Wprawdzie połączenie wszystkich marek grupy BRE pod logiem mBanku już dawno za nami, to jeszcze do tej pory nie wszyscy „zmigrowani klienci mBanku” mogą korzystać np. z nowego systemu transakcyjnego.
W najbliższych dniach ma to się zmienić…
Spis treści w artykule
Z MultiBanku do mBanku
Klienci dawnego MultiBanku (i Private Banking) wreszcie uzyskają dostęp do systemu transakcyjnego mBanku – cała operacja odbędzie się w dniach 17-19 października, i będzie się wiązać z pewnymi utrudnieniami dla wszystkich klientów mBanku (oczywiście tylko w tych dniach ;-)):
Dwudniowa przerwa
Chyba dawno (albo i nigdy) nie było jeszcze w całej historii mBanku tak długiej przerwy w działaniu systemów – w różnym stopniu przerwa będzie trwałą aż 2 dni:
- Karty płatnicze i bankomaty – dostępne (z wyjątkiem: sobota 5:00-8:30 oraz niedziela 1:00-4:00)
- mLinia banku – dostępna w trybie informacyjnym
- Placówki banku – dostępne w trybie informacyjnym
- Punkty Aspiro – dostępne w trybie informacyjnym
- Serwis transakcyjny – niedostępny
- Aplikacja mobilna – niedostępna
- Usługa SMS – niedostępna
- Wpłatomaty w placówkach banku – niedostępne
Więcej informacji na ten temat znajdziecie na tronie mBanku w dziale „aktualności”.
Zachowaj ostrożność
Warto przy tej okazji zaapelować do wszystkich klientów mBanku – a zwłaszcza MultiBanku i Privete Bankingu o szczególną ostrożność w tych dniach.
Jak zawsze przy takich okazjach – można spodziewać się zwiększonej aktywności wszelkiej maści oszustów, którzy korzystając z ew. zamieszania będą zapewne próbowali wyłudzić Wasze dane logowania, oraz kody autoryzacyjne (również kody SMS).
Dlatego zwracajcie szczególną uwagę na wszelkie wiadomości od mBanku, zwłaszcza takie, które nakłaniają Was do jakiś niestandardowych działań – jak choćby „pilne odblokowanie swojego konta” czy „potwierdzenie chęci migracji”.
![(!) Zgłoś błąd na stronie](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2019/12/webinsider_zglos-blad-na-stronie_200x29_888888.png)
![Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2025/12/pomogle-postaw-mi-wirtualna-kawe-202308-6f4e37.png)
- Zakupy w sklepie Bambu Lab bez podatku VAT, czyli rejestracja jako B2B oraz specjalny link do specjalnego sklepu - 1970-01-01
- W Home Assistant 2024.7 w końcu można bezpośrednio z właściwości danego elementu zarządzać jego rozmiarem w cały jeszcze czas eksperymentalnym układzie „sekcje” - 1970-01-01
- Sprzedajesz drona DJI? Usuń go ze swojego konta. Kupujesz używanego drona DJI? Zadbaj, by dotychczasowy właściciel usunął go ze swojego konta! - 1970-01-01
A klienci wcale nie chcą nowego systemu. Nowy przypomina narzędzie do psychoanalizy a nie dostęp do konta bankowego. Myje, szyje i gotuje. A dostęp do konta jest chyba ostatnią jego funkcją. Dziękuję za taki system.
Wcale się nie dziwię, też nie ucieszyłem się z powodu narzuconej przesiadki na nowy system transakcyjny – ale od tego czasu minęło już trochę czasu, i zgodnie z przewidywaniami, przyzwyczajenie zrobiło swoje… Oczywiście czasem jeszcze zdarza mi się „zatęsknić” za przejrzystością starego systemu, ale nowy też ma swoje plusy, choć ilość „ilość zbytecznych wodotrysków” czasami potrafi…
No i trzeba też brać pod uwagę, że nowe funkcje/opcje pojawiają się już tylko w nowym systemie transakcyjnym, a dodatkowo – utrzymywanie jednego jest tańsze, i bezpieczniejsze – łatwiej upilnować jedno środowisko, niż kilka, w tym kilka „przestarzałych”.