WordPressa chyba większości z Was nie muszę przedstawiać – choćby moja strona (którą właśnie czytacie ;-)) na nim stoi, tak jak i pewnie z 60% wszystkich stron w internecie.

Ale popularność WordPressa nie wynika z tego, że te ponad 60% stron w internecie to blogi – wręcz przeciwnie, bo zapewne większość stron na tym CMSie to strony firmowe, portale informacyjne, a nawet sklepy internetowe…

WordPress to nie tylko „platforma blogowa”

Na tym CMSie znajdziecie sporo większych (w tym również tych największych) portali informacyjnych:

Strona firmowa

Masę stron firmowych – ulubiona platforma (nie tylko) moich klientów!

Kiedyś przedstawiałem 2-3 różne platformy „od zaplecza” i pozwalałem wybrać. W pewnym momencie zaniechałem takiego działania – żaden klient nie wybrał innej platformy, więc teraz niejako z automatu sam wybieram.

Każdego kto zetknął się z tym CMSem raczej nie powinno to dziwić – masa dodatków, skórek odpowiadających za wygląd. Do tego rozbudowana społeczność i ogromna liczba poradników sprawiają, że możliwości wydają się nieograniczone…

Sklep internetowy

Ale blog, strona firmowa to nie wszystko – dzięki wtyczką można w prosty sposób zmienić WordPressa w pełnoprawny sklep internetowy, zachowując przy tym – w większości przypadków – prostotę obsługi!

Na rynku dostępna jest spora liczba wtyczek pozwalających na coś takiego, wymienię kilka:

WooCommerce

Wtyczka WooCommerce jest bezpłatna, choć niektóre rozszerzenia i skórki są już płatne – ale ich ilość rekompensuje ten fakt. Do tego relatywnie prosta obsługa – niezależnie czy uruchomiliście prosty sklep internetowy, czy rozbudowany serwis z tysiącem dodatkowych opcji…

Warto wspomnieć, że wtyczka powstała na bazie innego rozszerzenia eCommerce do WordPressa – Jigoshop.

WP e-Commerce

WP e-Commerce to jedna z pierwszych wtyczek do WordPressa pozwalających na postawienie sklepu. Wtyczka jest darmowa, niektóre dodatki są już płatne.

Jigoshop

Jigoshop to kolejna „wtyczka-weteran”, bezpłatna w standardzie – niektóre dodatki są płatne. Na bazie tej wtyczki (powiedzmy, że… ;-)) powstała wtyczka WooCommerce.

Niektórzy pewnie już dawno wtyczkę „pogrzebali”, ale wiele wskazuje na to, że mógł to być przedwczesny pogrzeb…

Polskie wtyczki eCommerce

  • Tradematik – wtyczka polska, płatna – 89 zł. Relatywnie prosta obsługa i spore możliwości, choć raczej dla mniejszych sklepów
  • sleekStore – kolejna polska wtyczka, i też płatna – 87 zł. Wtyczka zbiera sporo pozytywnych opinii, choć sam nie miałem jej jeszcze okazji testować/wdrażać
  • WP Sprzedawca – jeszcze jedna polska wtyczka, i również płatna – 15 zł, dedykowana do „wirtualnych produktów” (np. do pobrania)

Pozostałe wtyczki eCommerce do WordPressa

Chyba warto wspomnieć jeszcze o pozostałych wtyczkach, może na razie dość niszowych – zwłaszcza jak na polskie warunki – ale kto wie jak to będzie wyglądało za jakiś czas:

And the winner is…

Każdy kto myśli o sklepie internetowym, i rozważa postawienie go na bazie WordPressa powinien zapoznać się z podanymi wtyczkami samodzielnie, gdyż dla każdego z Was prawdopodobnie inny element będzie istotny – raz będzie to czas potrzebny na wystartowanie ze sprzedażą kilku podstawowych produktów, inni z Was być może będą szukać bardziej kompleksowego/rozbudowanego rozwiązania, w którym znajdziecie również bardziej zaawansowane opcje/funkcje, a do tego ważny będzie szorki wachlarz dodatkowych wtyczek, dzięki którym będzie można rozszerzyć skrypt o dodatkowe funkcje.

WooCommerce

Ja osobiście najczęściej (choćby ostatnio, podczas przygotowywania internetowego sklepu zoologicznego (artykuły dla zwierząt, Wołomin), czy w przypadku sklepu z destylatorami (GENIO)) wybieram WooCommerce – ze względu na możliwości „prosto z pudełka”, jak i mnogość dostępnych rozszerzeń – choć czasem ich ceny wydają się lekko przesadzone, ale często można znaleźć alternatywę, czy też napisać własną wtyczkę… :-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Roztańczona Karolina zapisała się do Newslettera WebInsider.pl i... teraz może tańczyć
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Monika ćwiczy przed kongresem ko..., ale zapisała się do Newslettera WebInsider.pl, choć... i tak nic nie widzi