Redakcja WebInsider.pl zaprasza na WordCamp 2018 Poznań. Poznajmy się w Poznaniu!

Ostatnio ekipa z Elegant Themes zdecydowanie nie próżnuje, i właściwie co chwilę przygotowuje jakąś nowość (trzeba chyba będzie w ogóle temu poświęcić oddzielny artykuł, zwłaszcza, że po zapowiedziach widać, że nadciąga duża aktualizacja Divi/Extra, która – znowu – może trochę namieszać na rynku ;-)). I właśnie o aktualizacjach motywów i wtyczek od Elegant Themes będzie artykuł, bo jak się okazało ostatnio, wcale nie jest to takie oczywiste dla wszystkich…

Aktualizacja motywów i wtyczek od Elegant Themes

Jakiś czas temu znajoma zapytała mnie o motyw, z którego skorzystałem na jednej ze stron, które je pokazywałem – spodobał jej się, i uznała, że chętnie by go wdrożyła na swoim blogu. Motyw, z którego skorzystałem (nie tylko) na tamtej stronie to Divi od Elegant Themes (WebInsider.pl działa na lekko zmodyfikowanym motywie Extra, który jest bardziej magazynową wersją Divi). Nie wdając się zbytnio w szczegóły, znajoma moty zakupiła i aktywowała na swoim blogu.

Ogólnie zadowolona, ale ostatnio przyszła do mnie z pewnym „ale”, bo na blogu Elegant Themes widziała jakieś „nowe bajery”, który się pojawiły, a u niej nic takiego nie ma. Od razu jej poradziłem by zaktualizowała motyw, bo wydawało mi się to najlogiczniejszy powód jej problemu. I faktycznie – po chwili napisała mi, że wrzuciła na hosting nową wersję, i wszystko się zgadza.

W tym momencie pojawiło się u niej drugie, a nawet trzecie „ale”:

  • Trochę to niewygodne, że każdorazowo muszę się logować do panelu klienta, sprawdzać czy jest nowa wersja, a gdy jest to ją pobierać, i wrzucać na hosting
  • Ty masz sporo stron pod opieką, więc pewnie to sobie jakoś zautomatyzowałeś…

Tak, mam sporo stron pod opieką, i tak – zarządzenie nimi mam dość mocno zautomatyzowane, i scentralizowane. Ale w jej wypadku, gdy ma jednego bloga stawianie dodatkowego systemu do zarządzania tym jednym blogiem byłoby… co najmniej dziwne. Zwłaszcza, że szybkie pytanie kontrolne (a nie pojawia Ci się informacja o aktualizacji w panelu WordPressa) wskazało, że w jej przypadku rozwiązanie jest dużo prostsze.

Jeden klucz API, by aktualizować je wszystkie

Okazało się, że koleżanka nie wprowadziła w ustawieniach motywu (Divi) swojego loginu i klucza API, przez co motyw nie informował o nowych aktualizacjach w panelu WP-Admin, bo nie miał poświadczeń, by skomunikować się z serwerem aktualizacyjnym.

Klucz API można wygenerować w ustawieniach swojego konta na stronie Elegant Themes:

  • Account -> Your API Key

Klucz API składa się z 40 znaków (małe litery i cyfry), i ma postać np. taką:

tlp7ffvmsghfcpzx8momzoyr3b8e7ou7fp41a6ds

Dodatkowo już od jakiegoś czasu jest o tyle fajnie, że możemy generować dodatkowe klucze, dzięki czemu możemy zarządzać nimi (np. dezaktywować ;-)) niezależnie dla poszczególnych stron, poszczególnych klientów…

Ustawienia klucza API w motywie lub wtyczce od Elegant Themes

Gdy już mamy klucz API (i login) należy te informacje wprowadzić w ustawieniach motywu lub wtyczki od Elegant Themes (jeśli mamy więcej niż jeden ich produkt aktywny, wystarczy dane podać w jednym miejscu, np. w ustawieniach motywu).

Motyw Divi od Elegant Themes:

  • WP-Admin: Divi -> Theme Options -> Updates

Motyw Extra od Elegant Themes:

  • WP-Admin: Extra -> Theme Options -> Updates

Wtyczka Bloom od Elegant Themes (m.in. zbierania adresów e-mail, np. zapisów do newslettera):

  • WP-Admin: Bloom -> [Dowolna pozycja] -> Bloom Updates (ikona kłódki na górnej belce ustawień Bloom)

Wtyczka Monarch od Elegant Themes (przyciski do mediów społecznościowych):

  • WP-Admin: Narzędzia-> Monarch Settings -> Monarch Updates (ikona kłódki na górnej belce ustawień Monarch)

Gdy wprowadzicie prawidłową nazwę użytkownika i klucz API, aktualizacje wtyczek i motywów od Elegant Themes będą się pojawiać w standardowym module aktualizacji WordPressa:

Przynajmniej tych bardziej współczesnych (np. Divi Builder), nie wiem czy w przypadku starszych motywów i wtyczek, działających jeszcze na innym panelu zarządzania również będą działały w ten sposób. Ale jeśli w ustawieniach będzie miejsce na wpisanie nazwy użytkownika i klucza API, to prawdopodobnie tak. Jeśli nie będzie takiego miejsca, to… prawdopodobnie nie.


Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Młody Szymon pomógł tacie zapisać się do Newslettera WebInsider.pl i... teraz idzie popływać
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Młody Szymon pomógł tacie zapisać się do Newslettera WebInsider.pl i... teraz idzie popływać