Nie mam ostatnio szczęścia do wysyłki deklaracji ZUS DRA za pośrednictwem platformy ZUS PUE – miesiąc temu występował problem z autoryzacją i podpisaniem wniosku za pomocą Profilu Zaufanego ePUAP. Tym razem dla odmiany problem występuje bezpośrednio po stronie platformy ZUS PUE, na której z konta wyparował moduł Płatnik, a tym samym stracił dostęp do ePłatnika…
Spis treści w artykule
Bez płatnika nie ma ePłatnika
Logowanie z uwierzytelnieniem za pomocą ePUAP poszło prawie standardowo – prawie, bo musieliśmy zaakceptować „nowy” regulamin serwisu ZUS PUE, po czym… No właśnie… Wiem, że ostatnie dni to głównie urlop, ale nie spodziewałem się, że po tylu (już chyba) latach korzystania z tej platformy zapomnę jak przechodzi się do ePłatnika…
Szybki rzut oka na zrzuty ekranu, które czekają na bardziej szczegółowy opis platformy, pokazał mi jednak, że nie – nie zapomniałem. Po prostu z konta zniknęła zakładka „płatnik” – został tylko moduł „ogólny” i „ubezpieczony”.
Czat z konsultantem
Postanowiłem skontaktował się z konsultantem, by dowiedzieć się, czy nie ma jakiejś „globalnej awarii”, czy ew. o poradę jak można ponownie aktywować moduł „płatnik”.
Nie wiem, czy to taki urok „każdego dziesiątego”, czy tak ostatnio jest w standardzie – ale przynajmniej w moim przypadku trzeba było sporo cierpliwości, by uzyskać połączenie z konsultantem, który następnie przełączył mnie do konsultanta technicznego, gdzie ponownie czekałem. I tak z godzinę…
Zadaj pytanie ZUS
Nie będę Wam teraz opisywał całej rozmowy, a tym bardziej historii znajomego, ale jakbyście mieli taki sam problem, to po zalogowaniu się do ZUS PUE na samej górze znajdziecie opcję „zadaj pytanie ZUS”, za pomocą której należy wysłać uwierzytelnioną wiadomość z prośbą o (ponowną) aktywację modułu „płatnik”:
KONSULTANT: Aby aktywować zakładkę Płatnik proszę o napisanie uwierzytelnionej wiadomości poprzez wybranie opcji Zadaj pytanie ZUS.
Było i nie ma
Przy okazji dowiedziałem się, że problem jest (chyba) znany, trwają nad nim prace, i dotyczy tylko niektórych użytkowników, którzy w „ostatnim czasie” dokonywali zmian w CEIDG, które mają wpływ na ZUS, np. zawieszenie działalności gospodarczej:
KONSULTANT: Na chwilę obecną występuje problem ze znikającymi zakładkami, w momencie zawieszania działalności.
KONSULTANT: Zakładka powinna pozostać. Ten problem został zgłoszony do administratorów.
Tak więc u większości z Was/nas powinno wszystko działać prawidłowo, bez niespodzianek…
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01
Dzięki wielkie, nie wiedziałem co zrobić
2023, ten sam problem, na szczęście szybko załatwione na infolinii. Dzięki!
Lata mijają, wyzwania zostają te same ;-)