Envato Elements - pobieraj co chcesz, ile chcesz

Niedawno pisałem o tym, że Facebook mocno rozbudował możliwości swojego narzędzia Facebook Analytics, które powoli wyrasta na (społecznościową) konkurencję dla Google Analytics. Przy tej okazji wspomniałem tez o zmianach w obrębie piksela Facebooka, czyli kodu odpowiedzialnego m.in. za dostarczanie danych do statystyk.

I tak ten piksel Facebooka przewija się w kolejnych wpisach i tematach, a jeśli pamięć (i wyszukiwarka) mnie nie myli/zawodzi, to ni było jak go dodać do swojej strony internetowej…

Piksel Facebooka

Ale zanim będziemy mogli go dodać do strony, to musimy go wygenerować na naszym koncie reklamowym na Facebooku. Chyba najprościej zrobić to z poziomu menedżera reklam:

Czyli:

  • Menedżer reklam -> Menu -> Wszystkie narzędzia -> Zasoby: Piksele

W tym momencie pojawi się okienko z 2 możliwościami:

  • Użyj integracji lub menedżera znaczników
  • Skopiuj i wklej kod

Pierwszy przypadek pomijam, bo jeśli korzystacie z jakiejś zewnętrznej platformy, która w standardzie oferuje integrację z pikselem Facebooka, to dalsza ścieżka nie dość, że jest zapewne prosta, to jeszcze mocno indywidualna – zależnie od tego jakie narzędzie (serwis) będziecie integrować.

Nas interesuje druga opcja, ponieważ będziemy wygenerowany kod „ręcznie” dodawać do naszej strony:

Kod kopiujemy np. do notatnika, i zgodnie z informacją na stronie – nie modyfikujemy go, czyli używamy w takiej postaci, w jakiej został wygenerowany (chyba, że dobrze wiecie co robicie ;-)).

Dodaj piksel Facebooka do witryny

Zanim przejdę do tego, jak dodać piksel Facebooka w WordPressie, to pokaże jak go osadzić na zwykłej, statycznej stronie stworzonej w HTMLu, bo jest to wręcz banalne.

Otwieramy (każdy) plik naszej strony, i wstawiamy wygenerowany wcześniej kod w sekcji „head” witryny:

<head>
    [...]
    [ WYGENEROWANY KOD PIKSELA FACEBOOKA]
    [...]
</head>

Zapisujemy i… to właściwie tyle.

Dodaj piksel Facebooka do WordPressa

W przypadku WordPressa nie jest to wcale dużo bardziej skomplikowane – wystarczy za pomocą odpowiedniej akcji dodać nasz kod do nagłówka strony. Najprościej zrobić to za pomocą pliku functions.php (lub własnej wtyczki).

Kod odpowiedzialny za przetwarzanie piksela na stronie WordPressa może wyglądać np. tak:

function webinsider_add_facebook_pixel_header() {
?>
    [ WYGENEROWANY KOD PIKSELA FACEBOOKA]
<?php
}
add_action( 'wp_head', 'webinsider_add_facebook_pixel_header' );

Chyba można zaryzykować stwierdzenie, że w przypadku WordPressa może być nawet prościej, bo wystarczy kod wstawić w jednym miejscu, by automatycznie pojawił się na każdej stronie generowanej przez WordPressa.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Roztańczona Karolina dzięki motywowi Divi od Elegant Themes właśnie skończyła pierwszą stronę
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Janusz i Janusz dzięki motywowi Divi od Elegant Themes koszą siano robiąc strony