Redakcja WebInsider.pl zaprasza na WordCamp 2018 Poznań. Poznajmy się w Poznaniu!

W sierpniu 2016 pisałem o tym jak umieścić na stronie internetowej (na przykładzie WordPressa) prezentacje 360°/3D Orbitvu Viewer wyświetlana z własnego serwera. Jest to rozwiązanie całkiem sensowne, zwłaszcza, gdy niekoniecznie potrzebujemy dodatkowych opcji, które są dostępne w ramach usługi abonamentowej Orbitvu Sun. Sam – zależnie od wymagań i budżetu klienta – czasem korzystam z wersji hostowanej lokalnie, a czasem – gdy wymagania i budżet są większe – z wersji abonamentowej.

Dlatego z zadowoleniem przyjąłem wiadomość, która wczoraj pojawiła się w mojej skrzynce, a w której mowa o „kontach firmowych”, dzięki czemu z kontem można powiązać więcej niż jednego użytkownika.

Konta firmowe w Orbitvu

Do tej pory wyglądało to tak, że klient (lub ja na klienta) zakładał konto, tak by mógł swobodnie zarządzać pakietem/abonamentem, a ja – jako ten techniczny – zajmowałem się wgrywaniem, konfigurowaniem i wykorzystaniem prezentacji. Od teraz wygląda to podobnie, z tym, że w końcu nie musimy dzielić się loginem i hasłem do konta.

W tej chwili do jednego konta (i licencji) może być przypisanych więcej niż jeden użytkowników, którym możemy dodatkowo przypisywać różne poziomy dostępu:

  • Admin – jak to admin… Może wszystko ;-)
  • Manager – dostęp do prezentacji, statystyk, licencji
  • Edytor – dostęp do własnych prezentacji

Brakuje mi tu jeszcze jednej grupy, która nie mogłaby nic zmieniać w prezentacjach (techniczne sprawy), ale miałaby dostęp do wszelkich elementów związanych z płatnościami. Coś jak „biller” w DigitalOcean, czyli konto które ma dostęp do faktur i zarządza płatnościami.

By zaprosić do „naszego konta” nowego użytkownika wystarczy przejść do ustawień, wybrać zakładkę „użytkownicy” i wybrać jedną z ról dla zapraszanego do naszego zespołu użytkownika, który otrzyma link z zaproszeniem:

Jak widać na powyższej grafice – wszystkie prezentacje osoby zaproszonej do naszego konta zostaną przeniesione do nas. Dodatkowo osoba ta straci swoje dotychczasowe licencje, a zacznie korzystać z naszej licencji – brzmi strasznie, ale jest to logiczne i jak najbardziej OK. Po prostu gdy mamy więcej niż jednego klienta, to musimy korzystać z więcej niż jednego adresu e-mail. Na szczęście możemy używać „plusika” – przynajmniej w przypadku niektórych dostawców usługi pocztowej (np. Gmail).


Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Młody Szymon pomógł tacie zapisać się do Newslettera WebInsider.pl i... teraz idzie popływać
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Księgowość internetowa wFirma 80% taniej dla czytelników WebInsider.pl