Dziś będzie o wykluczaniu własnego IP ze statystyk Google Analytics, tak by raportach nie było widać naszych działań, co czasami – przy mniej uczęszczanych stronach – może znacznie je wypaczać.

Oczywiście wiem, że nie każdy ma stały adres IP – ale na to nic nie poradzę ;-)

Wykluczanie własnego adresu IP w statystykach Google Analytics

By wykluczyć nasz adres IP ze statystyk Google Analytics na pewno potrzebujemy mieć stały adres IP – tu odsyłam do swojego dostawcy internetu.

Swój adres sprawdzić możecie na wiele sposobów, choćby korzystając z tej strony…

Tworzenie nowego filtra

Adres IP wykluczymy za pomocą filtra – w tym celu w panelu Google Analytics wybieramy:

  • Administracja > [Konto do którego dodamy filtr] > Wszystkie filtry

google-analytics_administracja01

Pojawi się ekran z już utworzonymi filtrami, być może na początku nic tam nie będzie:

google-analytics_administracja_filtry01

Klikamy „+Nowy filtr”, i ustawiamy parametry jak na grafice poniżej:

google-analytics_administracja_filtry_dodaj-filtr_moje-ip

  • Typ filtru: Niestandardowy > Wyklucz
  • Pole filtru: Adres IP
  • Wzorzec filtru: odpowiednio przygotowany adres IP (o tym za chwilę)
  • Zastosuj filtr do: wybieramy widoki danych dla których ma być zastosowany filtr (pewnie wszystkie)

Wzorzec filtra dla adresu IP

W tym polu nasz adres IP wpisujemy jako wyrażenie regularne, co nie jest specjalnie trudne, i zostało dobrze wyjaśnione na stronie pomocy:

Nasz adres IP: 123.124.125.126

Wzorzec filtra: 123\.124\.125\.126.

Całość zapisujemy, i nasz owy filtr pojawił się na liście:

google-analytics_administracja_filtry02

Od tego momentu nasze działania na stronie powinny być „przezroczyste” dla statystyk.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Envato Elements - pobieraj co chcesz, ile chcesz