informacji.

Acetonowe zaplecze SEO

Autor obu komentarzy – pryzopHaw z zaplecza – posługuje się adresem e-mail w domenie, na której działa dość typowe zaplecze SEO, czyli strona na której w relatywnie krótkim czasie pojawia się kilka tematycznych wpisów, a której celem jest pozycjonowanie innych stron, własnych lub klientów.

I o ile nie mam nic przeciwko pozycjonowaniu z wykorzystaniem zaplecza, zwłaszcza gdy treści tam osadzone prezentują dobry poziom, to metoda pozycjonowania za pomocą SPAMu, jak przedstawione powyżej (i poniżej) komentarze uważam za naganne, a zarazem w dłuższej perspektywie może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego, i warto by klient zlecający „pozycjonowanie” tego typu „firmie” miał tego świadomość.

Fiat i portal dla kobiet

Pierwszy link kieruje do chyba oficjalnego – patrząc po domenie – forum samochodów marki Fiat, gdzie znajdziemy taki wpis:

silesia-ubezpieczenia_spam_forum-fiat-pl_201501

Jak dla mnie to jedynym sensownym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług multiagencji, która porówna na miejscu kilka rożnych ofert i wybierze taką, która wydaje się najlepsza. Ja osobiście korzystam z [NAZWA PRAWDOPODOBNEGO KLIENTA] z Zabrza, ale wiem że takie propozycje są w kilu różnych miastach w Polsce. Jakby ktoś chciał, to tu można poszukać fajnych propozycji na oszczędności: http://[nazwa_potencjalnego_klienta].pl/najtansze-oc-jak-kupic-poznaj-triki-jak-zaoszczedzic/ niby wszystko wiadomo, ale warto sobie trochę poprzypominać.

Drugi link z kolei prowadzi do kolejnego wpisu, na kolejnym forum – tym razem na portalu dla kobiet:

silesia-ubezpieczenia_spam_obcasy-pl_201601

Ja akurat kwestię ubezpieczeń auta załatwiam od kilku lat w [NAZWA PRAWDOPODOBNEGO KLIENTA] w Zabrzu. To jest taka multiagnecja, która porównuje różne oferty,a le z tego co wiem to takich firm powstaje coraz więcej. wystarczy tylko dobrze się rozejrzeć.. Tu znalazłam bardzo fajny artykuł na ten temat, jakby ktoś akut=rat potrzebował właśnie o tym jak kupić najtańsze oc: http://[nazwa_potencjalnego_klienta].pl/najtansze-oc-jak-kupic-poznaj-triki-jak-zaoszczedzic/

W obu przypadkach mamy próbę reklamowania usług jednego podmiotu, prawdopodobnie nieświadomego – a przynajmniej mam taką nadzieję – klienta „firmy pozycjonerskiej, w której pracuje nasz pryzopHaw z zaplecza”.

Silesia Ubezpieczenia

Oba linki prowadzą na stronę firmy (agencji) ubezpieczeniowej Silesia Ubezpieczenia (cel pryzopHawa z zaplecza jakby osiągnięty – ostatecznie firma pojawiła na naszych łamach, choć mam nadzieje, że nie będzie problemem brak linka).

Silesia Ubezpieczenia istnieje na rynku od 1998 roku. Przez cały ten czas zapewniamy swoim klientom profesjonalną obsługę i doradztwo w zakresie ubezpieczeń. Nasz zespół tworzą specjaliści gwarantujący profesjonalne podejście i kompleksową obsługę na najwyższym poziomie.

Nie wiem czy za tym „pozycjonowanie” stoi firma, które przygotowywała im stronę, a która również zajmuje się SEO:

Oferujemy profesjonalne usługi SEO/SEM wspomagamy wzrost w organicznych wynikach wyszukiwania. Zawsze celujemy w PIERWSZĄ stronę wyszukiwarki by umieścić tam Twój biznes

Kompleksowa obsługa wizerunku w sieci

Pragniesz, aby Twoja strona internetowa osiągała wysokie pozycje w wyszukiwarkach? Aby nieustannie panował na niej ruch? Aby docierali do niej nowi klienci? A może nie masz jeszcze strony?

Jakkolwiek przedstawia się Twoja sytuacja. Możemy Ci pomóc!

Ale zdecydowanie powinni poprawić działanie strony w połączeniu szyfrowanym (HTTPS/SSL), bo tego typu linki kierują do nich ze stron klientów, a przeglądarki zgłaszają problem z certyfikatem, który jest przypisany do innej domeny:

Połączenie nie jest prywatne

Hakerzy mogą próbować wykraść Twoje dane z [ADRES STRONY A] (np. hasła, wiadomości lub informacje o karcie kredytowej). NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID

Ten serwer nie mógł udowodnić, że należy do [ADRES STRONY A]. Jego certyfikat pochodzi [ADRES STRONY B]. Może to być spowodowane błędną konfiguracją lub przechwyceniem połączenia przez atakującego.

No ale po co tak kombinować?

Ktoś mógłby zapytać, po co tak kombinować – po co najpierw w ramach „usługi pozycjonowania/SEO” SPAMować fora linkiem i treścią związaną z ofertą „reklamowanej” firmy, by później jakimiś tekstami „od czapy” SPAMować kolejną stronę, z linkami do wcześniejszego SPAMu…

Być może SPAM który wczoraj zawitał na WebInsidera miał „odświeżyć moc” linków z forum, a przy okazji podłączyć pod nie dodatkowe słowa kluczowe, nawet jeśli mogą wydawać się kompletnie niezwiązane – ale to tylko taka moja interpretacja na szybko, bo nigdy nie wiadomo co siedzi w głowie takiego „pozycjonera”, i pewnie odpowiedzi na to pytanie będzie tyle, ile tego typu „pozycjonerów” zapytacie.

Zdecydowanie odradzam korzystanie z tego typu usług/firm

Napisze to, co zazwyczaj mówię moim klientom/znajomym, gdy pytają o różne oferty „szybkiego i skutecznego pozycjonowania”, które regularnie zalewają ich skrzynki – nie warto!

Nie dość, że szkoda na to Waszego czasu, to jeszcze szkoda Waszych pieniędzy – efekty może jakieś się pojawią, ale będą one bardzo nietrwałe/niepewne, a zarazem cała zabawa w tego typu „pozycjonowanie” może się skończyć tym, że np. komuś taki SPAM się nie spodoba i „promocja” Waszej firmy przybierze zdecydowanie ostrzejszą formę niż mój skromny wpis.

Nie mówiąc już o tym, że Google cały czas stara się eliminować wszelkie podmioty stosujące „nieczyste zagrywki”, i w skrajnych przypadkach może oznaczać to nawet zniknięcie Waszej firmy z wyszukiwarki (ban).

To jak pozycjonować?

Pozycjonowanie – zwłaszcza teraz, gdy wyświetlane wyniki zależą też od tego kto szuka – to bardziej skomplikowana kwestia, niż zalanie kilku stron SPAMem z linkiem do pozycjonowanej strony.

W dobie cały czas zmieniających się algorytmów odpowiedzialnych za analizę treści wyszukiwanych przez roboty indeksujące jedno za to zdaje się nie zmieniać – cały czas działa tu zasada „wybierz 2 z 3”:

  • Szybko
  • Tanio
  • Dobrze

Na pewno cały czas warto stawiać na dobre, wartościowe dla użytkownika treści, do tego strona powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych (responsywna), i na pewno nie zaszkodzi jej jakaś optymalizacja pod kątem SEO.

Wprawdzie mogłoby się wydawać, że to „oczywiste oczywistości”, ale doświadczenie pokazuje, że nie zawsze tak jest, i czasem tylko zmiana w tych trzech podstawowych aspektach potrafi przynieść relatywnie szybkie i trwałe rezultaty.

Reszta działań zależy od strony, branży, i pewnie jeszcze dziesiątek innych parametrów, dlatego wszelkie działania (nie tylko) SEO powinna poprzedzić dokładna analiza tego co mamy do dyspozycji (m.in. materiały, budżet, czas), celów do osiągnięcia, a same działania powinny odbywać się w ścisłej współpracy z klientem, i korelacji z innymi działaniami marketingowymi.

Pamiętajcie też, że czas jest Waszym przyjacielem również przy pozycjonowaniu Waszej strony, chyba, że macie sporo środków do zainwestowania… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Młody Szymon dzięki motywowi Divi od Elegant Themes zrobił stronę dla firmy ojca
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Młody Szymon pomógł tacie zapisać się do Newslettera WebInsider.pl i... teraz idzie popływać