Gdy dziś rano na moją skrzynkę trafiła wiadomość z serwisu Netflix o problemach z autoryzacją mojej kolejnej płatności za pomocą serwisu PayPal nie spodziewałem się, że będę o tym pisał.
Ale problem okazał się jakby permanentny, a do tego Netflix zaskoczył mnie dość negatywnie przy dodawaniu karty kredytowej, którą postanowiłem dokonać płatności za subskrypcję/abonament (zanim PayPal nie zacznie ponownie działać).
Spis treści w artykule
Netflix i płatność PayPalem anulowana
Na dziś (7.) przypada dzień mojej płatności za usługę (abonament/subskrypcję) Netflix, i ostatnio – po pierwszym bezpłatnym miesiącu – nie było z tym żadnych problemów, płatność ładnie zeszła z mojej karty za pośrednictwem serwisu PayPal, bo taką formę comiesięcznej płatności za usługę wybrałem.
Dziś rano otrzymałem wiadomość, że coś poszło nie tak, i nie udało się dokonać płatności:
Please Update Your Payment Method
Dear Patryk,
Sorry for the interruption, but we are having trouble authorizing your PayPal account. Please visit the account payment page at www.netflix.com/YourAccountPayment to enter your payment information again or to use a different payment method. When you have finished, we will try to verify your account again. If it still does not work, you will want to contact PayPal.
Próba ponownej autoryzacji konta PayPal
W pierwszym kroku – po sprawdzeniu, czy wiadomość faktycznie pochodzi od Netflixa – zalogowałem się do serwisu i spróbowałem ponownie aktywować automatyczne płatności cykliczne za pomocą serwisu PayPal.
Niestety mimo kilku prób – i na wszelki wypadek sprawdzenia limitów na karcie kredytowej – za każdym razem otrzymywałem ten sam błąd:
Netflix i karta kredytowa/płatnicza
A, że kolega w podróży, i chętnie by obejrzał jakiś serial – postanowiłem, że dodam kartę, tak by płatność mogła zejść za pomocą tej metody płatności.
Szczęście w nieszczęściu, ale pomyliłem się przy wprowadzaniu numery karty płatniczej, i po stosownym komunikacie mogłem przystąpić do kolejnej próby.
Formularz dodawania karty płatniczej pozwala na zapamiętywanie wprowadzonych danych
Jakież było moje zdziwienie, gdy się okazało, że przeglądarka zapamiętała wszystkie dane wprowadzone wcześniej do formularza – nie tylko imię i nazwisko (czasem się zdarza), ale i numer karty, a nawet kod CVV2 (Card Verification Value 2):
Taka sytuacja chyba nie nie powinna mieć miejsca, i mimo częstych płatności karta pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją, przynajmniej u tak dużego gracza – bo co mi po szyfrowaniu, znaczkach/ikonach potwierdzających bezpieczeństwo jak dane karty zostają zapisane w przeglądarce, bo te pola zostały potraktowane jak zwykłe pola w każdym innym formularzu.
Na wszelki wypadek w ramach testu sprawdziłem w innej przeglądarce – ten sam efekt.
A problem z płatnością jak był, tak… był
A na koniec – mimo dodania poprawnej karty płatniczej – przy logowaniu cały czas witał mnie komunikat informujący o problemach z moją płatnością:
W końcu udało się zapłacić
Po jednej z kolejnych prób (w trakcie „dopieszczania” tego wpisu) ostatecznie się udało – płatność (55,28 zł) została zablokowana na karcie, otrzymałem też potwierdzenie płatności na e-mail.
Z PayPalem nadal problem
Co ciekawe, z PayPalem nadal jest jakiś problem, z tym że teraz nawet nie trafiamy na stronę PayPala, a komunikat o problemach pojawia się już bezpośrednio na stronie Netflixa, jak tylko klikniemy przycisk PayPal:
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01
W takim przypadku powinno wystarczyć usunięcie plików cookies
Zapewniam Cię, że to nie była kwestia ciasteczek… ;-)
To co się wyprawia z płatnościami to jest cyrk. Od dobrego tygodnia dzień w dzień próbuję dokończyć rejestracje podpinając paypal. I co? Nie da się. Cały czas błąd, że niby płatność niedostępna chwilowo. Kilka razy przepuściło mnie dalej ale co? Odrzuca konto gdzie mam podpięte 2 karty i przelane bezpośrednio środki na koncie paypala. Jak teraz ktoś mi będzie zarzucał, że oglądam seriale z lewych źródeł to mu przytoczę to. Chcąc być uczciwym po prostu się nie da.
Ja mam ten sam problem. Nie mogę zapłacić za kolejny miesiąc – ani nie mogę oglądać. Bardzo słabo – nie powinni mieć takich problemów!
Nie wiem jak teraz wygląda to w przypadku innych metod płatności, ale w przypadku karty kredytowej jak na razie działa sprawnie.
Próbuję zrobić operację odwrotną: usunąć dane mojej karty kredytowej z systemu. Okazuje się, że jest to niewykonalne. Znasz na to jakiś sposób?
Z samodzielnych działań, które możesz podjąć to nadpisanie danych aktualnie podpiętej karty inną lub zamknięcie konta (nie ma opcji kasowania karty). Wersja alternatywna to kontakt ze wsparciem i prośba o skasowanie danych karty (ponoć możliwe).
Mam ten sam problem z nimi. Jakieś rozwiązanie Pan znalazł?
Hm… Chwilę na PayPal, a potem najwidoczniej naprawili problem, i od kilku już lat z karty sprawnie pobierają comiesięczne płatności…