Tak przeglądam listę zadań przeznaczoną na porządkowanie tematów na wpisy na stronie, i o chwila wychodzi mi, że trzeba będzie zrobić kolejny zbiorczy wpis, czyli prasówkę ukierunkowaną. Bo to co kiedyś miało być niezależnym wpisem, z perspektywy czasu, gdy na liście pojawiły się kolejne „podobne tematy” jakoś tak ładnie mi się układa w paczki…

Oczywiście mógłbym z każdego takiego tematu zrobić pojedynczy wpis, ale nie walczymy tu o odsłony ;-)

PayPal i ochrona kupujących (i sprzedających)

Wprawdzie ochrona kupujących przy płatności w ramach konta PayPal istnieje od dawna, to jakiś czas temu znacznie wydłużył się okres ochrony – kiedyś były to 45 dni, teraz tych dni jest już 180 (licząc od daty wysłania płatności za pośrednictwem usługi PayPal):

Jeśli przedmiot kupiony online do Ciebie nie dotarł lub znacząco różni się od opisu, możemy zwrócić Ci pełną kwotę, włącznie z kosztami wysyłki. Ochrona kupujących obejmuje towary zakupione w serwisie eBay lub na innych stronach i opłacone w systemie PayPal. Ochrona obowiązuje też w przypadku płatności dokonanych na stronie PayPal.

Ochrona konta

Warto przy tej okazji również wspomnieć o ochronie konta, czyli możliwości ubiegania się o zwrot poniesionych kosztów z naszego konta, w sytuacji gdy ktoś uzyskał nieuprawniony dostęp do naszego konta PayPal i z niego płatności:

Nie ponosisz odpowiedzialności za nieautoryzowane zakupy dokonane ze środków na Twoim koncie, jeśli zgłosisz zdarzenie podlegające ochronie w ciągu 60 dni. Oznacza to, że jeśli ktoś skradnie informacje dotyczące Twojego konta i je wykorzysta, możesz ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów.

Ochrona sprzedających

Jako osoba będąca nie tylko klientem sklepów internetowych, ale również przedstawicielem drugiej strony, tj. osób związanych z szeroko rozumianym eCommerce (sprzedaż w internecie) cieszę się, że PayPal stara się dbać również o takie osoby jak ja.

Oznacza to, że nie tylko kupujący jest chroniony, ale i sprzedawca:

Jeśli otrzymasz nieautoryzowaną płatność (np. z konta zaatakowanego przez hakera) lub kupujący zgłosi, że zakupiony przez niego przedmiot nie został dostarczony, możesz skorzystać z ochrony sprzedających i odzyskać pełną kwotę transakcji za przedmioty spełniające warunki programu.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie „ochrona i bezpieczeństwo”.

PayPal i darmowa wysyła zwrotna

A skoro przy eCommerce jesteśmy, to warto wspomnieć o kolejnej nowości od PayPala – czyli zwrocie kosztów odesłania (przesyłki) towaru do sklepu.

Dla sprzedawcy…

Jest to usługa skierowana zarówno do właścicieli sklepów internetowych oferujących swoim klientom płatność za pomocą usługi PayPal – w tym przypadku informując klientów o takiej możliwości (np. przez jeden z dostępnych banerów) możemy liczyć na większą ilość zakupów, bo jak pokazują liczne badania – dla wielu klientów może nie jest to najważniejszy element, ale często to on decyduje o zakupie w danym sklepie.

paypal_baner_bezplatne-zwroty_988x383

…i dla kupującego

Oczywiście głównymi beneficjentami usługi – a przynajmniej bezpośrednim – jest konsument, czyli osoba dokonująca zakupów w sklepach internetowych, i płacąca za zakupy za pomocą konta PayPal.

paypal_baner_bezplatne-zwroty01

Mini FAQ, czyli co warto wiedzieć

Specjalnie dla Was zebrałem – w formie cytatów – kilka najważniejszych informacji na ten temat:

Z usługą nie wiążą się żadne koszty. Usługa jest bezpłatna zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów

Maksymalny limit 120 PLN na każdy wniosek o zwrot poniesionych przez kupującego kosztów opłaty pocztowej

Na wysłanie prośby o zwrot pieniędzy kupujący mają 14 dni od daty zwrotu zakupu. Oznacza to 14 dni od dnia, w którym kupujący zwrócił przedmiot i zapłacił za zwrot, a nie 14 dni od dnia zakupu przedmiotu.

W ramach Usługi jedna osoba może uzyskać do 12 zwrotów pieniędzy w okresie od 1 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. Dla każdego numeru identyfikacyjnego transakcji w systemie PayPal przysługuje tylko jeden zwrot pieniędzy.

Usługa jest świadczona wspólnie z firmą TELUS International Europe, i obecnie obowiązuje do końca tego roku, tj. do 31 grudnia 2015.

I kilka przydatnych linków, gdzie znajdziecie wszelkie niezbędne informacje o usłudze:

PayPal.Me – Twój sposób na odbieranie płatności

Na koniec zostawiłem usługę PayPal.Me, która trafiła w moje potrzeby choćby z jednej prostej przyczyny – kasa. Nie chodzi (tylko) o to, że dzięki prostemu linkowi mogę przyjmować płatności od znajomych, jak i im je wysyłać -ale, że mogę to zrobić bezpłatnie.

Dotychczas, gdy przelewałem znajomemu środki z mojego konta PayPal na jego konto PayPal, każdorazowo płaciliśmy za to prowizję – ok 5 zł za każde przesłane 150 zł. Teraz możemy robić to samo, z tym, że bezpłatnie – korzystając z PayPal.Me:

Jeśli łącze PayPal.Me jest skonfigurowane jako Znajomi i rodzina, odbieranie płatności w PLN od osób w Polsce jest całkowicie bezpłatne.

Jeśli masz konto firmowe – lub masz wybraną opcję Znajomi i rodzina, ale osoba wysyłająca Ci pieniądze chce być objęta ochroną kupujących w systemie PayPal – płatność jest płatnością typu Towary i usługi. Oznacza to, że obciążymy Cię standardową opłatą PayPal.

Twoje łącze, czyli link

Idea PayPal.Me polega na prostym linku z Waszą nazwą oraz ew. kwotą.

Tak wygląda link w wersji podstawowej:

https://www.paypal.me/[nazwa PayPal.Me]

Ale można też zaproponować przesłanie konkretnej kwoty, np. 5 zł:

https://www.paypal.me/[nazwa PayPal.Me]/5

Jest to tylko i wyłącznie propozycja kwoty, bo przelewający środki może ją w każdej chwili zmienić.

Landing page

A jak wiadomo, każdy link powinien prowadzić do akcji, a nic nie prowadzi do akcji tak dobrze, jak skuteczny landing page, czyli strona docelowa ;-)

W przypadku usługi PayPal.Me strona docelowa – która wyświetli się po kliknięciu w link – wygląda np. tak:

paypal-me_link01

Nazwa, czyli Twój link

Pewnym minusem – może z czasem to się zmieni – jest to, że do każdego konta PayPal możemy mieć przypisaną tylko jedną nazwę PayPal.Me, więc odpadają takie opcje jak link zależny od projektu:

Na jedno konto PayPal przysługuje tylko jedno aktywne łącze PayPal.Me.

Więcej informacji o usłudze znajdziecie na tej stronie, oraz w FAQ (często zadawane pytania).

Zgłoś błąd na stronie

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które - w miarę możliwości - spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. "linki partnerskie", co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte... :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!