Już miałem zamykać komputer, bo godzina prawie 18, a więc i tak się zasiedziałem, a tu wpada pytanie od koleżanki – jak opublikować post na firmowej tablicy, bo u niej zniknęła taka opcja… Nie wiem czy u wszystkich, ale tak się stało również na profilu Webinsider.pl, i też przeżyłem chwilę konsternacji…

Narzędzia do publikowania na Facebooku

Zapewne jak ktoś jest aktywnym użytkownikiem Facebooka to o zmianach, które w serwisie zachodzą wie, zanim one urodzą się w głowie Marka, ale… w moim przypadku Facebook to taki dodatkowy kanał RSS, dla tych, którzy chcą otrzymywać za pośrednictwem Facebooka powiadomienia o nowych artykułach, a przy okazji godzą się na pewna nutkę niepewności – otrzymam powiadomienie, czy algorytm Facebooka uzna, że jednak tym razem go nie otrzymam.

Ale wracając do meritum. Kilka dni temu informacje o nowym artykule publikowałem tak:

Czyli korzystając z pola „napisz coś” na samej górze „news feeda”. Dziś takiej opcji już w tym miejscu nie znalazłem:

Jakaś „tymczasowa awaria”, bo nie wydaje mi się, by Facebook chciał aż tak bardzo przekierować tego typu działania (publikowanie nowych postów na stronach) do działu „narzędzia do publikowania”:

Przy okazji widać tu kolejną nowość, choć dostępną już od jakiegoś czasu, czyli cały wachlarz dodatkowych możliwości, jakie na Facebook proponuje do wykonania w tym miejscu:

  • Zdjęcie/film
  • Zamelduj się
  • Wesprzyj organizację non profit
  • Dodaj ważne wydarzenie
  • Otrzymuj wiadomości
  • Oferta/zniżka
  • Lista
  • Nastrój/aktywność
  • Napisz notatkę
  • Oznacz produkt
  • Reklamuj swoją firmę
  • Utwórz wydarzenie
  • Ankieta

Jak dla mnie, to robi się tu trochę za ciasno, i za kolorowo. Ale z drugiej strony, to zdecydowanie nie jestem typowym użytkownikiem tego serwisu… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie