Envato Elements - pobieraj co chcesz, ile chcesz

Wprawdzie serwis/usługa bm.pl (robot finansowy) czeka w kolejce na swój wpis, to dziś się pojawi gościnnie, bo poranek przywitał mnie m.in, informacją, że nie udało się pobrać faktury z mojego konta w e-BOK PGNiG…

e-BOK PGNiG, prace konserwacyjne i błędny komunikat

Z racji tego, że rachunków do opłacania coraz więcej, to tam gdzie mogę staram się to automatyzować – sposobów na to jest sporo, ale od dłuższego czasu chętnie korzystam z „robota finansowego” bm.pl, bo nie tylko pozwala mi to zautomatyzować płatności (z pełna informacją co i kiedy na e-mail), to jeszcze płatności schodzą z karty kredytowej, dzięki czemu na karcie mam obrót, a płatności kredytuje mi bank (a do tego jeszcze cały czas trwa promocja, w ramach której z każdej – w ramach rocznego limitu – płatności automatycznej zrealizowanej za pośrednictwem bm.pl 5% jej wartości trafia z powrotem na moje konto, do wypłacenia, lub np. do wykorzystania jako doładowanie telefonu).

Po skonfigurowaniu (naprawdę prosta sprawa) wszystko właściwie działa bez dodatkowych działań z mojej strony (byle tylko środki były na karcie), ale dziś otrzymałem taki e-mail:

Brak możliwości pobrania faktur z ebok

Nie możemy pobrać faktur z Twojego biura obsługi klienta (ebok) PGNiG Mazowiecki.

Zaloguj się do konta u swojego dostawcy i sprawdź, czy:
– Twój dostawca nie prosi Cię o akceptację regulaminu,
– Twój dostawca nie chce zaproponować Tobie nowej oferty,
– Twoje hasło jest aktualne.

Jeżeli zmieniałeś hasło, pamiętaj o jego aktualizacji na bm.pl.

Brak możliwości zalogowania się do Twojego eboka może być również spowodowany pracami konserwacyjnymi po stronie wystawcy faktur.

Jeśli żadna z powyższych przyczyn nie dotyczy Ciebie skontaktuj się z Centrum Pomocy w celu weryfikacji zaistniałego problemu.

Naturalnym krokiem wydawało mi się przejście do e-BOKu PGNiG, by sprawdzić, czy tu wszystko jest w porządku, bo może faktycznie jakiś dodatkowy/nowy regulamin do zaakceptowania, może jakiś przymusowy reset haseł, czy też prace konserwacyjne…

Po zalogowaniu przywitał mnie komunikat:

Szanowny Kliencie,
Twoja umowa jest nieaktywna.
Zapraszamy do najbliższego Biura Obsługi Klienta celem zawarcia umowy.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 22 637 46 04.

Z komunikatu wynika, że żadna z przyczyn wymienionych przeze mnie powyżej, a z jakichś przyczyn przestałem być klientem PGNiG, choć gaz w domu jest, a rachunki płaci mi automat bm.pl dzień przed terminem (tak ustawiłem).

Oczywiście istniała szansa, i to w świetle faktów dość spora, że coś się dzieje w systemie i tylko komunikat pojawia się nie ten co trzeba – w każdym razie, na wszelki wypadek postanowiłem zadzwonić pod wskazany na stronie numer telefonu by rozwiać wszelkie wątpliwości, i ew. wyjaśnić problem.

Na początek jakieś standardowe komunikaty (powitanie, i ostrzeżenie o osobach chodzących po domach i podszywających się pod pracowników PGNiG), i muzyczka w trakcie kilkuminutowego oczekiwania na połączenie z konsultantem – żadnych innych komunikatów, a już na pewno nic o tym, że coś się dzieje z platformą e-BOK.

W końcu udało się połączyć z konsultantem, ten od razu zapytał, czy chodzi o e-BOK, i… zanim udzielił mi dalszych informacji postanowił mnie dodatkowo zweryfikować – imię i nazwisko, adres… A do tego wcześniej weryfikowałem się za pomocą numeru PESEL.

W każdym razie po tej weryfikacji (naprawdę nie wiem po co weryfikacja do przekazania informacji o pracach konserwacyjnych i błędnym komunikacie, ale może takie procedury mają) dowiedziałem się, że trwają jakieś prace na platformie, tylko „system” podstawia błędny komunikat, a z moją umową wszystko jest OK, i do wieczora wszystko powinno zacząć działać.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Młody Szymon pomógł tacie zapisać się do Newslettera WebInsider.pl i... teraz idzie popływać
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Na WebInsider.pl korzystamy z motywu Extra od Elegant Themes. Zobacz dlaczego...