Envato Elements - pobierasz co chcesz, ile chcesz

Na portalu Money.pl pojawił się wczoraj artykuł pod tytułem „Pieniądze z prepaid do zwrotu? Kuriozalny sprzeciw branży telekomunikacyjnej”, co może oznaczać, że zmiany w procedurze odzyskiwania niewykorzystanych środków z kont „na kartę” u operatorów telekomunikacyjnych coraz bliżej. A to może oznaczać, że skończy się np. swojego rodzaju „krojenie” użytkowników np. na 20 zł za wycofanie środków. Więc też zrozumiałem, że – jak podaje Money.pl w swoim artykule – Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji zaczyna działać w tym kierunku. I to z jaką fantazją…

No bo jak inaczej nazwać, by nie napisać dosadniej, np. takiego argumentu:

„W praktyce podawanie przez konsumenta 26 cyfr numer rachunku bankowego podczas zakupów, w obecności innych klientów, może stanowić czynność przede wszystkim pozbawioną podstawowych elementów bezpieczeństwa i wysoce niekomfortową dla konsumenta, w szczególności w sytuacji, kiedy pracownik sklepu powtarzać będzie na głos ten numer, w celu prawidłowego jego zapisania” – wskazano w opinii Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.

Pomijając już, że 26-cyfrowe numery kont podaje się przy wielu okazjach, w wielu różnych miejscach, a zarazem pomyłka w innych rzeczach może być dużo bardziej znacząca, to jestem ciekaw, jakie według niewątpliwych profesjonalistów z Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji zagrożenie niesie to, że ktoś postronny potencjalnie mógłby wejść w posiadanie naszego numeru konta. Przelew nam na nie zrobi? ;-P

Choć sam bym wolał, by taki numer konta można było podać nie tylko podczas „zakupu” numeru, ale w dowolnym momencie, najlepiej bezpośrednio z poziomu panelu zarządzania numerem. Choć nawet się domyślam, jakie argumenty Izba by wtedy wysunęła. W każdym razie niech ich boli… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!