Revolut: Lepsze niż Twoje obecne konto bankowe

Może nie każdy, ale na pewno spora grupa z osób publikujących filmy w serwisie YouTube zetknęła się z mechanizmami „antypirackimi”. Zaczynając od automatycznego systemu Content ID, a kończąc na ręcznych – przynajmniej w teorii – zgłoszeniach „właścicieli praw autorskich do…”. I choć często takie roszczenia są zasadne, to zdarza się, że są generowane na tyle masowo, że z rzeczywistością nie mają nic wspólnego. Ekipa z Google odpowiedzialna za rozwój YouTube ma chyba tego świadomość, stąd oprócz rozwijania możliwości związanych ze zgłaszaniem naruszeń, powoli usprawnia też narzędzia, jakie ma twórca.

Zmiany dotyczące obsługi roszczeń ręcznego identyfikowania treści w serwisie YouTube

Na blogu YouTube Creator, Julian Bill (Product Manager) opublikował kilka dni temu wpis, w którym dzieli się nowościami związanymi z obsługą roszczeń, po stronie twórcy (osoby wgrywającej film). Zmiany zostały podzielone na 2 punkty – dodatkowe informacje na temat zgłoszenia/roszczenia, oraz możliwości eliminacji „problematycznych” fragmentów/elementów.

Dokładne określenie miejsca wystąpienia naruszenia

Osoba/podmiot zgłaszający roszczenia do naszych filmów, będzie musiał teraz wskazać dokładne miejsce (czas) gdzie występuje naruszenie (system Content ID również będzie przekazywał takie informacje). Dzięki temu od razu będzie wiadomo czego konkretnie, jakiego fragmentu dotyczy roszczenie.

Dzięki temu nie tylko łatwiej – zwłaszcza przy dłuższych filmach – będzie można zdiagnozować potencjalny problem i się odnieść do zgłoszenia. Będzie też łatwiej – w razie konieczności – usunąć konkretny element.

Usuwanie elementów, do których zgłoszono roszczenia

Drugą nowość trafiła do edytora filmów (YouTube Studio), z którego poziomu można teraz (będzie) usunąć problematyczny element, poprzez takie działania jak:

  • Wyciszenie spornego fragmentu
  • Podmiana ścieżki dźwiękowej dla spornego fragmentu (np. utworem z biblioteki audio YouTube)
  • Wycięcie spornego fragmentu z wideo

Co ważne, skorzystanie z tego typu narzędzi w przypadku ręcznych zgłoszeń, automatycznie zwolni/zdejmie roszczenia z naszego filmu.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Envato Elements - pobieraj co chcesz, ile chcesz
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.