Są takie rzeczy, które nam wydają się być oczywistością, a inni widzą w nich drugie dno i przez to nie zauważają, że to coś może ułatwić życie. Jest tak z możliwością zmiany kolejności treści na profilu firmowym na Facebooku.
Zmiana kolejności treści na Facebookowym profilu
Strona profilu firmowego wygląda tak, że mamy pasek boczny, na którym są pewne elementy, miejsce, w którym można dodać post i dodatkowe elementy, które na różnych profilach mogą mieć różną kolejność. Wśród tych elementów każdy ma przypisaną lokalizację w poziomie – może być po środku lub z prawej strony – lewa jest zarezerwowana na menu boczne.
W pionowym ujęciu układ ten jest bardziej mobilny, co można zauważyć na różnych stronach. Nie wdając się w szczegóły, który moduł będzie znajdował się po środku, a który po prawej, jeśli mamy ochotę zmienić kolejność wyświetlania treści w pionie (czyli tym samym pokazać użytkownikowi najpierw konkretny moduł, np. opinie, a później dopiero posty lub zdjęcia). Możemy to modyfikować w ustawieniach.
Wystarczy w ustawieniach kliknąć „edytuj stronę” i kursorem „chwycić” wybrany element z listy:
Taki manewr sprawi, że zmieni się nie tylko kolejność w menu bocznym, ale również kolejność wyświetlania poszczególnych treści na stronie.
W tym samym miejscu możemy również wybrać które moduły mają być widoczne, a które nie:
Niestety nie mamy tutaj pełnej dowolności, i niektóre moduły (np. zdjęcia, filmy, społeczności) nie posiadają swojego „włącznika”, i tym samym nie możemy się ich pozbyć…
- Wypełnianie dowolnego kształtu zdjęciem w programie Google Prezentacje (Google Slides) - 1970-01-01
- Zobacz, jak umożliwić użytkownikom grupy na Facebooku dodawanie postów anonimowych - 1970-01-01
- Jak dostosować styl komunikacji do social media, czyli kilka słów o charakterze Facebooka, Twittera, Linkedina, Instagrama i Youtube’a - 1970-01-01