Właśnie brałem się za opracowanie nowego tematu, a tu dzwoni do mnie jakiś nieznany mi i mojej książce telefonicznej numer. Po chwili rozmowy okazało się, że to dzwoni Pani Ania z działu negocjacyjnego Life Insurance…

Dzwoni Pani Ania z działu negocjacyjnego Life Insurance

Pani Ania C. (np. C jak Czarna, lub Ryszard ;-)) szybko mi się przedstawiła i od razu – bez większych ceregieli – chciała przejść do rzeczy. Jakich to niestety nie wiem, bo nasza rozmowa utknęła już na kilku podstawowych tematach:

Czy mogłaby Pani jeszcze raz się przedstawić, i podać dane instytucji z której Pani dzwoni?

Pani Ania: Anna C., Life Insurance, z działu negocjacyjnego

Ale co to jest Life Insurance? Sp. z o.o., S.A.? Proszę dalej…

W tym momencie nastąpił mój mały wywód na temat obowiązków informacyjnych jakie ciążą na Pani Ani, mi.in., że musi się przedstawić, podać dokładne dane firmy z której dzwoni, i dopiero wtedy będziemy mogli przejść dalej:

Pani Ania: To jest proszę pana dział negocjacyjny towarzystw ubezpieczeniowych

A dokładna nazwa podmiotu z którego Pani dzwoni?

Pani Ania: W zależności od tego, a jakim towarzystwie ma pan swoją umową

To kto Panią zatrudnia w takim razie?

Pani Ania: Proszę pana jesteśmy działem negocjacyjnym Life Insurance

Pani Ania niestety numeru NIP nie pamięta i nie ma przy sobie, podobnie jak numeru REGON czy KRS… Ale udało mi się uzyskać adres, choć niekoniecznie jest on być prawdziwy:

Warszawa, Niepodległości 532

Wzbogacony o tak pokaźną dawkę informacji dotyczących firmy, z której dzwoni Pani Ania byłem gotowy przejść do następnego kroku:

Dobrze, teraz, gdy mam już te informacje, to możemy przejść do następnego, najważniejszego kroku – dlaczego wykonuje Pani do mnie telefon marketingowy?

Pani Ania: Proszę pana, ponieważ w chwili, kiedy założył pan swoją polisę na życie, pan również zaakceptował opłatę za usługę negocjacyjną…

To niech mi Pani powie, gdzie założył polisę?

Pani Ania: W towarzystwie… Znaczy ja nie mam takiego szczegółowego wglądu jeśli chodzi o kwestie umowy, działamy w imieniu 32 towarzystw

W tym momencie spytałem się, czy rozmowa jest nagrywana, oraz poinformowałem o tym, że ja (też) nagrywam. Tu oczywiście trafiłem na obiekcje Pani Ani, że ona sobie nie życzy – oczywiście może sobie nie życzyć, ale jak dzwoni do mnie firma i – moim zdaniem – wciskać mi – konsumentowi – kit, to niestety, ale… Zresztą nie publikuje samej rozmowy, a tylko transkrypt wybranych fragmentów (ale to bardziej z powodu preferowania formy pisanej).

Na koniec Pani Ania postanowiła podsumować naszą przemiłą rozmowę:

Dobrze, wie pan co, z tego co słyszę to szkoda mojego czasu w tym momencie na pana, bo i tak nie dojdziemy do konsensusu…

Wrażenia i przemyślenia

Tak jak widać – próba uzyskania jakichkolwiek informacji o firmie, z której Pani Ania dzwoniła graniczyło cudem, za to z ochotą powtarzała, że dzwoni z działu negocjacyjnego (ew. jeszcze Life Insurance), i ewidentnie była zainteresowana moją polisą, choć nie miała „takiego szczegółowego wglądu jeśli chodzi o kwestie umowy” by podać mi gdzie mam polisę w sprawie której rzekomo dzwoni, a w ramach której zaakceptowałem „opłatę za usługę negocjacyjną” (czym by ona nie była), ale w końcu „działają w imieniu 32 towarzystw”.

Trochę sobie pożartowałem, więc pora przejść do konkluzji – jak dzwonią, to najlepiej – w mojej opinii – pogonić jak najszybciej, bez zbędnego wdawania się w szczegóły.

Mógłbym jeszcze zasugerować zgłoszenie sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych (prawdopodobnie tylko numer telefonu, może ew. jeszcze imię i nazwisko), ale zakładam, że to jak grochem ścianę i szkoda języka – to już chyba lepiej zainteresować tematem GIODO, choć pewnie i to łatwe nie będzie…

Zgłoś błąd na stronie

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które - w miarę możliwości - spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. "linki partnerskie", co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte... :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!