Tworzysz stronę internetową i potrzebujesz pomocy?

Ostatnio ekipa z Elegant Themes zdecydowanie nie próżnuje, i właściwie co chwilę przygotowuje jakąś nowość (trzeba chyba będzie w ogóle temu poświęcić oddzielny artykuł, zwłaszcza że po zapowiedziach widać, że nadciąga duża aktualizacja Divi/Extra, która – znowu – może trochę namieszać na rynku ;-)). I właśnie o aktualizacjach motywów i wtyczek od Elegant Themes będzie artykuł, bo jak się okazało ostatnio, wcale nie jest to takie oczywiste dla wszystkich…

Aktualizacja motywów i wtyczek od Elegant Themes

Jakiś czas temu znajoma zapytała mnie o motyw, z którego skorzystałem na jednej ze stron, które je pokazywałem – spodobał jej się, i uznała, że chętnie by go wdrożyła na swoim blogu. Motyw, z którego skorzystałem (nie tylko) na tamtej stronie to Divi od Elegant Themes (Webinsider.pl działa na lekko zmodyfikowanym motywie Extra, który jest bardziej magazynową wersją Divi). Nie wdając się zbytnio w szczegóły, znajoma moty zakupiła i aktywowała na swoim blogu.

Ogólnie zadowolona, ale ostatnio przyszła do mnie z pewnym „ale”, bo na blogu Elegant Themes widziała jakieś „nowe bajery”, który się pojawiły, a u niej nic takiego nie ma. Od razu jej poradziłem by zaktualizowała motyw, bo wydawało mi się to najlogiczniejszy powód jej problemu. I faktycznie – po chwili napisała mi, że wrzuciła na hosting nową wersję, i wszystko się zgadza.

W tym momencie pojawiło się u niej drugie, a nawet trzecie „ale”:

  • Trochę to niewygodne, że każdorazowo muszę się logować do panelu klienta, sprawdzać czy jest nowa wersja, a gdy jest to ją pobierać, i wrzucać na hosting
  • Ty masz sporo stron pod opieką, więc pewnie to sobie jakoś zautomatyzowałeś…

Tak, mam sporo stron pod opieką, i tak – zarządzenie nimi mam dość mocno zautomatyzowane, i scentralizowane. Ale w jej wypadku, gdy ma jednego bloga stawianie dodatkowego systemu do zarządzania tym jednym blogiem byłoby… co najmniej dziwne. Zwłaszcza, że szybkie pytanie kontrolne (a nie pojawia Ci się informacja o aktualizacji w panelu WordPressa) wskazało, że w jej przypadku rozwiązanie jest dużo prostsze.

Jeden klucz API, by aktualizować je wszystkie

Okazało się, że koleżanka nie wprowadziła w ustawieniach motywu (Divi) swojego loginu i klucza API, przez co motyw nie informował o nowych aktualizacjach w panelu WP-Admin, bo nie miał poświadczeń, by skomunikować się z serwerem aktualizacyjnym.

Klucz API można wygenerować w ustawieniach swojego konta na stronie Elegant Themes:

  • Account -> Your API Key

Klucz API składa się z 40 znaków (małe litery i cyfry), i ma postać np. taką:

tlp7ffvmsghfcpzx8momzoyr3b8e7ou7fp41a6ds

Dodatkowo już od jakiegoś czasu jest o tyle fajnie, że możemy generować dodatkowe klucze, dzięki czemu możemy zarządzać nimi (np. dezaktywować ;-)) niezależnie dla poszczególnych stron, poszczególnych klientów…

Ustawienia klucza API w motywie lub wtyczce od Elegant Themes

Gdy już mamy klucz API (i login) należy te informacje wprowadzić w ustawieniach motywu lub wtyczki od Elegant Themes (jeśli mamy więcej niż jeden ich produkt aktywny, wystarczy dane podać w jednym miejscu, np. w ustawieniach motywu).

Motyw Divi od Elegant Themes:

  • WP-Admin: Divi -> Theme Options -> Updates

Motyw Extra od Elegant Themes:

  • WP-Admin: Extra -> Theme Options -> Updates

Wtyczka Bloom od Elegant Themes (m.in. zbierania adresów e-mail, np. zapisów do newslettera):

  • WP-Admin: Bloom -> [Dowolna pozycja] -> Bloom Updates (ikona kłódki na górnej belce ustawień Bloom)

Wtyczka Monarch od Elegant Themes (przyciski do mediów społecznościowych):

  • WP-Admin: Narzędzia-> Monarch Settings -> Monarch Updates (ikona kłódki na górnej belce ustawień Monarch)

Gdy wprowadzicie prawidłową nazwę użytkownika i klucz API, aktualizacje wtyczek i motywów od Elegant Themes będą się pojawiać w standardowym module aktualizacji WordPressa:

Przynajmniej tych bardziej współczesnych (np. Divi Builder), nie wiem czy w przypadku starszych motywów i wtyczek, działających jeszcze na innym panelu zarządzania również będą działały w ten sposób. Ale jeśli w ustawieniach będzie miejsce na wpisanie nazwy użytkownika i klucza API, to prawdopodobnie tak. Jeśli nie będzie takiego miejsca, to… prawdopodobnie nie.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Tworzysz stronę internetową i potrzebujesz pomocy?
Patryk
Tworzysz stronę internetową i potrzebujesz pomocy?