Przed Wami kolejny przegląd wydarzeń, i od razu dodam, że ze względu na ilość tematów jaka nagromadziła się od ostatniego przeglądu, postanowiłem, że (ponownie) najlepiej będzie podzielić wiadomości tematycznie, i dlatego w tym przeglądzie skoncentruje się na wydarzeniach związanych z telekomunikacją…
Spis treści w artykule
- 1
- 2 Zmiana wysokości stawek roamingowej w Unii Europejskiej
- 3 Doładowania kanałami Play w Mobile Vikings
- 4 W nju z rachunkiem (nju buzz) bez opłaty minimalnej
- 5 Im dłużej, tym lepiej w nju na kartę
- 6 Lejek w nju na kartę
- 7 Multipakiety w ofertach na kartę w Orange
- 8 Taniej do wszystkich w Orange na kartę
- 9 Kredyt na zakup i odnowienie usługi w Orange na kartę
- 10 Bezpieczniejsze e-faktury w Orange
- 11 Pilnuj salda w Orange na kartę z pomocą bm.pl
- 12 Nowa FORMUŁA Stacjonarna w Play
- 13 Program Fair Play w Play
- 14 Nowe pakiety w Plush na kartę
- 15 Dodatkowe giga netu dla wiernych w Virgin Mobile
- 16 #Najlepiej
Zmiana wysokości stawek roamingowej w Unii Europejskiej
Zacznę od tematu dotyczącego potencjalnie nas wszystkich, niezależnie od tego z usług którego operatora korzystamy – od 30 czerwca 2016 obowiązuje maksymalna kwota, jaką operator może doliczyć nam do naszej standardowej opłaty, w przypadku gdy korzystamy z telefonu w roamingu (w ramach Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego).
Maksymalna opłata dodatkowa (dopłata) w roamingu na terenie Unii Europejskiej:
- Połączenie wychodzące: 0,25 zł za minutę
- SMS: 0,10 zł
- MMS: 0,25 zł
- Internet: 0,25 zł za 1 MB
Z racji tego, że jest to opłata dodatkowa, to jest duża szansa, że w swojej ofercie zapłacicie więcej – standardową stawkę wg cennika Waszej oferty + opłatę dodatkową (zazwyczaj zapewne w pełnej wysokości).
Tak więc np. jeśli minuta rozmowy w Waszym planie taryfowym kosztuje 0,29 zł (chyba aktualny standard), to za minutę połączenia wychodzącego w roamingu na terenie UE nie zapłacicie więcej niż 0,54 zł:
- Koszt połączenia wychodzącego w kraju: 0,29 zł za minutę
- Maksymalna opłata dodatkowa: 0,25 zł za minutę
- Łączna maksymalna kwota za połączenie wychodzące w roamingu w UE: 0,59 zł za minutę
Stały – niezależny od posiadanego planu taryfowego – jest natomiast koszt połączenia przychodzącego (odebranego), i wynosi 0,05 zł za minutę.
14 czerwca 2017
Ale to tylko pierwszy etap zmian, bo już 14 czerwca 2017 opisana powyżej opłata dodatkowa nie będzie pobierana, więc operator będzie rozliczał połączenia wg stawki krajowej, wynikającej z cennika naszej oferty.
Więcej informacji znajdziecie na stronie UKE…
Doładowania kanałami Play w Mobile Vikings
Od teraz każdy abonent ofert głosowych w Mobile Vikings może doładować swoje konto korzystając ze wszystkich sposobów doładowania dostępnych w sieci Play – niezależnie czy będzie to doładowanie za pomocą karty zdrapki, czy np. na stronie Play…
Zasady doładować kanałami sieci Play:
Kwota doładowania | Aktywacja oferty promocyjnej | Gratisy | Przedłużenie ważności środków |
---|---|---|---|
5-9 zł | 365 dni | ||
10-18 zł | VIKING10 Standard | 300 MB internetu, nielimitowane połączenia do Play i Mobile Vikings na 14 dni | 365 dni |
19-28 zł | VIKING19 Standard | 2 GB internetu, nielimitowane połączenia do Play i Mobile Vikings, nielimitowane SMSy i MMSy do wszystkich sieci na 31 dni | 365 dni |
29 zł lub więcej | VIKING9 Standard | 4 GB internetu, nielimitowane połączenia do Play i Mobile Vikings, nielimitowane SMSy i MMSy do wszystkich sieci na 31 dni | 365 dni |
Więcej informacji znajdziecie w regulaminie usługi…
W nju z rachunkiem (nju buzz) bez opłaty minimalnej
W nju mobile z rachunkiem w standardowej ofercie minimalny miesięczny rachunek wynosi 9 zł, nawet jeśli ktoś nie wykorzysta tej kwoty.
Teraz, dzięki promocji „im dłużej, tym lepiej”, jeśli korzystacie z oferty od minimum 3 miesięcy przestaje Was obowiązywać ten limit – płacicie tylko tyle, ile faktycznie wydacie (oczywiście cały czas obowiązują górne limity wydatków, po których korzystacie z oferty dalej, bez ponoszenia dodatkowych kosztów).
Usługę aktywujecie na njumobile.pl, lub wysyłając SMS o treści AKT na nr 8021.
Więcej internetu
Ale to nie wszystko – w ramach tej samej usługi, możecie otrzymać większy pakiet internetu, dostępnego w ramach planu. Wielkość przyznanego pakietu również w tym przypadku – zgodnie z nazwą usługi – zależy od stażu:
- Od 6 miesięcy: 2x więcej internetu
- Od 12 miesięcy: 2,5x więcej internetu
- Od 24 miesięcy: 3x więcej internetu
A jeśli korzystacie z usługi Numer Dodatkowy to wspólnie korzystacie ze zwiększonej liczby gigabajtów.
Jak liczymy Twój staż w nju z rachunkiem
W usłudze „im dłużej, tym lepiej” staż wyliczamy na podstawie pełnych miesięcy (cykli rozliczeniowych) w ofercie nju z rachunkiem (w planie taryfowym nju buzz lub nju tymczasowy) od momentu aktywacji numeru w nju z rachunkiem.
Jeżeli przejdziesz do oferty nju na kartę albo zrezygnujesz z nju z rachunkiem i później wrócisz, Twój staż będziemy liczyć od nowa.
Im dłużej, tym lepiej w nju na kartę
W nju na kartę również pojawiła się usługa/promocja „im dłużej, tym lepiej”, i podobnie jak ma to miejsce w przypadku wersji abonamentowej, działanie polega na zwiększeniu dostępnego internetu zależnie od stażu w sieci:
- Od 6 miesięcy: 2x więcej internetu
- Od 12 miesięcy: 2,5x więcej internetu
- Od 24 miesięcy: 3x więcej internetu
Usługę aktywujecie na njumobile.pl, lub wysyłając SMS o treści START na nr 80510.
Lejek w nju na kartę
Warto też napisać o tym, że w nju na kartę pojawił się tzw. lejek, dzięki czemu po wykorzystaniu pakietu internetowego dostępnego w ramach oferty z której korzystacie, możecie nadal korzystać z internetu za darmo, choć z maksymalną prędkością 64 kb/s (szału nie ma, o YouTube raczej można zapomnieć, ale poczta e-mail, czy komunikatory internetowe powinny działać bez większych problemów).
Multipakiety w ofertach na kartę w Orange
W ofertach na kartę w Orange możecie aktualnie korzystać z tzw. multipakietów, czyli pakietów, w ramach których znajdziecie minuty, SMSy i paczki megabajtów do wykorzystania na transmisję danych:
Multipakiet 100
- Minuty do wszystkich: 100
- SMSy do wszystkich: 100
- MB na internet: 100
- Cena: 6 zł
- Ważność: 7 dni
Multipakiet 200
- Minuty do wszystkich: 200
- SMSy do wszystkich: 200
- MB na internet: 200
- Cena: 16 zł
- Ważność: 31 dni
Multipakiet 100 występuje w wersji jednorazowej, Multipakiet 200 natomiast dostępny jest w wersji jednorazowej i cyklicznej (automatycznie odnawianej):
Multipakiet 100
Aktywacja pakietu:
- SMS o treści START na nr 335
- Kod USSD: *110*78#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Stan pakietu:
- SMS o treści ILE na nr 335
- Kod USSD: *110*78*01#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Wyłączenie pakietu:
- SMS o treści NIE na nr 335
- Kod USSD: *110*78*00#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Multipakiet 200
Aktywacja pakietu w wersji jednorazowej:
- SMS o treści START na nr 435
- Kod USSD: *110*79#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Aktywacja pakietu w wersji cyklicznej:
- SMS o treści START CYKL na nr 435
- Kod USSD: *110*79*02#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Stan pakietu:
- SMS o treści ILE na nr 435
- Kod USSD: *110*79*01#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Wyłączenie pakietu:
- SMS o treści NIE na nr 435
- Kod USSD: *110*79*00#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Na koniec jeszcze kilka informacji ze strony Orange:
- Opłata za aktywację pobierana jest z Konta Głównego ze środków pochodzących z doładowań
- Usługa w wersji cyklicznej podejmuje próbę automatycznego odnowienia co 31 dni za 16 zł
- W przypadku braku środków na aktywację lub odnowienie usługi i spełnieniu warunków możesz otrzymać propozycję zaciągnięcia pożyczki w ramach „Kredytu na usługi” lub „Kredytu na odnowienie usługi” (szczegóły w zakładce Regulaminy)
- Ponowna aktywacja tej samej usługi w sytuacji, gdy aktywna jest jeszcze jej poprzednia wersja spowoduje uzupełnienie salda pakietów do wartości 100 / 200 (w zależności od wersji) i ustawienie nowej daty ważności (7 lub 31 dni). Środki z poprzedniej i nowej wersji nie będą się sumować
- Niewykorzystane środki przepadają bezpowrotnie po wyłączeniu Multipakietu
I oczywiście standardowo zachęcam do zapoznania się z regulaminem usługi…
Taniej do wszystkich w Orange na kartę
Zasada działania usługi „taniej do wszystkich” jest trochę podobna do Multipakietów, z tym, że tutaj nie mamy określonych zasobów do wykorzystania w ramach pakietu – zamiast tego mamy obniżone ceny poszczególnych usług (rozmowy, SMS i MMS) z których korzystamy dowolnie.
Stawki w ramach usługi:
- 9 groszy za minutę rozmowy
- 9 groszy za wiadomość SMS i MMS
Usługa dostępna jest w 3 wariantach:
- Jednorazowa na 7 dni za 3 zł
- Jednorazowa na 31 dni za 9 zł
- Cykliczna na 31 dni za 9 zł
Aktywacja pakietu na 7 dni w wersji jednorazowej:
- SMS o treści START na nr 320
- Kod USSD: *110*49#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Stan pakietu:
- SMS o treści ILE na nr 320
- Kod USSD: *110*49*01#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Wyłączenie pakietu:
- SMS o treści KONIEC na nr 320
- Kod USSD: *110*49*00#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Aktywacja pakietu na 31 dni w wersji jednorazowej:
- SMS o treści START na nr 620
- Kod USSD: *110*48#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Stan pakietu:
- SMS o treści ILE na nr 620
- Kod USSD: *110*48*01#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Wyłączenie pakietu:
- SMS o treści KONIEC na nr 320
- Kod USSD: *110*48*00#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Aktywacja pakietu na 31 dni w wersji cyklicznej:
- SMS o treści START CYKL na nr 620
- Kod USSD: *110*46#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Stan pakietu:
- SMS o treści ILE na nr 620
- Kod USSD: *110*46*01#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Wyłączenie pakietu:
- SMS o treści KONIEC na nr 320
- Kod USSD: *110*46*00#
- Na stronie Orange.pl (zarządzanie kontem)
Na koniec jeszcze kilka informacji ze strony Orange:
- Połączenia w ramach usługi rozliczane są ze środków z doładowań zgromadzonych na koncie głównym
- Pozostałe połączenia (w tym połączenia na numery stacjonarne oraz transfer danych) rozliczane są wg stawek cennikowych lub w ramach innych usług lub promocji aktywnych na koncie Klienta
- Usługa w wersji cyklicznej podejmuje próbę automatycznego odnowienia co 31 dni za 9 zł
- W przypadku braku środków na aktywację lub odnowienie usługi, po spełnieniu warunków możesz otrzymać propozycję zaciągnięcia pożyczki w ramach „Kredytu na usługi” lub „Kredytu na odnowienie usługi” (szczegóły w zakładce Regulaminy)
- Usługa nie wyklucza się z innymi pozycjami z portfolio Orange na kartę
I oczywiście standardowo zachęcam do zapoznania się z regulaminem usługi…
Kredyt na zakup i odnowienie usługi w Orange na kartę
Kolejną nowością (marzec 2016) w Orange jest powrót usługi kredyt, dzięki której w przypadku braku środków na zakup lub przedłużenie jakiejś usługi możecie otrzymać od operatora propozycję nieoprocentowanej pożyczki w kwocie 0,01-5 zł, dzięki czemu będziecie mogli zakupić lub przedłużyć wybraną usługę (również w wersji cyklicznej).
Działa to tak, że w momencie gdy próbujecie włączyć lub odnowić jakąś usługę, a na Waszym koncie brakuje środków (od 1 grosza, do 5 zł), i Wasz staż w sieci Orange jest dłuższy niż 31 dni, to macie szanse otrzymać SMS z numeru 8051 z propozycją pożyczenia Wam brakującej kwoty. Teraz wystarczy tylko odpisać na tego SMSa „TAK”, by zaakceptować pożyczkę (kwota ta zostanie pobrana z Waszego następnego doładowania).
Aktualnie kredyt dostępny jest w przypadku aktywacji następujących usług:
Nazwa usługi | Koszt usługi |
---|---|
Za darmo w Orange | 2,90 zł |
0zł za minutę w Orange | 2,90 zł |
0zł za SMS w Orange | 2,90 zł |
Rozmowy bez limitu do wszystkich na 31 dni | 25 zł |
Rozmowy bez limitu do wszystkich na 7 dni | 7 zł |
Rozmowy bez limitu w Orange na 31 dni | 9 zł |
SMSy bez limitu do wszystkich sieci na 31 dni | 10 zł |
SMSy bez limitu w Orange na 31 dni | 6 zł |
Pakiet 200 MB na 1 dzień | 2 zł |
Pakiet 500 MB na 30 dni | 5 zł |
Pakiet 2 GB na 30 dni | 12 zł |
Pakiet 2 GB + SMSy bez limitu do wszystkich na 30 dni | 15 zł |
Pakiet 5 GB + SMSy bez limitu do wszystkich na 30 dni | 25 zł |
Masz minuty | 1 zł |
Masz SMSy | 1 zł |
Pakiet 600 minut do Orange na 25 dni | 9 zł |
Pakiet 1000 minut do Orange na 14 dni | 10 zł |
Pakiet 1000 minut do Orange na 31 dni | 10 zł |
Pakiet 1000 minut do wszystkich sieci na 31 dni | 25 zł |
Pakiet 120 minut do wszystkich sieci na 31 dni | 9 zł |
Pakiet 600 SMSów do Orange na 30 dni | 6 zł |
Pakiet 900 SMS do Orange na 25 dni | 9 zł |
Pakiet 1000 SMS-ów do wszystkich sieci na 30 dni | 10 zł |
Twoje Numery na 30 dni | 3 – 9 zł |
Pakiet 2 GB + SMSy bez limitu do wszystkich na 30 dni | 15 zł |
Pakiet 5 GB + SMSy bez limitu do wszystkich na 30 dni | 25 zł |
Multipakiet 100 | 6 zł |
Multipakiet 200 | 16,0 zł |
Rozmowy i SMSy bez limitu do wszystkich na 7 dni | 9 zł |
Rozmowy i SMSy bez limitu do wszystkich na 31 dni | 30 zł |
Rozmowy i SMSy bez limitu do wszystkich + 2 GB na 7 dni | 12 zł |
Rozmowy i SMSy bez limitu do wszystkich + 2 GB na 31 dni | 35 zł |
Wybrane Numery w Orange na 31 dni | 6 zł |
Pakiet 60 minut na stacjonarne 31 dni | 3 zł |
Oraz w przypadku odnawiania usług cyklicznych:
Nazwa usługi cyklicznej | Koszt usługi |
---|---|
Rozmowy bez limitu do wszystkich na 31 dni | 25 zł |
Rozmowy bez limitu w Orange na 31 dni | 9 zł |
SMSy bez limitu do wszystkich sieci na 31 dni | 10 zł |
SMSy bez limitu w Orange na 31 dni | 6 zł |
Pakiet 2 GB + SMSy bez limitu do wszystkich na 30 dni | 15 zł |
Pakiet 5 GB + SMSy bez limitu do wszystkich na 30 dni | 25 zł |
Masz minuty | 1 zł |
Masz SMSy | 1 zł |
Pakiet 1000 minut do Orange na 14 dni | 10 zł |
Pakiet 1000 minut do Orange na 31 dni | 10 zł |
Pakiet 1000 minut do wszystkich sieci na 31 dni | 25 zł |
Pakiet 120 minut do wszystkich sieci na 31 dni | 9 zł |
Pakiet 600 SMSów do Orange na 30 dni | 6 zł |
Multipakiet 200 | 16 zł |
Rozmowy i SMSy bez limitu do wszystkich na 31 dni | 30 zł |
Rozmowy i SMSy bez limitu do wszystkich + 2 GB na 31 dni | 35 zł |
Wybrane Numery w Orange na 31 dni | 35 zł |
Więcej informacji znajdziecie m.in. w regulaminie usługi:
Bezpieczniejsze e-faktury w Orange
Od 1 maja wszystkie faktury w formie elektronicznej, jakie będziecie otrzymywać będą przychodziły z jednego (zamiast 2, jak to było do niedawna) adresu e-mail:
[email protected]
Do adresu/domeny pl.orange.com zostały przypisane odpowiednie rekordy DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance), SPF (Sender Policy Framework) i DKIM (DomainKeys Identified Mail), dzięki którym serwery odbierającym pocztę łatwiej mogą odróżniać oryginalne przesyłki np. od SPAMu, czy też zweryfikować autentyczność nadawcy takiej wiadomości.
Nowy wygląd e-maili z fakturami
- dla usług stacjonarnych (klient indywidualny)
- dla usług stacjonarnych (klient biznesowy)
- dla usług telefonii komórkowej Orange Polska
- dla nju mobile
Pilnuj salda w Orange na kartę z pomocą bm.pl
Od jakiegoś czasu korzystam z serwisu bm.pl (serwis należy do Blue Media) do automatycznego opłacania niektórych moich rachunków (m.in.. kablówka, gaz), dzięki czemu nie dość, że nie muszę sam pilnować terminów (choć dostaje odpowiednie powiadomienia), to jeszcze sama płatność idzie „na krechę”, bo z karty kredytowej…
Od niedawna w serwisie bm.pl możecie do swojego konta dodać nawet 20 numerów na kartę w Orange, dla których musicie/chcecie pilnować salda (np. dzieci). Dla każdego numeru możecie ustawić indywidualny próg, w przypadku jego przekroczenia (w dół) otrzymacie odpowiednią informację:
Informujemy, że od dzisiaj klienci Orange, którzy posiadają telefon na kartę, mogą w szybki sposób kontrolować stan swojego salda. Wystarczy, że dodasz swój numer na bm.pl, a gdy stan Twojego salda osiągnie minimalną wskazaną przez Ciebie wartość poinformujemy Cię mailowo i SMS.
(…)
Usługa jest darmowa, a w ramach niej w serwisie możesz dodać aż 20 numerów!
Dane pobierane są prosto z Orange:
Wyrażam zgodę na wystąpienie przez Blue Media S.A. do Orange Polska S.A. o udostępnienie informacji o aktualnej wartości mojego konta PRE-PAID wraz z datą ważności rozmów wychodzących i przychodzących. Administratorem udostępnionych danych osobowych jest Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie, ul. Haffnera 6, 81-717 Sopot. Dane udostępnione zostały przez Orange Polska S.A. Powyższe dane przetwarzane są w celu realizacji usługi prezentacji salda i nie będą udostępniane innym podmiotom. Przysługuje mi prawo dostępu do moich danych oraz ich poprawiania.
Do podpięcia numeru do konta potrzebny jest kod, który przychodzi SMSem na ten numer, tak więc monitorować saldo możecie tylko własnych numerów (ew. takich, do których macie dostęp).
Nowa FORMUŁA Stacjonarna w Play
Najtańsza opcja za 1 zł pozostała bez zmian (nielimitowane połączenia wewnątrz sieci), ale staniała druga opcja – teraz za 19,99 zł (lub za 25,98 zł z telefonem MaxCom MM721 BB za 1 zł) miesięcznie macie nielimitowane połączania do wszystkich krajowych sieci komórkowych i stacjonarnych.
Program Fair Play w Play
Jak oprzeć się na samych sloganach reklamowych to trzeba przyznać, że program Fair Play prezentuje się bardzo dobrze:
Teraz masz 30 dni żeby zmienić smartfona, ofertę lub zrezygnować
Program Promocyjny „Fair Play” ustanawia nowy standard obsługi na rynku telekomunikacyjnym. „Fair Play” pozwala na zmianę zakupionej oferty, zmianę urządzenia lub nawet wycofanie się z zakupu w ciągu 30 dni od podpisania umowy z Play. Klient może dokonać zmiany jeden raz dla numeru MSISDN. Po upływie 30 dni od podpisania umowy Klient nie ma prawa do dokonania takiej zmiany.
Tak więc w ciągu 30 dni od podpisania umowy w salonie (jakiś nowy trend, bo do tej pory sieci wypychały z salonów do internetu) możecie dokonać jej modyfikacji – oczywiście w tym samym salonie, w którym była podpisywana umowa.
Z programu można skorzystać raz na danym numerze, i jest on dostępny dla wszystkich ofert abonamentowych dostępnych w salonach Play, zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych.
Kilka najważniejszych informacji:
- Zmiana taryfy lub urządzenia można dokonać tylko w salonie, w którym umowa została podpisana
- Zmiana taryfy lub urządzenia jest możliwa tylko w ramach planów i urządzeń dostępnych w ofercie w momencie podpisywania umowy
- Można zmienić jednocześnie ofertę (plan taryfowy) i urządzenie
- Umowy nie mogą anulować klienci przedłużający umowę (pozostałe opcje są dla nich dostepne)
- Nie ma możliwości zamiany oferty biznesowej na indywidualna, ani w odwrotnym kierunku
- Można zmienić pojedynczą ofertę na rodzinną (klient indywidualny) lub Komfort (klient biznesowy)
- Oddawane urządzenie musi być kompletne (wraz ze wszystkimi oryginalnie dostępnymi akcesoriami), sprawne i nie może posiadać uszkodzeń mogących wynikać z nieprawidłowego użytkowania
- Teoretycznie (wg operatora) nie ma możliwości, że kupimy urządzenie, które ktoś wcześniej oddał (choć na pewno coś się z nimi dzieje, i kwestią sporną ew. może być np. czy „refurbished” – czyli odnowione przez producenta – to urządzenie nowe, bo gdzieś te telefony później muszą lądować)
Właściwie w powyższym nie ma nic niezwykłego, tj. nic takiego, czego nie można by się spodziewać w przypadku programu tego typu.
Warto spojrzeć jeszcze na opłaty związane z programem Fair Play, bo może się okazać, że skorzystanie z programu wcale aż takie tanie nie będzie…
Podwyższenie abonamentu
W tym przypadku sytuacja jest faktycznie fair, bo przy podwyższeniu abonamentu otrzymamy zwrot różnicy w cenie urządzenia – zazwyczaj nim droższy abonament, tym tańsze urządzenie.
Załóżmy, że w nabyliśmy telefon abonamencie A (tańszym),w którym zapłaciliśmy za niego 500 zł, i postanowiliśmy w ramach programu Fair Play wybrać droższy abonament (abonament B), w którym telefon kosztuje 100 zł. W takim przypadku zostanie nam zwrócona różnica, tj. 400 zł.
Pamiętajcie tylko, że pod uwagę brane są ceny obowiązujące w momencie podpisywania umowy, a nie z dnia dokonywania zmiany.
Obniżenie abonamentu
Tutaj sytuacja jest podobna, z tym, że to nie operator nam zwróci różnicę w cenie telefonu, ale to najprawdopodobniej my będziemy musieli dopłacić do ceny telefonu, która w niższym abonamencie najprawdopodobniej będzie wyższa.
Załóżmy, że w nabyliśmy telefon abonamencie A (droższym),w którym zapłaciliśmy za niego 100 zł, i postanowiliśmy w ramach programu Fair Play wybrać tańszy abonament (abonament B), w którym telefon kosztuje 500 zł. W takim przypadku będziemy musieli dopłacić różnicę, tj. 400 zł.
Zmiana urządzenia
W przypadku zmiany urządzenia poniesiemy koszt wynikający z opłaty za korzystanie z urządzenia, która obecnie wynosić może od 49 do 399 zł (dokładnie są to kwoty: 49, 99, 149 i 399 zł), zależnie od grupy do której zostało zakwalifikowane urządzenie (wg cennika).
Tak więc zmiana (zwrot) urządzenia będzie kosztować nas od 49 do nawet 399 zł, i warto o tym pamiętać.
Anulowanie (rozwiązanie) umowy
W przypadku anulowania umowy musimy przygotować się na wydanie jeszcze większej gotówki, gdyż oprócz opłaty za zwrot urządzenia, i abonamentu za dni, w trakcie których korzystaliśmy z oferty otrzymamy dodatkowo notę obciążeniową na 99 zł (jest to nic innego, jak kara umowna za przedterminowe rozwiązanie umowy, choć w ramach programu Fair Play zostanie obniżona właśnie do kwoty 99 zł).
Tak więc w takim przypadku będziemy musieli zapłacić od 49 do 399 zł za korzystanie z urządzenia, od kilku do kilkudziesięciu złotych abonamentu, i do tego jeszcze 99 zł za wcześniejsze rozwiązanie umowy.
Niby wszystko jasne/oczywiste, ale tak jak w przypadku opłaty za korzystanie z urządzenia, warto pamiętać o tym, by później nie było zaskoczenia – dlatego standardowo zachęcam do zapoznania się z regulaminem oferty promocyjnej Fair Play…
Nowe pakiety w Plush na kartę
Od mojego pierwszego podejścia do Plusha zmieniła się nie tylko ich strona (choć nadal to nie moja bajka), ale i oferta – pod koniec kwietnia np. pojawiły się 3 nowe pakiety, które sprawiają, że Plush wraca do gry, i może skutecznie rywalizować z karcianą konkurencją:
- 3 GB internetu i nielimitowane SMSy na komórki za 15 zł/30 dni (aktywacja kodem USSD: *136*11*02#)
- 5 GB internetu, nielimitowane SMSy na komórki i minuta na komórki za 9 groszy za 19 zł/30 dni (aktywacja kodem USSD: *136*11*03#)
- 10 GB internetu i nielimitowane rozmowy i SMSy na komórki za 29 zł/30 dni (aktywacja kodem USSD: *136*11*04#)
Właściwie każdorazowy dopisek „na komórki” nie jest moim wymysłem – po prostu tak działają te pakiety…
Garść dodatkowych informacji ze strony Plush:
- korzystanie z internetu jest możliwe jeśli masz ważne konto, a na nim przynajmniej 1 grosz
- po wykorzystaniu promocyjnego pakietu danych GB możesz dalej korzystać z internetu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, ale z ograniczoną prędkością
- promocja sama się odnowi po 30 dniach pod warunkiem, że masz ważne konto i kasę na koncie (promocja nie wątroba, po 30 dniach bez ważnego konta i kaski na koncie sama się nie odnowi)
- to czego nie wykorzystasz, niestety nie kumuluje Ci się na kolejne 30 dni. Przepada…sorry
Facebook zawsze za free
Przy tej okazji warto wspomnieć o bezpłatnym Facebooku, który możecie sobie aktywować kodem USSD: *136*11*01# (pamiętajcie tylko, że o ile sam Facebook może nie generować płatnego transferu, to już umieszczone tam zasoby z innych serwisów – np. filmy – będą taki ruch generować).
Dodatkowe giga netu dla wiernych w Virgin Mobile
Również w Virgin Mobile pojawiła się promocja dla użytkowników z dłuższym stażem – jeśli na swoim koncie (numerze) macie co najmniej 6 aktywacji pakietów #Wszystko, to co miesiąc dostaniecie dodatkowy transfer:
- W pakiecie #PełenLuz: 0,5 GB
- W pakiecie #BezLimitu: 1 GB
- W pakiecie #Najlepiej: 2 GB
- W pakiecie #DlaMnieSuper: 3 GB
Promocję (bonus) wymaga jednorazowej aktywacji kodem USSD: *222*222# (promocję można aktywować po dokonaniu 6 aktywacji pakietów #Wszystko).
Warto też zauważyć, że bonusowe paczki dostaną również przenoszący swój numer do Virgin Mobile z innej sieci…
#Najlepiej
Pojawił się tez nowy pakiet – #Najlepiej za 39 zł, który jest po prostu czymś pomiędzy #BezLimitu (29 zł) a #DlaMnieSuper (59 zł), czyli w pakiecie znajdziecie nielimitowane rozmowy i SMSy do wszystkich sieci + 8 GB internetu (10 GB wiernych, lub przenoszących numer).
Pakiet możecie aktywować za pomocą kodu USSD: *222*39#
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01