Sezon wakacyjny się rozkręca, na niebie też pojawia się coraz więcej dronów, często kupionych trochę z przypadku, odpalonych nawet bez czytania instrukcji, a co dopiero dopełnienia formalności, jak np. rejestracja operatora/pilota na stronie ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego), zrobienie kursu przynajmniej A1/A3 (przez internet i za darmo), oznaczenia drona numerem operatora, oraz zgłaszanie lotów za pomocą aplikacji DroneRadar (działa jak działa; wygląda, jak wygląda, ale trzeba, to trzeba). To tyle, jeśli chodzi o podstawy i loty krajowe. Ale sezon wakacyjny, to też więcej wyjazdów, a więc coraz więcej pytań o to, jak i na jakich zasadach można latać w innym kraju. Globalnie to bywa różnie, ale w ramach Unii Europejskiej mamy przepisy dość podobne, choć nie zawsze jest tak łatwo i przyjemnie, jak cały czas jeszcze u nas, czyli w Polsce.
W przypadku wyjazdów w ramach UE możemy skorzystać z National Aviation Authorities (NAA), czyli bazy EASA (European Union Aviation Safety Agency), gdzie znajdziemy linki do najważniejszych stron związanych z lataniem, dronami w 27 unijnych krajach, oraz Islandii, Liechtensteinu, Norwegii i Szwajcarii, które również należą do EASA. Tak więc udanych i bezpiecznych – również jeśli chodzi o kontrole na ziemi – lotów…


- Notepad++ i wtyczka Linefilter3, czyli prosty sposób na filtrowanie treści, np. logów serwera, nie tylko na prośbę prokuratury ;-) - 1970-01-01
- Poważny danych wyciek z ALAB Laboratoria – do internetu trafiły nie tylko dane osobowe, ale też i dane medyczne, i choć już jest grubo, to ponoć tylko zapowiedź prawdziwego armagedonu - 1970-01-01
- Prosty sposób na bezpłatny dostęp do płatnych ikon Font Awesome, czyli krótkie testy przed ewentualnym zakupem - 1970-01-01