W codziennej pracy, oprócz klienta poczty e-mail (Thunderbird) korzystam jeszcze co najmniej z 3 narzędzi, które pozwalają (lepiej) zapanować mi nad zadaniami. ToDoist (lista zadań), Kalendarz Google (kalendarz) i Trello (zarządzanie projektami). Od dziś 2 pierwsze można ze sobą zintegrować, i to bez żadnych dodatkowy „pośredników” (np. IFTTT, Zapier).
ToDoist i Kalendarz Google
Jest to dość śmiały ruch, zwłaszcza że Google w ramach swojego kalendarza również oferuje listę zadań, i choć do ideału jej sporo brakuje, to jak ktoś ma mniej zadań/projektów powinna się sprawdzić. Zwłaszcza w parze z kalendarzem.
Sama integracja jest banalnie prosta, i sprowadza się do 3 kroków:
- Wchodzimy w ustawienia konta ToDoist (na stronie internetowej) i wybieramy integrację z Kalendarzem Google
- Autoryzujemy dostęp dla ToDoist do naszego kalendarza
- Wybieramy/ustawiamy opcje synchronizacji (dwukierunkowej)
I to wszystko. Od tego momentu możemy cieszyć się dwukierunkową synchronizacją ToDois z Kalendarzem Google, czyli np. zadanie dodane w Kalendarzu Google pojawi się w ToDoist, a zadanie dodane w ToDoist pojawi się w Kalendarzu Google:
Szybki test wykazał, ze działa to szybko i sprawnie. Jedyny minus, to to, że zadanie oznaczone jako wykonane w ToDoist znika z Kalendarza Google. Zdecydowanie wolałbym, by dalej było widoczne, np. jako przekreślone.

- Tutor LMS 2.2.0, czyli premiera opcji, pozwalającej na sprzedaż wielu kursów w ramach jednego produktu WooCommerce - 1970-01-01
- Napisy na filmach nagranych za pomocą dronów DJI (np. Mini 3 Pro), czyli dość powszechny „problem”, którego faktycznie nie ma - 1970-01-01
- Kolejna odsłona walki ze współdzieleniem kont w Netflixie, czyli (internetowe) gospodarstwo domowe Netflix - 1970-01-01