W ostatnich dniach dość głośno o nowym pomyśle Meta (Facebook), by wdrożyć do usług generatywną sztuczną inteligencję (GenAI). Niby wszystko OK, bo teraz AI w takiej czy innej formie, właściwie wszędzie się pojawia. Nawet tam, gdzie nie ma to sensu, a jest głównie w celach marketingowych robione. Jednak z Meta najwidoczniej nie chcą być jak inni, i zamiast dać użytkownikom narzędzia do pracy z AI, to swojej AI dadzą… użytkowników. A konkretnie ich dane, zachowania…
Sprzeciw wobec wykorzystywania informacji o Tobie na potrzeby SI na platformach Meta
Można więc powiedzieć, że sprawdza się tu stara zasada, że jeśli coś jest za darmo, to Ty jesteś produktem i oprócz „standardowego” przetwarzania Twoich danych np. na Facebooku, będziesz „karmą” dla ich AI:
Planujemy wprowadzenie naszych funkcji sztucznej inteligencji w usługach Meta w Twoim regionie. Sztuczna inteligencja w usługach Meta to nasza kolekcja funkcji i doświadczeń generatywnej sztucznej inteligencji, takich jak Meta Al i narzędzia kreatywne SI, wraz z modelami, które je obsługują.
Co to oznacza dla Ciebie
Aby umożliwić Ci korzystanie z tych funkcji, będziemy się teraz opierać na podstawie prawnej zwanej prawnie uzasadnionymi interesami w zakresie wykorzystywania Twoich danych do opracowywania i ulepszania SI w usługach Meta. Oznacza to. że masz prawo do sprzeciwu wobec sposobu wykorzystywania Twoich danych do tydi celów. Jeżeli sprzeciw zostanie uznany, będzie obowiązywał również w przyszłości.
Aktualizujemy nasze Zasady ochrony prywatności w celu odzwierciedlenia tych zmian. Aktualizacje będą obowiązywały od 26 czerwca 2024.
Ale pewnie z obawy przed jakimiś karami, Meta daje Ci wybór, a właściwie prawo, do wyrażenia sprzeciwu:
Masz prawo zgłosić sprzeciw wobec wykorzystywania przez Meta informacji udostępnianych przez Ciebie w naszych produktach i usługach do tworzenia i ulepszania sztucznej inteligencji Meta. Aby skorzystać z tego prawa, możesz przesłać ten formularz.
W tym celu należy skorzystać z odpowiedniego formularza, na odpowiedniej stronie:
Moje ulubione pytanie z tego formularza, to:
W jaki sposób takie przetwarzanie wpływa na Ciebie?
No cóż, można się tu rozpisywać, niczym w liście motywacyjnym, a można „polecieć po bandzie”, co też sam zrobiłem i wpisałem tam kilka odpowiednich „słów kluczowych”:
Lęk, obawa, stres, dyskomfort, niechęć, sprzeciw…
Co zadziałało, bo po chwili dostałem na e-mail informację, że mój wniosek został rozpatrzony pozytywnie:
Rozpatrzyliśmy Twój wniosek i uwzględnimy Twój sprzeciw. Oznacza to, że Twój wniosek zostanie zrealizowany w przyszłości.
Niezależnie od tego, co faktycznie myślę o tym. Po prostu wysłałem, bo mogłem i chciałem… ;-)
![(!) Zgłoś błąd na stronie](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2019/12/webinsider_zglos-blad-na-stronie_200x29_888888.png)
![Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2025/12/pomogle-postaw-mi-wirtualna-kawe-202308-6f4e37.png)
- Zakupy w sklepie Bambu Lab bez podatku VAT, czyli rejestracja jako B2B oraz specjalny link do specjalnego sklepu - 1970-01-01
- W Home Assistant 2024.7 w końcu można bezpośrednio z właściwości danego elementu zarządzać jego rozmiarem w cały jeszcze czas eksperymentalnym układzie „sekcje” - 1970-01-01
- Sprzedajesz drona DJI? Usuń go ze swojego konta. Kupujesz używanego drona DJI? Zadbaj, by dotychczasowy właściciel usunął go ze swojego konta! - 1970-01-01