Kurs "WordPress: Pierwsze kroki" (na dobry początek)

Jak być może niektórzy z Was wiedzą, do zarządzania stronami na WordPressie używam wielu systemów, pozwalających mi w mniejszym lub większym stopniu automatyzować ten proces. Jednym z elementów tego systemu jest specjalny z WordPress z wtyczką MainWP, za pomocą którego przeprowadzam część operacji na podpiętych stronach. I choć korzystam z tego od lat, to raczej niewiele minusów – przynajmniej w kontekście moich potrzeb – mogę wymienić. No, może nie licząc ostatnich zmian w interfejsie użytkownika, za które ktoś powinien dostać solidnie po… łapach. Nawet jeśli od czasu do czasu zdarzają się jakieś błędy…

Błąd synchronizacji stron we wtyczce MainWP

I tak dziś, podczas rutynowej kontroli elementów do zaktualizowania na stronach (sam WordPress, wtyczki, motywy) pojawił się w MainWP problem z synchronizacją danych z kilku stron. Dosłownie „śladowe ilości”, ale jednak:

Było to o tyle dziwne, że od ostatniej takiej operacji żadne zmiany na stronach nie były wykonywane, a do tego wszystkie strony z problemami działały prawidłowo. Bez problemu również można było je ponownie aktywować, klikając czerwone kółko z ikoną przekreślonego linku na liście stron:

Natomiast było to działanie tymczasowo, bo przy próbie zsynchronizowania danych, problem się powtarzał. Co jeszcze dziwniejsze, dotyczyło to stron znajdujących się nie tylko na różnych serwerach, ale również różnych webserwerach (LiteSpeed, Apache2, Nginx), pracujących na różnych wersjach PHP, a do tego w logach również nic dziwnego nie było widać…

Na szczęście na podobne sytuacje z MainWP jest relatywnie prosta, a co najważniejsze skuteczna metoda, czyli wyłączenie wtyczki MainWP Child na stronie, z którą występują problemy, ponowne jej włączenie, wygenerowanie nowego identyfikatora bezpieczeństwa (security ID), czyli kliknięciu przycisku „save changes” w ustawieniach wtyczki:

Z nowym kodem wracamy do panelu administracyjnego MainWP i w ustawieniach problematycznej strony zmieniamy ID na nowy:

Zapisujemy zmiany, i klikamy przycisk „Reconnect Site”, który znajduje się na samej górze strony.

Po tej operacji strona powinna nie tylko ponownie być aktywna w panelu zarządzania MainWP, ale też synchronizacja danych powinna działać:

Przyczyny nie poznałem, ale spotkało mnie to pierwszy raz od lat (dosłownie), a skoro w logach nic nie było, to, zamiast tracić czas na jej szukanie, postanowiłem szybko naprawić problem. Zwłaszcza że dotyczył on dosłownie kilku stron. W przypadku, gdyby było ich więcej, to pewnie moje działania byłyby inne. Być może nawet w tej chwili, zamiast pisać ten artykuł, przygotowywałbym „pozew rozowdowy” z MainWP… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Kurs "WordPress: Pierwsze kroki" (na dobry początek)
Kurs "WordPress: Pierwsze kroki" (bezpłatna lekcja)