Tydzień temu Google zaprezentowało koncepcję wtyczki do WordPress, która ma pozwolić na prostą integrację niektórych ich usług z naszą stroną internetową. Pomyślałem, że zanim o tym napiszę, to może uda się otrzymać dostęp do bety, tak by napisać coś więcej niż to co można przeczytać w zapowiedziach. Ale dni mijają, więc uznałem, że jedziemy z zapowiedzią…

Site Kit by Google

Usług od Google, z których korzysta bardziej zaawansowany administrator strony jest sporo, tak samo samo jak różnych zewnętrznych narzędzi, które mogą nas wspomóc w integracji ich z naszą stroną. Ale zdaje się, że w Google w końcu dostrzegli, że WordPress jest potęga jeśli chodzi o liczbę stron, które na nim działają, że można w nim korzystać z wtyczek, oraz, że nie każdy wie jak „alternatywnie” może zintegrować różne usługi Google ze swoją stroną.

I tak kilka dni temu została zapowiedziana wtyczka „Site Kit by Google”, która ma cały proces (potencjalnie) usprawnić. Na pierwszy ogień pójdą usługi:

  • Search Console, czyli nasza strona w wyszukiwarce (nie wiem czy nie ważniejsze narzędzie niż statystyki)
  • Analytics, czyli rozbudowane statystyki związane z odwiedzinami na stronie
  • AdSense, czyli zarabianie na reklamach wyświetlanych na stronie
  • PageSpeed Insights, czyli analiza działania (szybkości) strony

Może troszkę zaskoczony jestem brakiem Google Tag Manager na liście, bo przy tej okazji usługa zyskałaby zapewne na popularności.

Muszę też przyznać, że niezłe wyczucie, zwłaszcza, jak narzędzie faktycznie wystartuje na początku 2019 roku, bo zastanawiam się nad wyrzuceniem JetPacka ze strony, którego i tak wykorzystuje tylko i wyłącznie do szybkiego podglądu statystyk bezpośrednio w panelu. A kilka rozwiązań, które ostatnio testowałem, a które miałyby w fajny sposób integrować statystyki Google (Analytics) z WordPressem raczej mnie rozczarowało. Najbliżej ideału chyba była wtyczka Analytify, ale w najbliżej ideału to jednak cały czas nie ideał.

Widzę też jeden potencjalny minus – niestety to… Google, a więc w każdej chwili może im się znudzić zabawa i zabiorą swoje zabawki do innej piaskownicy…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO WebInsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01
Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.