Facebook chyba trochę pozazdrościł Google narzędzia analitycznego, i postanowił, że wejdzie mocnej w segment analizy danych związanych z użytkownikami (nie tylko Facebooka).

Facebook Analytics

W kwietniu, na konferencji F8 mieliśmy zapowiedź zmian w tym segmencie, i tak oto możemy już testować Facebook Analytics, czyli statystyki od Facebooka:

Na razie za dużo się tym nie bawiłem – ale wygląda całkiem porządnie (widać zmiany względem Facebook Analytics for Apps) i zapewne niejeden specjalista od mediów społecznościowych właśnie zarywa przez nie noce… ;-)

Zmiany w obrębie piksela Facebooka

Nie wiem czy zmiany w obrębie „piksela Facebooka” mają związek (tylko) z nową odsłoną narzędzia Facebook Analytics, ale wygląda na to, że Facebook zaczyna w tym segmencie działać coraz prężniej, i tym samym pozwoli nam (i sobie ;-)) uzyskać jeszcze więcej informacji na temat osób odwiedzających m.in. nasz profil na Facebooku:

Ponieważ chcemy usprawnić emisję Twoich reklam i sposoby pomiaru ich wyników, a także aby zwiększyć trafność i przydatność reklam, ulepszamy piksel Facebooka. Piksel Facebooka będzie wysyłać więcej informacji kontekstowych, dzięki czemu skuteczniej przeanalizujemy działania podejmowane przez ludzi w witrynie, a w rezultacie zoptymalizujemy emisję Twoich reklam.

Dodatkowo informacje wysłane przez piksel będą zawierać informacje o działaniach na stronie, takich jak kliknięcia prowadzące do dodania do koszyka czy zakupu, a ponadto będą obejmować informacje ze struktury strony, co pozwoli Ci lepiej zrozumieć kontekst tych działań.

Jak można przeczytać na stronie „centrum pomocy dla reklamodawców” zmiany na wszystkich kontach, dla wszystkich pikseli zaczną obowiązywać od 20 maja:

W przypadku pikseli Facebooka utworzonych przed 20 kwietnia 2017 r. nowa funkcjonalność będzie dostępna od 20 maja 2017 r. W przypadku pikseli Facebooka utworzonych 20 kwietnia 2017 r. lub później zmiana zacznie obowiązywać od razu.

(!) Zgłoś błąd na stronie

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)