Podrzuciła mi koleżanka link do artykułu o tym jak stworzyć e-mail z przypomnieniem o płatności, który będzie wysyłany automatycznie tym, co z jakichś przyczyn płatności nie dokonali w (jej) sklepie działającym na WooCommerce (WordPress). Bohaterem wspomnianego artykułu jest wtyczka ShopMagic od WP Desk, w której niedawno – jak sami piszą – pojawiła się możliwość umieszczenia w wysyłanej wiadomości linku do płatności, dzięki czemu takie rozwiązanie jest możliwe. Niestety byłem zmuszony szybko ostudzić głowę koleżanki, bo choć faktycznie jest to możliwe, to…
E-mail z przypomnieniem o płatności w WooCommerce
W artykule „jak stworzyć e-mail z przypomnieniem o płatności w sklepie WooCommerce” znajduje się poradnik, który krok po kroku pokazuje, jak taką wiadomość przygotować, tak by była wysyłana automatycznie. Jest również wzmianka o tym, że choć jest wersja płatna wtyczki ShopMagic, to:
Dodam jeszcze, że do stworzenie e-maila z przypomnieniem o płatności wystarczy darmowa wersja ShopMagic.
I to był główny powód radości koleżanki, bo jako osoba rozpoczynająca swój biznes wydatków ma sporo, więc „darmowość” sobie ceni (tak jak i swoje produkty, których za darmo nie oferuje ;-)).
Problem w tym, że choć jest to zdanie prawdziwe, i faktycznie w darmowej wersji wtyczki ShopMagic da się ustawić automatyczną wysyłkę takiej wiadomości, to jest to działanie moim zdaniem bezsensowne. Wszytko dlatego, że w darmowej wersji nie mamy opcji opóźnienia (Delayed Actions):
A to sprawia, że wiadomość z założenia mająca przypomnieć o dokończeniu zamówienia (dokończeniu płatności) wychodzi z innymi wiadomościami, jakie klient otrzymuje od razu po złożeniu zamówienia:
Więc jak dla mnie, jest to sztuka dla sztuki, i nie ma sensu. Przynajmniej przy wykorzystaniu darmowej wersji ShopMagic, która nie posiada żadnego opóźnienia. Zresztą w dalszej części artykułu jest to również „delikatnie zasygnalizowane”:
Niżej widoczna jest opcja opóźnienia wysyłki maila. Opóźnienie to funkcjonalność ShopMagic PRO, więc nie będziemy jej omawiać. Jeśli jednak korzystasz już z wersji PRO – możesz ją śmiało włączyć dla e-maila z przypomnieniem o płatności. Osobiście, ustawiłbym opóźnienie na 1 godzinę.
Rozumiem, że wersja płatna musi mieć jakieś zalety (i zdecydowanie ma), ale wystarczyłoby np. w wersji bezpłatnej umożliwić wybranie jakiegoś zdefiniowanego opóźnienia, np. godzinnego. A tak, dać się da, ale sensu w tym niewiele. Przynajmniej w tym kontekście. No i te oczy rozczarowanej koleżanki…
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01
Cześć Patryk,
dzięki za artykuł i opinię o naszej wtyczce. Konstruktywna krytyka, jest zawsze mile widziana.
Nasz artykuł powstał w oparciu o przykłady użycia ShopMagic wśród zagranicznych klientów. Bardzo często spotykamy się właśnie z automatyzacją, która dodaje przypomnienie o płatności i jest stworzona w darmowej wersji wtyczki. Ci sami klienci stwierdzają, że dla nich jest to wystarczająca opcja. Dlatego pomyślałem, że warto taki use-case pokazać naszym polskim użytkownikom. A może będzie to początek wielkiej miłości z ShopMagic? :)
Pomysł jaki podrzucasz tj. dodanie zdefiniowanej wartości opóźnienia do darmowej wersji wtyczki jest jednym z rozwiązań, które bierzemy pod uwagę. Niemniej, wymaga on szerszej analizy. Jeśli zdecydujemy się na takie rozwiązanie (lub inne, ekwiwalentne dla użytkownika) mogę dać Ci znać.
Pozdrawiam!
Cześć Damianie. Nie wykluczam, że jest, jak piszesz, i dla kogoś wysłanie przypomnienia o płatności od razu przy zakupie, wraz z innymi wiadomościami dotyczącymi tego zakupu ma sens, ale dla mnie to taka sztuka dla sztuki. I to nie tylko dlatego, że zapewne nieczęstą sytuacją jest to, że ktoś, kto kliknął przycisk „kupuję” (i jeszcze trafił na stronę płatności) momentalnie zapomniał o tym, że musi zapłacić, ale również dlatego, że taką wiadomość wysyła sam WooCommerce.
Co do samej wtyczki, to też uważam, że jest całkiem spoko. Ba, nawet opisywana przez Ciebie funkcja jest więcej niż sensowna, i zdecydowanie warta wdrożenia. Z tym że jeśli już jest informacja, że wystarczy wersja bezpłatna, to dajcie – choćby stały, ale opcjonalny – interwał, np. godzinowy. Tak, by faktycznie miało to sens również w wersji darmowej.
Bo i szansa na ewentualną miłość zdecydowanie większa, gdy znajomość nie zaczyna się od rozczarowania… ;-)
100% racji. Pierwsze wrażenie, może mieć kluczowe znaczenie :)
Tym bardziej cieszę się, że ShopMagic co do zasady, znajduje Twoje uznanie. Staramy się odpowiednio balansować funkcjonalnościami, tak aby darmowa wersja wtyczki była jak najbardziej użyteczna i niosła ze sobą wartość dodaną.
Mam nadzieję, że także Twoja koleżanka dostrzeże inne zalety instalacji darmowej wersji ShopMagic (o kilku wspomniałem w cytowanym artykule). Rozczarowanie klientów, to ostatnia rzecz na której nam zależy. Dlatego ShopMagic tworzymy razem z Wami, regularnie dodając do naszej wtyczki funkcjonalności zaproponowane przez jej użytkowników.
Raz jeszcze dzięki za Twój wkład.
Miłego dnia!