W środę napisała do mnie pewna „kulinarna szafiarka”, która korzysta z motywu Divi od Elegant Themes, a która trafiła do mnie zapewne przez wyszukiwarkę, bo na łamach Webinsider.pl o Divi zdarza mi się od czasu do czasu pisać (co nie powinno dziwić, bo sam Webinsider.pl działa na motywie Extra od Elegant Themes, który jest „magazynową” wersją Divi, a do tego od dość dawna sporo stron dla swoich klientów stawiam właśnie na Divi). Napisała z pytaniem, czy mam pomysł jak na jej stronie „przypiąć” formularz kontaktowy, który znajduje się w nagłówku, tak by poruszał się wraz z przewijaniem strony w oknie przeglądarki (sticky).

Divi Sticky Options, czyli przyklej właściwie co chcesz, kiedy chcesz

Pytanie zasadna, bo np. w przypadku stron lądowania/sprzedażowych (ladning pages), są takie elementy – np. formularz kontaktowy, przycisk „kup teraz” – które są na tyle istotne, że nie tylko powtarzamy je kilkukrotnie, ale często najchętniej byśmy je wręcz prowadzili wraz z przewijaniem ekranu. Niczym „przyklejone menu” (sticky menu), które jest już chyba pewnego rodzaju standardem.

Z racji tego, że nawet niedawno podobne rozwiązanie wdrażałem na stronie jednego klienta, to uznałem, że mogę tematem się zająć – czy to w ramach indywidualnej usługi (faktura VAT ;-)), czy też w formie bardziej ogólnej, czyli artykułu na Webisndier.pl, tak by z rozwiązania mogło skorzystać więcej osób (a ja zarobię na czymś innym, choćby linkach partnerskich do Divi ;-)).

I choć w przeznaczenie wierzę średnio, to właśnie w tym samym dniu, po 19 napisał „do mnie” Nick z Elegant Themes z informacją, że właśnie w Divi wprowadzili „Divi Sticky Options”, czyli „The Most Comprehensive Sticky System In Any WordPress Page Builder!”, czyli dokładnie to – a nawet dużo więcej – czego potrzebowała wspomniana „kulinarna szafiarka”. Zresztą oddajmy głos Nickowi:

Nowa opcja dostępna jest w zaawansowanych ustawieniach dla danego elementu (lub modułu), w sekcji „scroll effects” (po polsku będzie to pewnie „efekty przewijania, ale zazwyczaj usuwam język polski z Divi Buildera, więc… ;-)).

I tak mamy możliwość nie tylko przepięcia elementu do góry, dołu, czy też dołu i góry, ale też ustalenia limitu/zakresu takiego przypięcia, czyli czy przypięcie ma działać na całej stronie, czy „tylko” w obrębie danej sekcji, rzędu czy też kolumny:

I choć w Divi w ostatnim czasie nowości (i bajerów) dotyczących przewijania strony (np. animacje) było sporo, to chyba bez wątpienia „przyklejanie” jest tym, co wydaje mi się najbardziej przydatne. W końcu mamy tu nie tylko efekt „wow” podczas obcowania ze stroną (bajery graficzne), ale też coś, co potencjalnie może się przełożyć na większą konwersję, a tym samym np. na większą sprzedaż, czyli na pieniądze…

(!) Zgłoś błąd na stronie