Ponoć dziś mamy „Światowy Dzień Konsumenta”, w związku z tym różne organizacje i instytucje radzą i informują konsumentów o ich prawach. Słuszna to koncepcja, bo jak pokazuje życie, nie jest z tym najlepiej.

Dlatego postanowiłem, że przedstawię Wan kilka rad ze strony Urzędu Komunikacji Elektronicznej, bo nie dość, że zrobili całkiem fajne grafiki na Twittera, to jeszcze profilem pasują do naszej strony… ;-)

Światowy Dzień Konsumenta wg UKE

Na Twitterze Urzędu Komunikacji Elektronicznej (@UKE2UKE) znalazłem kilka grafik, które pozwoliłem sobie połączyć w jeden kolaż, dzięki czemu na jednej grafice macie 8 całkiem mądrych rad/zasad:

Nie wiem czy gdzieś mi uciekły jeszcze 2 grafiki, czy ktoś zapomniał o 2 radach/zasadach, ale na stronie UKE z okazji Światowego Dnia konsumenta znajdziemy 10 punktów:

Kilka rad dla korzystających z usług telekomunikacyjnych:

  • Zanim podpiszesz – przeczytaj umowę
  • Masz 14 dni na odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, np. w domu
  • Dopilnuj by kurier lub przedstawiciel handlowy zostawił kopię umowy. To jego obowiązek
  • Masz prawo do zmiany dostawcy usług – rób to świadomie
  • Sprawdź czy oferta jest dostosowana do twoich potrzeb
  • Pamiętaj, że przedterminowe rozwiązanie umowy może wiązać się z karą umowną
  • Nie chcesz płacić za usługi Premium – załóż blokadę u dostawcy
  • Dajesz dziecku telefon – ty za nie odpowiadasz, zabezpiecz urządzenie
  • Wyjeżdżasz za granicę – włącz usługę roamingu, sprawdź koszt połączeń
  • Masz prawo do reklamacji, dostawca ma 30 dni na odpowiedź
(!) Zgłoś błąd na stronie

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)