Redakcja WebInsider.pl zaprasza na WordCamp 2018 Poznań. Poznajmy się w Poznaniu!

Wprawdzie na co dzień nie korzystam z „bezpłatnej” (jak coś jest za darmo, to Ty jesteś towarem) poczty e-mail „na najpopularniejszych portalach”, bo preferuję pocztę w swoich domenach. Do tego nie ma co ukrywać, że najczęściej są to istne plantacje SPAMu – nawet nie tyle, że źle go filtrują, co same (skrzynki ;-)) nieustannie go dokładają. Ale mam mam przynajmniej po jednej testowej skrzynce, choćby na potrzeby „Wielkiego Testu SPAMu”. Wczoraj, podczas logowania do poczty na Interii zaatakowało mnie… RODO.

Poczta na Interii i RODO, czyli (nawet być może) być albo nie być dla Twojej skrzynki e-mail

O samym RODO na pewno napisze w oddzielnym artykule, bo zmiana jest ważna – choć najwięksi SPAMerzy zapewne mają RODO głęboko, to dotyka wszystkich pozostałych… Przy tej okazji szaleją kolejne firmy, w których szaleją działy prawne… I jeśli uważacie, że „ciasteczkowe powiadomienia”, które zalały internet kilka lat temu są upierdliwe, to… RODO pokaże, że to był „pikuś”. Ale to zostawmy na wpis o RODO… ;-)

I tak logując się do konta e-mail na Interia trafiłem na monit o tym, że RODO nadciąga, i muszę do 25 maja zaakceptować „nowe zgody”, lub mogę przejść płatną wersję poczty:

Co się stało?

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”).

Co muszę zrobić?

Zapoznaj się z poniższymi informacjami, aby poznać zasady, na jakich będzie świadczona usługa poczty elektronicznej po dniu 25 maja 2018 roku. Jeśli nadal chcesz bezpłatnie korzystać z konta, wyraź odpowiedne [WebInsider: Tu zapewne autor komunikatu miał na myśli „odpowiednie” ;-)] zgody zaznaczając poniższe pola. Pamiętaj, zgody możesz w każdej chwili wycofać i wybrać opcję płatną.

Dlaczego chcemy od Ciebie wyrażenia zgody na treści reklamowe skoro wcześniej już je wyraziłeś/aś?

Zmianie ulegają przepisy, na podstawie których przetwarzamy Twoje dane osobowe i dlatego ważne jest abyś wyraził/a na to ponownie swoją zgodę w oparciu o nowe regulacje prawne.

Aby w dalszym ciągu korzystać z usługi poczty musisz dokonać wyboru czy:

  • chcesz korzystać z poczty płatnej – w tym modelu nie przetwarzamy Twoich danych w celu przesyłania reklam. W takiej sytuacji kliknij tutaj i opłać konto
  • chcesz korzystać z poczty darmowej jak dotychczas – zaakceptuj poniższe zgody. W każdej chwili możesz je wycofać i wybrać korzystanie z konta płatnego

Tak więc mamy RODO, a skoro mamy RODO, to… mamy nowe zgody:

Akceptuję i zaznaczam wszystkie poniższe zgody

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k. (dalej: INTERIA) moich danych osobowych oraz danych dotyczących korzystania przeze mnie z konta pocztowego, portalu Interia w ramach usługi konta pocztowego w tym profilowanie w celu prowadzenia marketingu towarów i usług INTERIA i podmiotów trzecich dopasowanych do moich potrzeb i zainteresowań. Przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem
  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie, na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowych wysyłanych przez GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k. w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób. Przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem

Nawet nie ma co się nad treścią tych zgód zastanawiać, bo zapewne nie ma tu nic nowego, czego Interia jak i inny portal tego typu oferujący np. darmowe konta pocztowe by już od dawna nie robi, i czego nie byłoby w regulaminach tych usług, które – właśnie w świetle RODO – stają się wiążącymi strony umowami.

W każdym razie, jeśli po 25 maja 2018 chcecie korzystać nadal ze swojej poczty na Interii, to albo powyższe zgody zaakceptujecie:

Albo… możecie skorzystać z wersji płatnej:

Drogo nie jest – 15 zł rocznie, to… jedno piwo w pubie, lub paczka fajek (choć ostatnio na Twitterze jedna „pracownica mediów” pisała, że 500 tu nic, bo to raptem 3 wyjścia do kina), i jeśli miałbym korzystać z poczty na Interii do czegoś więcej niż łapania SPAMu (głównie od Interii ;-)) to bym się chyba nawet nie zastanawiał, tylko brał wersję płatną…

Wszystko niby OK

I teoretycznie wszystko wydaje się OK, może trochę nadgorliwie, ale dział prawny wskazał takie działania – pytamy się użytkownika czy chce być towarem, czy… woli zapłacić relatywnie niewielką kwotę, by tym towarem… być w mniejszym stopniu.

Problem tylko w tym, że – jak donoszą ptaszki – brak działania (zgody lub wersja płatna) pod 25 maja może skutkować tym, że konto zostanie skasowane. Jeśli tak będzie faktycznie, to sporo osób może mieć problem, jeśli nie korzysta ze swojego konta przez stronę internatową, i zlekceważył „kolejny SPAM” z końca kwietnia:

Przypominamy, że z dniem 25.05.2018 zaczynają obowiązywać przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

Aby w dalszym ciągu korzystać z usługi pocztowej, zaloguj się na swoje konto bezpośrednio na stronie poczta.interia.pl i dokonaj wyboru czy:

  • chcesz korzystać z poczty płatnej – w tym modelu nie przetwarzamy Twoich danych w celu przesyłania reklam
  • chcesz korzystać z poczty darmowej jak dotychczas – zaakceptuj zgody marketingowe po zalogowaniu na pocztę. W każdej chwili możesz je wycofać i wybrać korzystanie z konta płatnego

Wyboru możesz dokonać poprzez planszę, która zostanie Ci wyświetlona zaraz po zalogowaniu. Jeśli nie dokonasz wyboru do 25.05.2018, zgodnie z nowym prawem RODO, nie będziemy mogli nadal świadczyć Ci usługi pocztowej. Zrób to już dziś i zachowaj swoje konto w niezmienionej formie.

Plus, że wiadomość znalazła się również w skrzynkach pocztowych, a nie tylko na stronie internetowej… ale mam nadzieję, że to nie jedyna próba, bo coś czuję, że sporo osób uznało – ewidentnie błędnie – za kolejny SPAM, i… dalej żyje w błogiej nieświadomości.

Zwłaszcza, że obecnie skrzynki pocztowe są zalewane tego typu wiadomościami, i sam widzę, że w kontekście kolejnych notyfikacji o RODO zaczyna u mnie działać coś na wzór „ślepoty banerowej”.

Zgłoś błąd na stronie
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Monika ćwiczy przed kongresem ko..., ale zapisała się do Newslettera WebInsider.pl, choć... i tak nic nie widzi
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które - w miarę możliwości - spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. "linki partnerskie", co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte... :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Janusz i Janusz zapisali się do Newslettera WebInsider.pl i... sobie chwalą