eBook "Uspokój swoje finanse"

Do niedawna prąd otrzymywałem bezpośrednio z PGE, a gaz z PGNiG, czyli chyba można założyć, że jak spora część odbiorców odbiorców prądu i gazu. Niedawno jednak postanowiłem uprościć sobie życie i skusiłem się na pakiet Prąd i Gaz (PiG) w PGNiG. Miało być prościej i wygodniej, a jest…

Automatyczna obsługa (płatność) rachunków za media

Czas nie jest z gumy, i tam gdzie tylko mogę, staram się automatyzować pewne czynności. I tak za prąd w PGE płaciłem za pomocą usługi Invoobill w mBanku (za darmo, choć każdorazowo ręcznie akceptuje się płatność), a za gaz w PGNiG płacę za pośrednictwem serwisu BM.pl (BlueMedia), co jest o tyle wygodne, że nie dość, że płatności odbywają się w pełni automatycznie, to jeszcze prosto z kart kredytowej, dzięki czemu nawet nie zastanawiam się czy na podstawowym koncie są odpowiednie środki (ze względów bezpieczeństwa na koncie podstawowym, z którego wykonuje zewnętrzne przelewy oraz do którego podpięte są karty debetowe nie trzymam zazwyczaj więcej niż 100-200 zł). Szybko i wygodnie, a do tego bezpłatnie. Przynajmniej na razie.

Pakiet Prąd i Gaz (PiG) w PGNiG

M.in. z tego powodu od jakiegoś czasu chodziła mi po głowie myśl by skorzystać z oferty Prąd i Gaz (PiG) od PGNiG – nawet jak nie będzie taniej, to będzie wygodniej. Nie dość, że jedna faktura, to jeszcze w pełni automatyczna, jedna płatność, prosto z karty kredytowej.

Procedura migracji trwałą z 2-3 miesiące, i w końcu otrzymałem informację, że już w listopadzie zarówno gaz jak i prąd będę miał z PGNiG. Radość trwała jednak krótko…

Zamienił stryjek siekierkę na kijek

Mój błąd, że trochę naiwnie uznałem, że skoro w PGNiG mają całkiem przyzwoity e-BOK, sama oferta PiG nie jest nowością, a do tego tak szeroko ją promują, to będzie to projekt w pełni dopracowany. Niestety, ale – przynajmniej na razie – tak nie jest.

Z racji tego, że na moim koncie e-BOK w PGNiG cały czas nie widać nic co by wskazywało na to, że korzystam z pakietu PiG – nawet reklamy tej usługi jak mi się wyświetlały, tak mi się nadal wyświetlają – postanowiłem wysłać zapytanie do obsługi klienta kiedy i ew. jak na moim koncie w e-BOK pojawi się również prąd:

Szanowny Panie, na platformie e-BOK ma Pan dostęp tylko do rozliczeń dotyczących paliwa gazowego. Informujemy, że pracujemy nad uruchomieniem e-BOK dla energii elektrycznej. Na dzień obecny nie ma możliwości internetowego podglądu konta.

Przypominam tylko, że jest to oferta bardzo mocno promowana przez PGNiG, której nie uruchamia się w 2 dni, a do tego jest już na rynku przynajmniej od kilku miesięcy. Dobrze, że choć przy tej okazji nie wyłączyli mi e-BOKu dla gazu… ;-)

Tak więc jeszcze zanim dostałem pierwszą fakturę za prąd od PGNiG w ramach pakietu PiG już zaczynam żałować tego kroku. Nie wiem czy będzie taniej/drożej, ale wiem, że:

  • Straciłem możliwość kontrolowania zużycia/rachunków przez internet
  • Straciłem możliwość podawania stanu licznika przez internet, tak by płacić za faktyczne zużycie, a nie na podstawie prognoz
  • Straciłem możliwość płacenia za prąd za pomocą usługi Invoobill w mBanku, a nie zyskałem możliwości płacenia za pośrednictwem serwisu BM.pl
  • Nie wiem kiedy i w jakiej formie będę otrzymywał faktury (chyba muszę wrócić do regulaminu/umowy, ale tam było chyba coś po poczcie e-mail ;-))

Tak to wygląda, przynajmniej na razie…

Nieszybkie szybkie płatności

To co zyskałem, to na pewno karne odsetki jak tylko minimalnie spóźnię się z płatnością. A są w tym bezwzględni – kiedyś w dniu podanym na fakturze jako termin płatności dokonałem szybkiej płatności bezpośrednio z poziomu e-BOKu, płacąc za taką przyjemność dodatkowe 50 groszy, po czym na kolejnej fakturze dostałem dodatkowo karne odsetki, za brak terminowej płatności:

(…) w odpowiedzi na zgłoszenie informujemy, że nota odsetkowa nr NO/xxxyyyzzz/14 na kwotę 0,03 zł została naliczona za nieterminową płatność faktur wykazanych w załączonej nocie. Zgodnie z informacją na fakturze „Za datę wpłaty przyjmuje się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek wystawcy faktury (art. 454 par.1 k.c.)”. Jednocześnie informujemy, że zgodnie z regulaminem kwota płatności zrealizowana przez Serwis znajdzie się na koncie Sprzedawcy w terminie nie dłuższym niż 2 pełne dni robocze od momentu jej dokonania, o ile jej status został określony przez Serwis jako wpłata potwierdzona. Kwota 0,50 zł prowizji została pobrana przez Serwis a nie przez PGNIG.

Bo jak się okazało – akurat w przypadku PGNiG szybkie płatności prosto z ich e-BOKu nie są aż takie szybkie…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
eBook "Uspokój swoje finanse"
Patryk
eBook "Uspokój swoje finanse"