Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)

Kolega, któremu niedawno pomagałem uruchomić sklep internetowy na WooCommerce po krótkiej rozgrzewce i rozbiegu, gdy każde zamówienie i związana z nim aktywność tylko i wyłącznie cieszyła, gdy już się rozkręcił (tutaj pomagała koleżanka z zespołu, która zajmuje się m.in. strategiami i marketingiem) zauważył, że gdy liczba zamówień wzrosła, to choć nadal one cieszą, to już niekoniecznie musi być przez WordPressa informowany o wszystkim, co się dzieje na stronie. A już na pewno nie musi być informowany na bieżąco, za pośrednictwem poczty e-mail, o takich rzeczach, jak rejestracja nowego użytkownika (nowe zamówienie, a więc nowy klient), czy też zmiana hasła przez któregoś z użytkowników.

Zarządzanie powiadomieniami e-mail w WordPressie

A z doświadczenia, m.in. jako administrator w kilku sklepach internetowych, a więc osoba, do której właśnie WordPress tego typu wiadomości wysyła, wiem, że gdy sklep się rozhula, to takich wiadomości przychodzi pełno. Zwłaszcza tych związanych ze zmianą hasła, zwłaszcza gdy w sklepie (WooCommerce) ustawimy, nie tylko, by konto było zakładane automatycznie, ale też by hasło było generowane automatycznie, co jest szczególnie powszechne w przypadku platform kursowych, gdzie chcemy jak najprostszy formularz zakupowy, a zarazem konto użytkownika jest wręcz niezbędne do korzystania z zakupionej usługi. Większość użytkowników (klientów) właściwie od razu zmienia je na coś własnego, czyli prostego, czyli takiego, jakiego używa wszędzie. Możemy potępiać takie zachowanie, ale chyba ciężko z tym polemizować… ;-)

I tak kolega zwrócił się do mnie, jak ja sobie z tym radzę, bo słusznie uznał, że jeśli dla niego jest to już uciążliwe, to u mnie, przy trochę większej skali tym bardziej. Mogłem podesłać koledze swoją wtyczkę, która oprócz wysyłania e-maili o takich zdarzeniach jak zalogowanie się administratora, również ogarnia mi ten temat, ale…

Raz, że wtyczka realizuje przy okazji sporo specyficznych zadań, czasem w dość specyficzny sposób, to niedawno – przynajmniej jeśli chodzi o blokowanie konkretnych typów wiadomości e-mail wysyłanych z WordPressa – sam zacząłem przechodzić na zewnętrzną wtyczkę. Bo po co mam pilnować czegoś, co może za mnie pilnować ktoś inny. W tym przypadku Virgial Berveling i jego wtyczka Manage Notification E-mails.

Wtyczka jest więcej niż banalna w obsłudze, bo cała konfiguracja (WP-Admin -> Ustawienia -> Notification E-mails) sprowadza się do odznaczenia ptaszka przy polu dotyczących wiadomości, których nie chcemy otrzymywać.

W moim przypadku jest to najczęściej duet “new user notification to admin” (powiadomienie o rejestracji nowego użytkownika) oraz “password change notification to admin” (użytkownik zmienił hasło). I choć z tą wtyczką przygodę zacząłem niedawno, bo na razie 2 strony testowe i jeden sklep (+ od rana kolega), to jak na razie wygląda na to, że wszystko działa, bo wiadomości, które mają nie przychodzić, nie przychodzą… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie | Lub postaw nam kawę :-)
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)
Patryk
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)