Rano w moich RSSach mignął mi artykuł o tytule „Elegant Themes (Twórca motywu Divi) porzuca swoje motywy dla WordPress”. Serce jakby zabiło mi szybciej, bo może to nie byłby koniec świata, ale na pewno spora komplikacja dla mnie. Zarówno jeśli chodzi o moje projekty, jak i strony wielu moich klientów, bo od dłuższego czasu, w ramach ujednolicania środowiska stawiam na motyw Divi. Motyw może nie idealny, momentami wręcz wkurzający, ale… pracuje się na nim coraz lepiej. Zresztą nie tylko mi. Na szczęście autor nie wieści prawdziwego końca, a tylko zrobił mały clickbait w tytule. Może dla odwiedzin, a może by z linku partnerskiego sprzedać kilka dodatkowych licencji. I to z 20% rabatem… ;-)
Elegant Themes odsyłają na emeryturę swoje starsze motywy do WordPressa
To nie jest tak, że Jakub nie ma racji, przynajmniej w pewnym sensie. Tytuł artykułu może sugerować, że ekipa Elegant Themes zwija żagle, i tym samym użytkownicy ich motywów mają problemem (np. brak aktualizacji). A tak naprawdę – o czym dowiemy się już z treści artykułu – sprawa nie dotyczy rozwijanych od kilku lat, wręcz sztandarowych motywów do WordPressa od Elegant Themes, czyli Divi i Extra, a starszych, które były tworzone przed „erą Divi”:
The following products are still available for download, however, they will soon to be retired. We do not recommend using these legacy products. Instead, we encourage you to use one of our modern themes, such as Divi and Extra. These themes are available for free with your membership and offer many advantages that our legacy products lack.
Wersja po polsku (z translatora, by było szybciej, zwłaszcza że nawet całkiem nieźle sobie poradził ;-)):
Następujące produkty są nadal dostępne do pobrania, jednak wkrótce zostaną wycofane. Nie zalecamy używania tych starszych produktów. Zamiast tego zachęcamy do korzystania z jednego z naszych nowoczesnych motywów, takich jak Divi i Extra. Te motywy są dostępne za darmo wraz z członkostwem i oferują wiele korzyści, których brakuje naszym starszym produktom.
A trochę tych motywów przez lata się nazbierało:
13Floor, Aggregate, Anticipate, ArtSee, AskIt, Basic, BlueMist, BlueSky, Bold, Boutique, BusinessCard, Chameleon, CherryTruffle, Cion, ColdStone, Convertible, DailyJournal, DailyNotes, DeepFocus, DelicateNews, Deviant, eBusiness, eGallery, eGamer, eList, eNews, ePhoto, eStore, eVid, Extra, EarthlyTouch, ElegantEstate, ElegantFusion, Envisioned, Event, Evolution, Explorable, Fable, Feather, Flexible, Foxy, Gleam, Glider, Glow, GrungeMag, HandHeld, Harmony, InReview, InStyle, Influx, InterPhase, LeanBiz, LightBright, LightSource, Lucid, Lumin, Magnificent, Memoir, Minimal, Modest, MyApp, MyCuisine, MyProduct, MyResume, Nexus, Nimble, Notebook, Nova, OnTheGo, Origin, PersonalPress, Polished, PureType, Quadro, SimplePress, Simplism, Sky, StudioBlue, StyleShop, TheCorporation, TheProfessional, TheSource, TheStyle, TidalForce, Trim, Vertex, Webly, WhosWho, Wooden
Oczywiście mam świadomość, że może być sporo stron działających na tych motywach, i dla tych osób może to być problem. Ale od dawna się na to zanosiło. Widać było, że cała para idzie w Divi, i od dawna raczej nikt rozsądny nie powinien na nich stawiać nowych stron, chyba że testowych. Zwłaszcza że w ramach tej samej opłaty (tego samego abonamentu) można skorzystać np. z motywu Divi czy Extra, które są dużo lepszym, dużo bardziej dopracowanym i – co istotne – uniwersalnym wyborem. A dzięki bogatej bazie szablonów/layoutów nawet osoba mniej doświadczona może uzyskać duże lepsze efekty niż na odsyłanych już oficjalnie na emeryturę motywach wymienionych na długiej liście powyżej.
Zresztą przyznam, że pierwszy raz dostęp do motywów Elegant Themes, wykupiłem jeszcze długo przed „erą Divi”, właśnie skuszony liczbą motywów, ich zewnętrzną, pozorną różnorodnością. Szybko jednak się rozstaliśmy, i to, pomimo że byłem na tej operacji stratny chyba ponad 200 zł (podwójne przewalutowanie 250 $, czyli najdroższego pakietu). Dlatego, że choć z zewnątrz motywy te wydawały się interesujące, to od środka daleko było im do ideału. Nasze drogi zeszły się ponownie dopiero wraz z pojawieniem się motywu Divi, i to chyba już w wersji 3.0, bo wcześniejsze jego odsłony jakoś mnie nie kupiły.
W ramach podsumowania napiszę tylko, że jeśli korzystacie z jednego ze starszych motywów od Elegant Themes, jest to chyba dobry moment, by rozważyć przesiadkę np. na Divi. Jeśli jest to niemożliwe, bo np. wygasał Wam subskrypcja, to zapraszam do kontaktu, może coś na to poradzimy… ;-)
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01
W ten sposób minimalizują wydatki na różne motywy i skupiają się na flagowcach. :)
I słusznie, rownież z mojego punktu widzenia, czyli użytkownika. Zresztą nigdy nie byłem entuzjastą wyboru motywu pod stronę z danej branży ze względu na użyte w demo grafiki, czego nie raz sam byłem świadkiem. Jeden, dobpracowany motyw z wieloma layoutami – pod konkretne upodobania i branże, jak np. Divi – jest zdecydowanie lepszą drogą. Do tego z punktu widzenia ich, jako deweloperów zdecydowanie lepiej roziwjac takie teoretycznie okrojonym portfolio motywów. Teoretycznie, bo dla użytkownika to w sumie bez znaczenia, czy będzie miał motywy pod branże, czy jeden uniwarsalny motyw z wieloma layoutami/zablonami pod konkretne branże…