Rano w moich RSSach mignął mi artykuł o tytule „Elegant Themes (Twórca motywu Divi) porzuca swoje motywy dla WordPress”. Serce jakby zabiło mi szybciej, bo może to nie byłby koniec świata, ale na pewno spora komplikacja dla mnie. Zarówno jeśli chodzi o moje projekty, jak i strony wielu moich klientów, bo od dłuższego czasu, w ramach ujednolicania środowiska stawiam na motyw Divi. Motyw może nie idealny, momentami wręcz wkurzający, ale… pracuje się na nim coraz lepiej. Zresztą nie tylko mi. Na szczęście autor nie wieści prawdziwego końca, a tylko zrobił mały clickbait w tytule. Może dla odwiedzin, a może by z linku partnerskiego sprzedać kilka dodatkowych licencji. I to z 20% rabatem… ;-)

Elegant Themes odsyłają na emeryturę swoje starsze motywy do WordPressa

To nie jest tak, że Jakub nie ma racji, przynajmniej w pewnym sensie. Tytuł artykułu może sugerować, że ekipa Elegant Themes zwija żagle, i tym samym użytkownicy ich motywów mają problemem (np. brak aktualizacji). A tak naprawdę – o czym dowiemy się już z treści artykułu – sprawa nie dotyczy rozwijanych od kilku lat, wręcz sztandarowych motywów do WordPressa od Elegant Themes, czyli Divi i Extra, a starszych, które były tworzone przed „erą Divi”:

The following products are still available for download, however, they will soon to be retired. We do not recommend using these legacy products. Instead, we encourage you to use one of our modern themes, such as Divi and Extra. These themes are available for free with your membership and offer many advantages that our legacy products lack.

Wersja po polsku (z translatora, by było szybciej, zwłaszcza  że nawet całkiem nieźle sobie poradził ;-)):

Następujące produkty są nadal dostępne do pobrania, jednak wkrótce zostaną wycofane. Nie zalecamy używania tych starszych produktów. Zamiast tego zachęcamy do korzystania z jednego z naszych nowoczesnych motywów, takich jak Divi i Extra. Te motywy są dostępne za darmo wraz z członkostwem i oferują wiele korzyści, których brakuje naszym starszym produktom.

A trochę tych motywów przez lata się nazbierało:

13Floor, Aggregate, Anticipate, ArtSee, AskIt, Basic, BlueMist, BlueSky, Bold, Boutique, BusinessCard, Chameleon, CherryTruffle, Cion, ColdStone, Convertible, DailyJournal, DailyNotes, DeepFocus, DelicateNews, Deviant, eBusiness, eGallery, eGamer, eList, eNews, ePhoto, eStore, eVid, Extra, EarthlyTouch, ElegantEstate, ElegantFusion, Envisioned, Event, Evolution, Explorable, Fable, Feather, Flexible, Foxy, Gleam, Glider, Glow, GrungeMag, HandHeld, Harmony, InReview, InStyle, Influx, InterPhase, LeanBiz, LightBright, LightSource, Lucid, Lumin, Magnificent, Memoir, Minimal, Modest, MyApp, MyCuisine, MyProduct, MyResume, Nexus, Nimble, Notebook, Nova, OnTheGo, Origin, PersonalPress, Polished, PureType, Quadro, SimplePress, Simplism, Sky, StudioBlue, StyleShop, TheCorporation, TheProfessional, TheSource, TheStyle, TidalForce, Trim, Vertex, Webly, WhosWho, Wooden

Oczywiście mam świadomość, że może być sporo stron działających na tych motywach, i dla tych osób może to być problem. Ale od dawna się na to zanosiło. Widać było, że cała para idzie w Divi, i od dawna raczej nikt rozsądny nie powinien na nich stawiać nowych stron, chyba że testowych. Zwłaszcza że w ramach tej samej opłaty (tego samego abonamentu) można skorzystać np. z motywu Divi czy Extra, które są dużo lepszym, dużo bardziej dopracowanym i – co istotne – uniwersalnym wyborem. A dzięki bogatej bazie szablonów/layoutów nawet osoba mniej doświadczona może uzyskać duże lepsze efekty niż na odsyłanych już oficjalnie na emeryturę motywach wymienionych na długiej liście powyżej.

Zresztą przyznam, że pierwszy raz dostęp do motywów Elegant Themes, wykupiłem jeszcze długo przed „erą Divi”, właśnie skuszony liczbą motywów, ich zewnętrzną, pozorną różnorodnością. Szybko jednak się rozstaliśmy, i to, pomimo że byłem na tej operacji stratny chyba ponad 200 zł (podwójne przewalutowanie 250 $, czyli najdroższego pakietu). Dlatego, że choć z zewnątrz motywy te wydawały się interesujące, to od środka daleko było im do ideału. Nasze drogi zeszły się ponownie dopiero wraz z pojawieniem się motywu Divi, i to chyba już w wersji 3.0, bo wcześniejsze jego odsłony jakoś mnie nie kupiły.

W ramach podsumowania napiszę tylko, że jeśli korzystacie z jednego ze starszych motywów od Elegant Themes, jest to chyba dobry moment, by rozważyć przesiadkę np. na Divi. Jeśli jest to niemożliwe, bo np. wygasał Wam subskrypcja, to zapraszam do kontaktu, może coś na to poradzimy… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera!
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Envato Elements - pobierasz co chcesz, ile chcesz