Z końcem roku dostałem wiadomość z DigitalOcean, że moje konto – a konkretnie jeden z serwerów – czeka w najbliższym czasie migracja na nową maszynę-matkę, gdzie znajdzie się też najnowsza wersja oprogramowania, co ma przynieść z czasem kolejne plusy/nowości (np. obsługę IPv6).

Wewnętrzna migracja serwera na nową platformę w DigitalOcean

Migracja nie dotyczy wszystkich serwerów – wiele zależy od tego kiedy serwer (Droplet) był tworzony, jak wybranej lokalizacji.

W mnie na kilka kont (swoje i klientów) na razie tylko w przypadku jednego serwera pojawiła się opcja (wymóg) migracji – akurat tego, na którym stoi ta strona ;-)

We wspomnianej wiadomości najważniejszy wydał mi się ten fragment:

This message is to inform you on January 07, 2015 between 04:30 and 10:30 UTC, your Droplet’s hypervisor will begin the migration process. During a period of approximately 6 hours all of the Droplets on the hypervisor where your Droplet resides will be migrated to a new host. We spread out the migrations to ensure that each runs in a timely manner and completes successfully.

Wynika z niego, że 7 stycznia mój serwer czeka „przymusowa” przerwa w działaniu, w trakcie której zostanie dokonana migracja.

Ręczna migracja na nowa platformę

Na szczęście w DigitalOcean postanowili zrobić to z głową, i oprócz automatycznej migracji przygotowali możliwość ręcznej migracji w dogodnym czasie (oczywiście przed wskazanym terminem ;-)), co może w przypadku takiej strony jak ta, ma mniejsze znaczenie, to już w przypadku np. sklepu internetowego lepiej wszelkie „wyłączenia” przeprowadzać w kontrolowanym czasie :-)

By dokonać ręcznej migracji (dotyczy tylko osób które dostały wspomnianą wiadomość) należy zalogować się na swoje konto w DigitalOcean, dokonać wyłączenia wybranego do migracji serwera i następnie przejść do opcji:

  • Wybrany serwer > Settings > Upgrade: Upgrade

digitalocean_manual-upgrade-hypervisor_201501

Operacja trwa ok 1 minuty na każdy 1 GB przestrzeni jaką zajmuje obraz serwera, w moim wypadku trwało to ok 10-11 minut…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Na WebInsider.pl korzystamy z motywu Extra od Elegant Themes. Zobacz dlaczego...