Envato Elements - pobieraj co chcesz, ile chcesz

Facebook chyba trochę pozazdrościł Google narzędzia analitycznego, i postanowił, że wejdzie mocnej w segment analizy danych związanych z użytkownikami (nie tylko Facebooka).

Facebook Analytics

W kwietniu, na konferencji F8 mieliśmy zapowiedź zmian w tym segmencie, i tak oto możemy już testować Facebook Analytics, czyli statystyki od Facebooka:

Na razie za dużo się tym nie bawiłem – ale wygląda całkiem porządnie (widać zmiany względem Facebook Analytics for Apps) i zapewne niejeden specjalista od mediów społecznościowych właśnie zarywa przez nie noce… ;-)

Zmiany w obrębie piksela Facebooka

Nie wiem czy zmiany w obrębie „piksela Facebooka” mają związek (tylko) z nową odsłoną narzędzia Facebook Analytics, ale wygląda na to, że Facebook zaczyna w tym segmencie działać coraz prężniej, i tym samym pozwoli nam (i sobie ;-)) uzyskać jeszcze więcej informacji na temat osób odwiedzających m.in. nasz profil na Facebooku:

Ponieważ chcemy usprawnić emisję Twoich reklam i sposoby pomiaru ich wyników, a także aby zwiększyć trafność i przydatność reklam, ulepszamy piksel Facebooka. Piksel Facebooka będzie wysyłać więcej informacji kontekstowych, dzięki czemu skuteczniej przeanalizujemy działania podejmowane przez ludzi w witrynie, a w rezultacie zoptymalizujemy emisję Twoich reklam.

Dodatkowo informacje wysłane przez piksel będą zawierać informacje o działaniach na stronie, takich jak kliknięcia prowadzące do dodania do koszyka czy zakupu, a ponadto będą obejmować informacje ze struktury strony, co pozwoli Ci lepiej zrozumieć kontekst tych działań.

Jak można przeczytać na stronie „centrum pomocy dla reklamodawców” zmiany na wszystkich kontach, dla wszystkich pikseli zaczną obowiązywać od 20 maja:

W przypadku pikseli Facebooka utworzonych przed 20 kwietnia 2017 r. nowa funkcjonalność będzie dostępna od 20 maja 2017 r. W przypadku pikseli Facebooka utworzonych 20 kwietnia 2017 r. lub później zmiana zacznie obowiązywać od razu.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Monika ćwiczy przed kongresem ko..., ale dzięki motywowa Divi od Elegant Themes chyba nawet ona da radę...
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Młody Szymon powiedział tacie o promocji dla czytelników WebInsider.pl i zaoszczędzili 80% na księgowości internetowej wFirma