Dziś będzie o wykluczaniu własnego IP ze statystyk Google Analytics, tak by raportach nie było widać naszych działań, co czasami – przy mniej uczęszczanych stronach – może znacznie je wypaczać.

Oczywiście wiem, że nie każdy ma stały adres IP – ale na to nic nie poradzę ;-)

Wykluczanie własnego adresu IP w statystykach Google Analytics

By wykluczyć nasz adres IP ze statystyk Google Analytics na pewno potrzebujemy mieć stały adres IP – tu odsyłam do swojego dostawcy internetu.

Swój adres sprawdzić możecie na wiele sposobów, choćby korzystając z tej strony…

Tworzenie nowego filtra

Adres IP wykluczymy za pomocą filtra – w tym celu w panelu Google Analytics wybieramy:

  • Administracja > [Konto do którego dodamy filtr] > Wszystkie filtry

Pojawi się ekran z już utworzonymi filtrami, być może na początku nic tam nie będzie:

Klikamy „+Nowy filtr”, i ustawiamy parametry jak na grafice poniżej:

  • Typ filtru: Niestandardowy > Wyklucz
  • Pole filtru: Adres IP
  • Wzorzec filtru: odpowiednio przygotowany adres IP (o tym za chwilę)
  • Zastosuj filtr do: wybieramy widoki danych dla których ma być zastosowany filtr (pewnie wszystkie)

Wzorzec filtra dla adresu IP

W tym polu nasz adres IP wpisujemy jako wyrażenie regularne, co nie jest specjalnie trudne, i zostało dobrze wyjaśnione na stronie pomocy:

Nasz adres IP: 123.124.125.126

Wzorzec filtra: 123\.124\.125\.126.

Całość zapisujemy, i nasz owy filtr pojawił się na liście:

Od tego momentu nasze działania na stronie powinny być „przezroczyste” dla statystyk.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01
Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.